KONFERENCIJA ZA MEDIJE

Zagreb više neće biti isti: Tomašević najavio izgradnju podvožnjaka, Jarunski most...

Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Konferencija za medije Tomislava Tomaševića o vellikim projektima cestovne infrastrukture
15.10.2024.
u 11:07
Radovi na Sarajevskoj počinju sljedeći tjedan, primjena blokovskog modela kreće 26. listopada
Pogledaj originalni članak

Gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet održali su konferenciju za medije na temu ulaganja u promet, a nakon toga održat  će i redovnu konferenciju. 

– Desetljećima se nije ulagalo i potrebno je obnoviti gotovo sve, mostove, nadvožnjake, podvožnjake, plinske cijevi, ceste... Više puta sam govorio da su cijevi koje smo ovo ljeto mijenjali u Ilici bile stare 130 godina. Ako je takvo stanje u glavnoj ulici, jasno je u kakvom je stanju grad – kaže Tomašević.

– Prometne gužve kojima svjedočimo rezultat su izostanka planiranja i podinvestiranja, ali isto tako su rezultat trenda rasta broja automobila u Zagrebu – smatra gradonačelnik. U 10 godina trend rasta je 34 posto, dodao je. Dobar dio europskih metropola, kaže, bilježi puno manji rast, a neki i preokreću trend i smanjuju broj automobila uz ulaganje u javni prijevoz.

Foto: Grad Zagreb

– Radovi na Sarajevskoj počinju sljedeći tjedan, to će biti novi južni ulaz u grad. Mnogo se o tome pričalo, ali mi to realiziramo. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura. Sljedeći tjedan počinju radovi na cesti, a vrlo brzo će i na pruzi koja je vrijedna 10,5 milijuna eura – kaže Tomašević. Rok za završetak je kraj 2025. godine, napominje. 

– Na zapadu grada je bitan Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavamo imovinsko-pravne odnose, mijenjamo lokacijsku dozvolu i idemo u projektiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine. U GUP-u se nalazi od 80-ih godina, nitko ga nije realizirao do sada. On će znatno rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku te Ljubljansku aveniju. Imat će tri traka u svakom smjeru i tramvajsku prugu, a u Zagrebu samo preko dva mosta može prijeći tramvaj, ovo će biti treći. Napravit ćemo koridor tako da dođe do dječje bolnice u Blatu – objašnjava. 

Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Konferencija za medije Tomislava Tomaševića o vellikim projektima cestovne infrastrukture

U GUP-u je i most u Savskoj Opatovini, dodaje, on će biti idući na redu. S istočne strane Jaruna, kaže, bit će pješačko-biciklistički most koji će spojiti Arenu i Jarun.

– Podvožnjak Medpotoki omogućit će novu vezu sjevera i juga – kaže. Radovi bi trebali započeti iduće godine, dodaje, a trajat će 18 mjeseci.

– Ova ideja pojavila se prije sto godina, no bilo je problema. To smo do sada rješavali u miru i tišini. Dakle, nova Šarengradska će imati četiri automobilska traka i dodatne u zonama raskrižja kao i pješačke i biciklističke koridore. Prva dionica će biti izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste, napravljeno je idejno rješenje. Početak radova planiran je za početak 2026. godine, dodaje.

– Projektira se garaža u Klaićevoj, ispod igrališta, imat će oko 800 mjesta. Ispod Paromlina bit će 350 mjesta. Radimo pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana – kaže. Nastavljamo s modelom blokovskog parkiranja, dodaje. Na javnom je savjetovanju 318 prijedloga, bilo je različitih primjedbi, kaže, brojne su usvojene. 

– Spojili smo 2A i 2B, 3A i 3B te 4A i 4B kako bismo povećali blokove i omogućili lakše pronalaženje parkinga unutar bloka – objašnjava.

– Novost koju ćemo uvesti jest da građani pri kupnji povlaštene parkirališne karte imaju pravo odabrati susjedni blok, u istoj ili nižoj zoni naplate umjesto svojeg. Ako se nalaze na granici svojeg bloka, npr. uz istočnu granicu 6. bloka, mogu odabrati 7. blok za parkiranje – objašnjava.

– Skupština je donijela odluku da oni koji nisu stanari neće moći kupiti PPK – podsjeća. Ono što smo još prihvatili kao prijedlog jest da se produži naplata radnim danom do ponoći kako bi stanari mogli lakše pronaći parkirno mjesto, subotom isto tako, a nedjeljom do 15 sati – dodaje Tomašević.

FOTO Teška nesreća tramvaja i autobusa u Zapruđu

Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Jedna osoba poginula u sudaru tramvaja i autobusa
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj
Foto: Čitatelj

U zadnjih mjesec i pol oslobodili smo 300 parkirnih mjesta, što je ekvivalent garaži na Langovu trgu, kaže. A to je samo početak, dodaje. – Danas ćemo objaviti zadnju mapu s blokovima, a primjena će krenuti 26. listopada – ističe Tomašević.

Klizište na Pantovčaku trenutačno je najveće aktivno klizište u Hrvatskoj, rekao je Tomašević, dodajući da otežava prometni smjer sjever-jug u Podsljemenskoj zoni. Klizište je aktivno već nekoliko desetljeća, no nedavno se spustilo za nekoliko metara. Kada se stabilizira, planira se izgradnja nove ceste.

LEGENDARNA ZNANSTVENICA

Osmislila je proizvod koji je proslavio Hrvatsku, a živjela je skromno i samozatajno

Posljednje godine života provela je u koprivničkom domu umirovljenika, a skromno i samozatajno, kako je živjela, tako nas je i napustila u ljeto 2008. godine, u 89. godini života. Dobitnica je mnogih priznanja, od kojih se posebno može izdvojiti visoko odličje predsjednika Republike Hrvatske – Red Danice s likom Nikole Tesle, Zlatna kuna za životno djelo Hrvatske gospodarske komore te spomenica Podravke za životno djelo.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 57

KO
Korisnik99
12:06 15.10.2024.

Neka prvo odgovori na pitanje o bolnici Srebrnjak i 60 mil. eura za našu djecu. A drugo pitanje 300 mil. eura za pitke vodu i povećani gubitak vode u cjevovodima. Treće neću pitati

AJ
ajojajaj
12:13 15.10.2024.

Ajme meni. Pa prije tri i pol godine je najavio tramvajsku prugu po Heinzelovoj. U gotovom koridoru, samo je trebao postaviti tračnice. Svi imovinski odnosi su bili riješeni. Do danas je uspio ishoditi samo lokacijsku dozvolu, nema ni građevinske, ni natječaja za radove. Lakše malo s bajkama.

GE
Gefufna
11:51 15.10.2024.

Jel spomenuo svoju tvrdnju da ce sve cijevovode financirati iz EU fondova i onda nije poslao dokumentaciju tako da ce sve financirati kreditom? Nije? Cudi me. To mi se cini prilicno vaznim.