Povezivanje zapada i centra

Tramvaj do Podsuseda? Kaj će nam to, imamo metro

DKS_56150536 03.02.2017., Zagreb - Reportaza o prijedlogu tramvajske linije do Podsuseda. Stajaliste vlaka u Gajnicama. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
DKS_56150536 03.02.2017., Zagreb - Reportaza o prijedlogu tramvajske linije do Podsuseda. Okretiste na Crnomercu. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
06.02.2017.
u 13:40
Duž cijele Aleje Bologne, naime, prolazi željeznička pruga koja bi bila udaljena tek nekoliko metara od tramvajske. Građani traže samo bolji red vožnje.
Pogledaj originalni članak

“Užas”, “grozno” i “strašno” prvi su im odgovori na pitanje o prometnoj povezanosti s centrom. A onda uz kolutanja očima stanovnici zapadnog dijela grada počnu prepričavati svoje muke po prijevozu. Gužve, slaba povezanost, česta kašnjenja i loša infrastruktura samo su dio problema, a da imaju rješenje za njih smatra Gradska organizacija Narodne stranke – Reformisti. Oni su, naime, predložili gradnju tramvajske pruge od Črnomerca do Podsuseda.

I četiri traka su premalo

Provjerili smo stoga što o toj ideji misle građani iz Kustošije, Vrapča, Stenjevca, Gajnica i Podsuseda, kvartova kojima bi pruga prema ideji prolazila, a većini je prva reakcija bila “joj, ne“. Strah izaziva činjenica da bi pruga prolazila Ilicom i Alejom Bologne. Iako reformisti kažu da su obje ulice “dovoljno široke te da je i bez većih zahvata na njima moguće postaviti prugu”, građani na to odmahuju glavom te objašnjavaju da su te prometnice i sada prezakrčene. Zapnu kada se voze automobilom, ali i kada idu autobusom koji većina koristi. Iako više od deset linija relativno često vozi do Črnomerca, autobusi nerijetko stoje u gužvi.

– Sad imamo po dva traka u jednom smjeru, a u vrijeme najvećih gužvi treba nam i sat vremena do Črnomerca. Zamislite da se još jedan trak zakrči – kaže Miodrag Stojanović iz Gajnica, s kojim se slažu i susjedi. Predsjednik Vijeća gradske četvrti Podsused – Vrapče Dubravko Peroš objašnjava da se gužve stvaraju zato što je Aleja Bologne i glavni koridor za sve koji u Zagreb dolaze iz Zaprešića, Zagorja...

– Riječ je o više desetaka tisuća automobila dnevno, prema nekim procjenama brojka se penje i do 50 tisuća. Ni tim ljudima ne treba tramvaj, oni žele samo što brže proći cestom – ističe Peroš.

Reformisti su pak zaključili da je rješenje za gužve gradnja velikog besplatnog parkirališta na području nekadašnje podsusedske tvornice cementa. Ondje bi ljudi mogli ostaviti aute i sjesti na tramvaj. Izgradnju parkirališta uz tračnice pozdravljaju i stručnjaci, no i oni se protive novoj pruzi jer – jedna već postoji. Duž cijele Aleje Bologne, naime, prolazi željeznička pruga koja bi bila udaljena tek nekoliko metara od tramvajske.

Može onda skroz do istoka

– Mislim da je novi tramvaj predizborna priča i da to nije realna opcija uz autobus i vlak. Možda ljudima ne zvuči tako, ali vlak je prijevozno sredstvo budućnosti koje su prihvatili brojni europski gradovi. Uz malo modernizacije to može postati pravi nadzemni metro koji ne bi išao samo do centra, nego skroz do istoka grada – objašnjava prometni stručnjak Željko Marušić. Njegov kolega Ivan Dadić ide i korak dalje zaključujući da bi se tako preko Zagreba mogla povezati ruta skroz od Zaprešića do Dugog Sela.

Da bi više voljeli koristiti vlak kojim su za 15 minuta na Glavnom kolodvoru, slažu se i građani, koji dodaju da im samo treba bolji red vožnje. Vlak sada ide rijetko, a zadnji je polazak već oko 23 sata. Stoga kroz šalu napominju da im tramvaj ne treba kad već imaju svoj metro. Još samo da tako i vozi pa bi ga počeli i koristiti. •

FINSKI MINISTAR ZABRINUT

'Rusija neće stati ni nakon Ukrajine': Stiglo upozorenje za zemlje NATO-a, opasnost prijeti i od ovih saveznika

Predstavljajući pregled vojske nordijske zemlje, Hakkanen je rekao da smatra dugoročnim rizikom suradnju Rusije sa Sjevernom Korejom, Iranom i Kinom. "Rusija će, zajedno sa svojim saveznicima, ostati opasan akter u Europi čak i nakon rata u Ukrajini i ne možemo isključiti mogućnost da će (oni) prijetiti europskim zemljama upotrebom vojne sile", rekao je Hakkanen.

BEZ DLAKE NA JEZIKU O AFERAMA

Pavle Kalinić o Jelaviću, Kekin i pljački Hrvatske: Zagreb se raspada, tim putem ide i Europa

- Empire State Building u New Yorku je napravljen u godinu dana, a Zagreb ne može most obnoviti za tri godine. Kada treba biti član civilne zaštite, onda to nikome vjera ne dozvoljava, isti kao kada su dolazili pozivi iz ZNG-a, kad je počeo rat, a onda su mame i tate uzele telefon. Pa su malo nazvali, pa je bilo anemije i puno onih koji su baš u tom trenutku otišli u diplomaciju. I Vukovar je najgora stvar, grad heroj, iako smo ga izgubili, ali u prvom redu stoje dezerteri iz 91, a iza njih stoje branitelj,, rekao je Kalinić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

DO
domagistar
21:46 06.02.2017.

U tim nekad zapadnim "predgrađima" Zagreba živi više od 70.000 stanovnika, koji uredno desetljećima plaćaju prirez i poreze na čijetrošenje nemaju gotovo nikakvog utjecaja, a svu su komunalnu infrastrukturu sagradili vlastitim novcem (plin, telefon, vodovod, asfalt ..), a što se tiče tramvaja i javnog prijevoza - pa tu se ja malo što promjenilo od vremena kada su nakon izlaska iz tramvaja na stajlištu Črnomerc put prema zapadu nastavljali zaprežnim kolima, autobusom, taksijem ili pješice S.Radić, Broz, Tuđman............

RB
renato.bednjanec
15:41 06.02.2017.

Da nisu ukinuli Samoborček to bi bilo to.

SX
sudbina x
14:14 06.02.2017.

Ne znam kako uvijek njih nađete, pa nema nijednog priloga u tiskanim niti u tv medijima a da njih nema. Gdje i kako uvijek za sve komentare upravo njih nađete? Meni izgleda kao da su u Hrvatskoj upravo oni većina a ne Hrvati...