Visoki računi za toplu i hladnu vodu ovih su dana neugodno iznenadili stanare nekoliko višestambenih zgrada u kojima stanari dijele jedno brojilo, a uvidom u račune od mjeseca prije ustanovili su da bi sad trebali platiti dvostruko više. To bi značilo da su potrošili puno više vode nego što je bio prosjek prijašnjih mjeseci.
Kakvo je stvarno stanje?
– Prošli mjesec predstavnik stanara očitao je vodomjer i poslao stanje pa su računi bili prosječni, no ovaj mjesec dobili smo visoke račune na temelju nečije procjene u Vodovodu, koja nas je šokirala – kazala je stanarka s Trnja. Prema uvidu u statistiku zgrade u kojoj stanuje 286 ljudi, za mjesec dana potrošili su 2116 kubika tople i 240 kubika hladne vode, a mjesec prije potrošili su 940 kubika tople i 54 kubika hladne vode.
Iz Vodovoda i odvodnje kazali su da se vodomjeri očitavaju svakih šest mjeseci, dok se potrošnja u ostalim mjesecima procjenjuje. Tehnički direktor Josip Majer kazao je kako Vodovod ima službu za reklamaciju pa je pozvao sve potrošače koji smatraju da moraju platiti više nego što su potrošili da se jave s očitanim vodomjerima.
– Služba za reklamacije u Patačićkinoj je ulici, a informacije se mogu dobiti i telefonski pa treba provjeriti o čemu je riječ. Ako su naši djelatnici pogriješili, svi naši potrošači dobit će nove račune sa stvarnim stanjem – objasnio je Josip Majer.
Iz Vodovoda smo neslužbeno doznali kako je moguće da su osobe koje obavljaju procjenu stanja potrošnje pogriješile i napisale veće račune, što se zna dogoditi, no da se pogreška može ispraviti. Naime, djelatnici Vodovoda imaju uvid u statistiku potrošnje vode pa na temelju toga šalju mjesečne račune.
Služba za reklamacije u Patačićkinoj je ulici, a informacije se mogu dobiti i telefonski pa treba provjeriti o čemu je riječ. Ako su naši djelatnici pogriješili, svi naši potrošači dobit će nove račune sa stvarnim stanjem
Stanje se pak, objasnili su, prepravlja pri očitanju koje se provodi svakih šest mjeseci ili po dojavi samih korisnika pa ističu da novac nikada ne propadne.
– Pogriješi li se, onim potrošačima koji nemaju jedinstvenu Holdingovu uplatnicu jako brzo šaljemo nove račune, no kod zajedničke uplatnice stvar je malo kompliciranija, ali u konačnici se opet šalju nove uplate – objasnili su iz Vodovoda. Problem najčešće upravo i nastaje kad je riječ o zgradama ako predstavnik ne vodi računa o brojilima jer se zbog velikog broja stanara i sama potrošnja češće mijenja.
Da je bitno reagirati i zatražiti nove račune, upozorio je i Igor Vujović iz Udruge Potrošač.
Važno je reklamirati
– Važno je reagirati u roku od 30 dana jer se do tada reklamacija tolerira – kazao je Vujović. Napomenuo je i da prema iskustvu koje je stekao kao dio tima za Reklamacije u Zagrebačkom holdingu ispravci računa u procjenama nisu velik problem.
– Tu zasad nemamo pritužbi jer tvrtka uvažava ispravke s obzirom na to da nisu proveli očitanja, no važno je naglasiti da se ti problemi ne bi dogodili da svatko ima svoje brojilo – kazao je Vujović.
kako uvjek kad se 'zabune' račun bude veći a ne manji???