Ideja im je bila zaštititi kulturnu i prirodnu baštinu svoga kraja. Pa je skupina entuzijasta i lokalnih udruga došla na ideju da obnove zgradu stare škole u Poljanici Bistranskoj s kraja 19. stoljeća kako bi ondje uredili Ekomuzej Bistra. Osnovana je i istoimena udruga, kojoj se u nastojanjima da od ideje dođe do realizacije pridružila i Općina Bistra, koja je cijeli projekt prijavila za fondove Europske unije, a tu se kao partner uključila i Turistička zajednica Zagrebačke županije, koja je preuzela ulogu promotora. Sredinom veljače potpisan je i ugovor o dodjeli deset milijuna kuna bespovratnih sredstava, a preostali iznos od cjelokupne vrijednosti projekta od 11,9 milijuna kuna pokriva Općina Bistra.
– Taj novac koji je dobiven od EU koristit će se za građevinske radove na školi i opremanje zgrade – kaže Klementina Batina, predsjednica udruge Ekomuzej Bistra. U tijeku su, dodaje Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, pripremne radnje pred početak obnove.
– Projekt je to koji će osigurati održivi model upravljanja baštinskim resursima te će se uspostaviti novo turističko odredište nadomak Zagreba, “vrata Zagorja”, čija će se ponuda temeljiti na stručnoj interpretaciji kulturne i prirodne baštine, s naglaskom na tradicijskoj kulturi i lokalnim običajima i proizvodima – ističe. Projekt bi trebao biti dovršen do 1. rujna iduće godine, a ondje će, između ostalog, biti postavljena izložba fotografija Bistre, likovna djela tamošnjih umjetnika s motivima bistranskog kraja, turističko-informativni centar sa suvenirnicom... Ekomuzej Bistra, kaže Ivana Alilović, projekt je koji ujedno brendira destinaciju.
- Postoji više različitih ključeva za uspješno brendiranje destinacije, no možda je najvažnije optimalno ih kombinirati, prema specifičnostima pojedine destinacije. Naime, ne postoje dvije identične destinacije, pa je važno doista razumjeti potrebe i komparativne prednosti destinacije da bismo mogli raditi na njihovom jačanju i na njima graditi percepciju turista. Pritom treba biti intuitivan, kao i kontinuirano promišljati koja je to esencija destinacije te koje su njezine jedinstvenosti, a koje možemo povezati u cjelovitu ponudu destinacije te na njima graditi promotivne kampanje koristeći primamljive i snažne vizuale i poruke, kako bismo privukli pažnju i interes turista - rekla je direktorica TZ Zagrebačke županije.