Gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet održali su konferenciju za medije na temu ulaganja u promet, a nakon toga održat će i redovnu konferenciju.
– Desetljećima se nije ulagalo i potrebno je obnoviti gotovo sve, mostove, nadvožnjake, podvožnjake, plinske cijevi, ceste... Više puta sam govorio da su cijevi koje smo ovo ljeto mijenjali u Ilici bile stare 130 godina. Ako je takvo stanje u glavnoj ulici, jasno je u kakvom je stanju grad – kaže Tomašević.
– Prometne gužve kojima svjedočimo rezultat su izostanka planiranja i podinvestiranja, ali isto tako su rezultat trenda rasta broja automobila u Zagrebu – smatra gradonačelnik. U 10 godina trend rasta je 34 posto, dodao je. Dobar dio europskih metropola, kaže, bilježi puno manji rast, a neki i preokreću trend i smanjuju broj automobila uz ulaganje u javni prijevoz.
– Radovi na Sarajevskoj počinju sljedeći tjedan, to će biti novi južni ulaz u grad. Mnogo se o tome pričalo, ali mi to realiziramo. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura. Sljedeći tjedan počinju radovi na cesti, a vrlo brzo će i na pruzi koja je vrijedna 10,5 milijuna eura – kaže Tomašević. Rok za završetak je kraj 2025. godine, napominje.
– Na zapadu grada je bitan Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavamo imovinsko-pravne odnose, mijenjamo lokacijsku dozvolu i idemo u projektiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine. U GUP-u se nalazi od 80-ih godina, nitko ga nije realizirao do sada. On će znatno rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku te Ljubljansku aveniju. Imat će tri traka u svakom smjeru i tramvajsku prugu, a u Zagrebu samo preko dva mosta može prijeći tramvaj, ovo će biti treći. Napravit ćemo koridor tako da dođe do dječje bolnice u Blatu – objašnjava.
U GUP-u je i most u Savskoj Opatovini, dodaje, on će biti idući na redu. S istočne strane Jaruna, kaže, bit će pješačko-biciklistički most koji će spojiti Arenu i Jarun.
– Podvožnjak Medpotoki omogućit će novu vezu sjevera i juga – kaže. Radovi bi trebali započeti iduće godine, dodaje, a trajat će 18 mjeseci.
– Ova ideja pojavila se prije sto godina, no bilo je problema. To smo do sada rješavali u miru i tišini. Dakle, nova Šarengradska će imati četiri automobilska traka i dodatne u zonama raskrižja kao i pješačke i biciklističke koridore. Prva dionica će biti izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste, napravljeno je idejno rješenje. Početak radova planiran je za početak 2026. godine, dodaje.
– Projektira se garaža u Klaićevoj, ispod igrališta, imat će oko 800 mjesta. Ispod Paromlina bit će 350 mjesta. Radimo pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana – kaže. Nastavljamo s modelom blokovskog parkiranja, dodaje. Na javnom je savjetovanju 318 prijedloga, bilo je različitih primjedbi, kaže, brojne su usvojene.
– Spojili smo 2A i 2B, 3A i 3B te 4A i 4B kako bismo povećali blokove i omogućili lakše pronalaženje parkinga unutar bloka – objašnjava.
– Novost koju ćemo uvesti jest da građani pri kupnji povlaštene parkirališne karte imaju pravo odabrati susjedni blok, u istoj ili nižoj zoni naplate umjesto svojeg. Ako se nalaze na granici svojeg bloka, npr. uz istočnu granicu 6. bloka, mogu odabrati 7. blok za parkiranje – objašnjava.
– Skupština je donijela odluku da oni koji nisu stanari neće moći kupiti PPK – podsjeća. Ono što smo još prihvatili kao prijedlog jest da se produži naplata radnim danom do ponoći kako bi stanari mogli lakše pronaći parkirno mjesto, subotom isto tako, a nedjeljom do 15 sati – dodaje Tomašević.
FOTO Teška nesreća tramvaja i autobusa u Zapruđu
U zadnjih mjesec i pol oslobodili smo 300 parkirnih mjesta, što je ekvivalent garaži na Langovu trgu, kaže. A to je samo početak, dodaje. – Danas ćemo objaviti zadnju mapu s blokovima, a primjena će krenuti 26. listopada – ističe Tomašević.
Klizište na Pantovčaku trenutačno je najveće aktivno klizište u Hrvatskoj, rekao je Tomašević, dodajući da otežava prometni smjer sjever-jug u Podsljemenskoj zoni. Klizište je aktivno već nekoliko desetljeća, no nedavno se spustilo za nekoliko metara. Kada se stabilizira, planira se izgradnja nove ceste.
Neka prvo odgovori na pitanje o bolnici Srebrnjak i 60 mil. eura za našu djecu. A drugo pitanje 300 mil. eura za pitke vodu i povećani gubitak vode u cjevovodima. Treće neću pitati