zajednička inicijativa

Pobuna stanovnika Sloboštine i Buzina: I mi želimo tramvaj!

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
22.04.2015., Zagreb - Krizanje Savske, Jukiceve i Vodnikove ulice. Gust promet tramvaja iz tri pravca uzrokuje veliku buku i vibracije koje otezavaju zivot stanarima okolnih zgrada. Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
niskopodni tramvaj
11.06.2015.
u 12:00
Izgradnjom tračnica Sarajevskom i Vatikanskom oslobodilo bi se 15 autobusa koji voze s Glavnog kolodvora
Pogledaj originalni članak

Više od sto tisuća stanovnika živi u naseljima u Novom Zagrebu, no većina nema pristup tramvaju. Žele li doći do pruge, moraju hodati dvadesetak minuta. Upravo zato vijeća dviju gradskih četvrti pokrenula su zajedničku inicijativu za gradnju tramvajske pruge od Zapruđa, Sarajevskom i Vatikanskom do Sloboštine.

Zahtjev su i detaljno elaborirali, angažirajući Želimira Manenicu, nekadašnjeg predsjednika Savjeta za promet u Skupštini. Tako su napravili i troškovnik i izračunali da samo za tramvaj do Sloboštine treba gotovo 40 mil. kuna.

– Gradnjom bi se oslobodilo 15 autobusa koji voze od Glavnog kolodvora u Novi Zagreb – kaže Manenica.

O jutarnjim gužvama u autobusima koji voze iz Sloboštine prema Glavnom kolodvoru svjedoče i stanovnici Sloboštine. A nedavno su im, kažu, i prorijedili polaske iz naselja pa autobusi sada idu svakih 40 minuta. Mlađi kažu kako se ne mogu žaliti na prijevoz jer su okruženi drugim autobusnim linijama – onom za Veliku Goricu, iz Dugava za Črnomerec, a i autobus koji vozi iz Travnog na Glavni kolodvor je blizu.

No umirovljenici imaju problema s autobusima koji voze rijetko, a nekad i krenu prijevremeno ili kasne. Cijela priča ponovno se aktualizirala javnom raspravom oko izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana, koja je završena jučer. A pobunili su se i iz Buzina jer žele da se trasa predvidi i do njihova kvarta.

Pismeni prijedlog uputio je tako Mjesni odbor Buzin. Traže da se u GUP i Prostorni plan Grada Zagreba unese gradnja tramvajske pruge i zapadno od Vatikanske, odnosno do Avenije Većeslava Holjevca pa na jug preko Sisačke do Hrašća Turopoljskog, gdje bi bilo okretište tramvaja.

– Time će se razviti i Buzin, Odra, Mala Mlaka, Čehi, Hrašće Turopoljsko, Obrež, Lukavec, Lomnica, utjecat će to na 15.500 stanovnika – kaže predsjednik MO Buzin Mario Kranjčina.  

  

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 38

KS
krseljak.srnova
13:03 11.06.2015.

Črnomerec-Podsused,već je obećano pred 60 godina.

ZA
zambezi
12:14 11.06.2015.

Zelimo i mi u Voltinom,Rudešu,Španskom,Malešnici,Vrapču,Gajnicama,Pušćoj Bistri..

RI
rinam1952
13:23 11.06.2015.

Zagreb ima razvijen željeznički sustav pruga, samo što neko daljom organizacijom i razvojem nemože očito zadovoljiti kumove i njihove potrebe. Zašto već godinama nije stavljen u funkciju tzv. Istočni kolodvor na Heinzlovoj za putnički promet, zašto sa glavnog kolodvora nije preusmjeren sav tranzitni promet kroz Zagreb, tako da služi samo za lokalni prijevoz itd, itd.