Ferdinand Budicki, gospodin koji je u Zagreb dovezao prvi automobil, rođen je 11.4. prije 145 godina. O njemu se dosta zna, no možda ne toliko o lokaciji gdje je bio njegov prvi prodajni salon automobila u Zagrebu.
Budicki 1898. otvara “Prvu hrvatsku mehaničku popravljaonu i trgovinu automobila, dvokolica, šivaljki i gramofona” u kojoj prodaje automobile Ford, Lincoln, Overland i Daimler, dvokolice i motore Johann Puch, Laurin Klement te Cleveland, bicikl marke Aleksander, traktore, šivaće strojeve Pfaff i Singer, pisaće strojeve Bar-lock, strojeve za pletenje Styria, lonce za brzo kuhanje Fruco, fonograme, klavire, pianina, namještaj...
Kako se navodi u knjizi “Beš’te, ljudi, ide auto”, on je 25. velječe 1898. registrirao Prvu hrvatsku popravljaonu i prodavaonu bicikla i šivaćih strojeva “K Touristu”. Prva trgovina bila je u Mavrovskoj 24, današnjoj Masarykovoj, u kući Dioničke tiskare.
Prodavao je Singerove i Pfaffove šivaljke uz danas nevjerojatno jamstvo od pet godina, fonografe, gramofone, polifone, nudeći i besplatne poduke i servis kupcima bicikala.
U novinskom oglasu u ožujku 1901. Budicki je najavio da postaje zastupnik motora i automobila prvih europskih tvornica. U Zagrebu još nitko nije imao to benzinsko čudo bez konja pa je red bio da ga nabavi oglašeni zastupnik prvih tvornica motora i automobila. Tako je rođena ideja o nabavi prvoga zagrebačkog automobila.
Razumljivo da je nakana Budickog imala reklamno obilježje, ali to ne umanjuje veličinu pravog pothvata. On 1902. trgovinu seli u Ilicu 25 i proširuje posao automobilima i motorkotačima. Otkad je Budicki “dopelao prvo samohodno vozilo” u Zagreb i izazvao senzaciju, imućniji su Zagrepčani pokazali interes za prestižnim simbolom na četiri kotača.
Omiljeno im je parkiralište bilo pred Ferdinom trgovinom, navodi se u knjizi o povijesti automobila u nas. Budicki je kao sposoban poslovni čovjek imao smisla i za marketing i redovito je u novinama objavljivao oglase koji su propagirali sve širu ponudu njegove trgovine.
Zbog rušenja spomenute zgrade trgovina se oko 1906. privremeno seli na Preradovićev trg 2, u kuću Prve hrvatske štedionice. Budicki 1910. preuzima i prvo generalno zastupstvo automobila Ford za Hrvatsku i Slavoniju.
Zastupnik Forda bio je 18 godina. Glumac Zvonimir Rogoz u svojim autobiografskim zapisima “Mojih prvih sto godina” prisjeća se da je jednom otišao na Jelačićev trg gdje je bila velika strka. Kad je došao bliže, prvi je put vidio automobil, ispred trgovine Budickoga. Rogoza je to čudo tehnike toliko opčinilo da je pitao Budickog može li mu biti naučnik. Budicki je pristao pa je Rogoz neko vrijeme radio u podrumskoj radionici.
Bil je to Agram bez Dinarida i cajki...