– Što je ovo? Nismo po gradu to još viđali – jedan je od brojnih komentara koji su počeli nizati na društvenim mrežama kada je objavljena fotografija novog prometnog rješenja na Trešnjevki. Metropola je, naime, dobila jedan od većih dvostrukih kružnih tokova. Nakon dva mjeseca radova jučer je u promet pušteno rekonstruirano raskrižje Nova cesta – Adžijina – Kranjčevićeva, a ondje gdje je donedavno bio jedan prilično nezgrapan kružni tok sada se nalaze dva.
Jedan, manji, regulira promet koji dolazi iz Adžijine i Kranjčevićeve, odnosno iz smjera istoka prema zapadu, a drugi, veći kružni tok nalazi se gdje je bio i stari, na Novoj cesti, te ondje usmjerava promet koji tom ulicom teče smjerom sjever – jug i vozila koja stižu sa zapada, odnosno s istoka izlaze iz malog rotora.
Iako je takvo prometno rješenje rijetkost u Zagrebu i u Hrvatskoj, u Europi, posebice u Velikoj Britaniji, uobičajeno je. Iskusnog sudskog vještaka za promet Gorana Husineca zamolili smo da analizira prometno rješenje koje je popriličan novitet u Gradu.
– Ovo je puno bolje rješenje nego prije i jedino dobro rješenje koje se može uklopiti u konfiguraciju terena. Povećat će se protočnost i sigurnost jer neće biti spornih ulazaka u rotor koji su prije bili sigurnosna zamka za neiskusne i nepažljive vozače – pojašnjava.
Važno je naglasiti da prilikom kretanja u takvom raskrižju vrijede ista prometna pravila, odnosno vozilo u kružnom toku ima prednost.
– Na predmetnom raskrižju zbog navedenih spornih ulazaka u rotor bilo je izuzetno puno nesreća. Naime, prometno rješenje ne može biti samo tehnički točno i po pravilima struke nego mora biti tako izvedeno da i onaj najgori vozač može jasno i nedvosmisleno utvrditi tko ima prednost i kakva su prometna pravila na tom raskrižju, a što do sada nije bio slučaj – zaključuje Husinec.
Projekt je stajao 185 tisuća eura bez PDV-a, a nova regulacija povećat će sigurnost i protočnost prometa, kazao nam je predsjednik Vijeća gradske četvrti Trešnjevka – sjever Roman Karaturović.
A dok su radovi na Trešnjevki završili u roku, tu sreću nemaju stanovnici zapada metropole. Na Aleji Bologne iznad pješačkog pothodnika u Stenjevcu kopa se od srpnja, a kad su radnici zagrebli ispod površine, utvrdili su da je armirano-betonska ploča u toliko lošem stanju da kolnik nije siguran te počinje dodatna sanacija koja će potrajati do 13. listopada.
Iz Grada objašnjavaju da su se na taj potez odlučili kako ne bi došlo do urušavanja svoda pothodnika. Za to vrijeme onemogućen je ulaz iz smjera Aleje Bologne prema Gospodskoj ulici i obratno, a po Aleji će se voziti suženim kolnikom. Obilazno se može preko Bolničke i Ulice majke Terezije.
GALERIJA:
Ovo prometno riješenje je potpuno logično i zbunjuje one s kupljenim dozvolom.