Novi i po svemu sudeći, posljednji tehnički pregled na zagrebačkoj žičari, vrijednoj 700 milijuna kuna, proveo se danas.
– Dojmovi su pozitivni. Mjerenja zadovoljavaju razinu buke koja je utvrđena novim pravilnikom o buci, razina je 65 decibela. Ne očekujem neke probleme – kazao je voditelj projekta Goran Radić i dodao da je Državni inspektorat predao izvještaj o mjerenju buke od ovlaštene firme.
Napomenuo je da se neke pozvane institucije nisu odazvale na pregled, poput Ministarstva poljoprivrede ili HAKOM-a.
– Mora i taj zakonski rok proći – kazao je Radić.
– Danas se pregledavala cijela izmjena dozvole zbog razine buke. Ta mjerenja vršena su u srijedu. Ljudi su taj elaborat uzeli. Svi ostali sudionici dali su odavno dozvolu. Ovo je zadnja dozvola koja treba za rad žičare – ukupno deveta uporabna dozvola. Obavljena su dva tehnička pregleda, istaknuo je.
Na pitanje kad se može očekivati dozvola, Radić je odgovorio: – Moramo čekati osam dana, nakon toga bi se mogla napisati uporabna dozvola. Onda mi moramo tražiti dozvolu za rad od Ministarstva mora, prometa i veza. Da bismo to napravili, moramo predati sigurnosno izvješće, a ono mora sadržavati ovu dozvolu.
Istaknuo je da ne zna kad bi se mogla dobiti dozvola za rad od Ministarstva mora, prometa i veza.
Na pitanja o mogućim dugovima koji su se pojavili u medijima, naveo je kako ne zna ništa o tome.
– Prema optimalnom planu, ovdje bi trebale raditi 32 osobe – kazao je Radić.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je krajem siječnja da bi otvorenje moglo biti početkom veljače. Međutim, zbog svih potrebnih dozvola otvorenje bi tek moglo biti za 20-ak dana, čime je produljen najavljeni rok.
Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata preuzela je danas dokumentaciju i dat će mišljenje zadovoljava li žičara uvjete zaštite od buke i neionizirajućih zračenja te sanitarno-tehničke uvjete. Nakon provedenog pregleda Inspektorat mora dati mišljenje u roku od osam dana.
Dobije li žičara zeleno svjetlo, preostaje još samo da Grad Zagreb izda uporabnu dozvolu, stoga se čini da je datum kada će prve gondole s putnicima napokon zaploviti prema Sljemenu sve bliži.
Dakle nisu urađene tehničke preinake kako bi se smanjila buka koja je štetna za zdravlje ljudi i po okoliš, već se povećala zakonski dozvoljena razina ubacivanjem riječi "žičara" u pravilnik. Tako se radilo i sa građevinskim zemljištima u slučajevima kada je zakon sprječavao beskonačnu betonizaciju. U početku je tajnica gradske skupštine, na svoju ruku, tako kažu političari, mijenjala zaključke skupštine i dala ih tako izmijenjene na objavu u gradskom glasilu. Kasnije niti to više nije trebalo već se odmah radila betonizacija kako je koji investitor dogovorio s Banidićem i njegovim stručnjacima. To se radi i danas, cijela već uređena naselje dobivaju nove zgradurine tamo gdje su bile livade ili parkovi pa čak i voćnjaci. Ulice postaju prenatrpane parkiranim automobilima jer nisu predviđena parkirna mjesta ili izgrađene garaže. Nekada široke dvosmjerne ulice postaju jednosmjerne kako bi se naguralo još automobila novodoseljenih u naselje koje je ograničenih kapaciteta. Nema više niti urbanog planiranja, struku se podcijenjuje i odbacuje pred navalom zainteresiranih građevinskih mešetara. Zagreb umire kao zeleni grad.