Smanjenje troškova jedan je od preduvjeta za financijski održivo poslovanje, objašnjavaju u Hrvatskim željeznicama, pa se počinje primjenjivati novi vozni red vlakova.
– Izmjene obuhvaćaju deset posto opsega prijevozne usluge, a većinom se odnose na vlakove koji voze vikendom – rekla je glasnogovornica HŽ-a Mihaela Tomurad Sušac i dodala da ostale mjere racionalizacije poslovanja uključuju neisplatu regresa, božićnice i uskrsnice u 2013. i 2014. godini te smanjenje plaća i troškova zaposlenika.
Gradsko-prigradski vlakovi Zagreba jedni su od tih čije će linije biti reducirane. Tako ljeti, od 5. srpnja do 24. kolovoza, radnim danom neće voziti vlakovi Zagreb – Dugo Selo s polaskom u 4.37, 11.02, 15.04 i 23.19 sati, Zagreb – Savski Marof s polaskom u 6.25, Zagreb – Zaprešić s polaskom u 14.27 i 18.42 sati te Zagreb – Harmica s polaskom u 19.36 sati.
U tom razdoblju neće prometovati ni linije Savski Marof – Zagreb s polaskom u 7.06, 7.37, 8.57 i 18.40 sati, Harmica – Zagreb s polaskom u 9.15, 16.08, 16.47, 18.14, 21.42 i 23.36 sati te Zaprešić – Zagreb s polaskom u 17.40.
Isti ti vlakovi čitavu godinu neće voziti vikendom i blagdanom. Potpuno će se ukinuti linije Zagreb – Harmica s polaskom u 23.20 te Zagreb – Dugo Selo s polaskom u 22.23 i 0.20 sati. Samo radnim danima čitavu godinu vozit će linije Harmica – Zagreb s polaskom u 17.12 i 20.52 sata, Zagreb – Dugo Selo s polaskom u 18.06 sati, dok je linija Harmica – Zagreb s polaskom u 23.36 sati reducirana samo na radne dane, i to bez polazaka u srpnju i kolovozu.
Osim prigradskih linija, promjena će biti i na linijama koje Zagreb spajaju s ostalim većim hrvatskim gradovima, točnije Varaždinom, Kotoribom, Rijekom, Vinkovcima te Bjelovarom i Križevcima, odnosno Viroviticom. Promjenama voznog reda HŽ će smanjiti troškove za oko 80 milijuna kuna.
A da za prvi korak štednje izbace tih 411 menadžera od kojih HŽ nema nikakve koristi već samo trošak koji plača cijela država a večina ih i ne zna što trebaju da rade a kamoli raditi(koju blamažu je pred Uskrs napravila šefica marketinga). Bolje bi im bilo da su osmislili način kako napuniti vlakove a ne kako ih ukinuti...