Müsli s agavinim sirupom i u proteinskoj kaši, kokosovo brašno, himalajska sol, kvinoja, ulje crnog kima, keksi s komadićima čokolade bez glutena i dodanog šećera, “kava” od cikorije, cejlonski cimet, sjemenke lana, domaći kruh bez aditiva...
Proizvodi koji zvuče kao da su “rezervirani” za one nešto dubljeg džepa sve se više pronalaze u košaricama Zagrepčana s prosječnim kućnim budžetom. Razvila se svijest potrebi o konzumacije zdrave, bio i ekološke hrane, bez dodataka ili hormona. A dokaz je to što se trgovine sa zdravom hranom otvaraju ne samo u centru nego sada gotovo svaki kvart ima jedan takav dućan.
Važan i element okusa
Asortiman je raznolik. Na policama imaju začine, povrće, čajeve, proizvode bez glutena, domaće sireve, ali i ekoteletinu. Sve više poduzetnika koji žele započeti biznis odlučuje se za tržište zdrave hrane, a mjesta za konkurenciju, kažu, još ima. Jer svaka ta trgovina nudi nešto novo i drugačije. A neki će svoje proizvode i dostaviti, dok će ih drugi ponuditi i putem web shopa.
Trend kupovanja u trgovinama zdrave hrane, kaže nutricionistica Diana Gluhak, nastao je i zbog porasta kroničnih nezaraznih bolesti, kao što su visoki krvni tlak ili dijabetes, koje često idu uz prekomjernu tjelesnu masu. No i kad se kupuje zdravo, ističe nutricionistica Darija Vranešić, mora biti zadovoljen i element okusa i teksture. Jedan je razlog i taj, slažu se, što je zdravlje trenutačno “u modi”. – Svake je godine neka namirnica hit, sad su to chia sjemenke, ali kupuje se i razno bobičasto voće – kaže D. Gluhak.
Da su chia sjemenke hit, smatra i Tihana Pobi, koja je nedavno otvorila trgovinu “Chefica” na Laništu, a drži većinom začine i čajeve. – Dosta su popularnosti doprinijeli i kulinarski showovi – dodaje.
Nakon što je godinama proizvode nudio samo putem web shopa, prostor je unajmio i nedavno otvorio “Biokošaru” na Malešnici i Elvis Kajtazović, a planira se i dalje širiti. Novost je i “Špajza” u Sopotu, čiji vlasnici, braća Ivan i Marko Knežević, drže domaća jaja, povrće i voće, rakije, začine...
"Žene" od cikle i mrkve
U trgovini “Ceker” Sonje Marković na Novoj Vesi hit su pak hladno prešani sokovi, posebice onaj nazvan “Žene”, od cikle, mrkve i jabuke.
Kupcima je dobro poznat već i “Greencajg”, koji trgovine ima na Kvatriću i Trešnjevci, a zbog “Grge Čvarka” ide se na Vrbane.
– Mi smo dnevni dućan u koji dolaze obitelji koji će taj dan kupiti sve što im treba za ručak, a surađujemo s 120 hrvatskih OPG-ova – kaže vlasnica Silvija Puljić.
Moda kao kaj su bili WOK restorani koji sada masovno zatvaraju... Ili "palačinkarnice"