Sljemenska žičara

Za manje od 2 godine moći će se žičarom na Sljeme

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Bandić žičara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Bandić žičara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Bandić žičara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Bandić žičara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Bandić žičara
16.01.2019.
u 16:10
Radovi bi trebali početi za 10 dana i završiti za 15 mjeseci.
Pogledaj originalni članak

Ugovor o gradnji nove sljemenske žičare u srijedu su potpisali zagrebački gradonačelnik  Milan Bandić i direktor GIP Pionira Ranko Predović na okretištu tramvaja Dolje u Gračanskom Dolju, a radovi će, kako je najavio Bandić, početi 25. siječnja i završiti za 15 mjeseci. 

Zagrebačka tvrtka GIP Pionir je u otvorenom postupku javne nabave, odabrana za tvrtku koja će graditi novu sljemensku žičaru, a cijena gradnje bit će oko 300 milijuna kuna, bez PDV-a. 

"Bit će zapisano zlatnim slovima u povijest Zagreba da smo 16. siječnja 2019. potpisali ugovor s konzorcijem koji će za 15 mjeseci završiti sljemensku žičaru", istaknuo je Bandić te dodao kako se, nažalost, neće moći u novim gondolama voziti za Svjetski skijaški kup 2020. u siječnju, ali će to biti moguće za Dan grada Zagreba.

"Bio bih sretan da se nije komplicirala nabava i da smo to mogli napraviti za Svjetski kup, u siječnju 2020. ali to je tako..ovime smo stavili točku na 'i' jednog povijesnog projekta koji se zove sljemenska žičara", rekao je.      

Rekao je i da će, kao što je najavio, osobno obilježiti početak radova, kad će biti "zakopana prva lopata". 

Do vidikovca za 16 i pol minuta u 84 gondole po 10 mjesta

Nova sljemenska žičara, u odnosu na staru, imat će četiri i pol puta veći kapacitet ljudi u satu, koji će za 16 i pol minuta doći na Sljeme, prelazeći duljinu od 5000 metara u 84 gondole sa po 10 mjesta. Stara je žičara imala 4000 metara te je prevozila 350 ljudi na sat u 90 gondola sa četiri mjesta.

Skijaši će, kako je rekao Bandić, moći koristiti javni prijevoz i žičarom doći na start bilo kojeg spusta na Sljemenu. 

"Svaki normalan čovjek bi bio uzbuđen kada, htio ili ne htio, na izvjestan način, ulazi u povijest, zajedno sa svojim sugrađanima", ocijenio je Bandić.

Podsjetio je da su njegovi prethodnici 1963. zakopali prvu lopatu i napravili sljemensku žičaru, te istaknuo kako je bio najtužniji 2007. kada se ugasio motor u strojarnici i kada su tu "staru ljepoticu, damu, poslali u mirovinu".  Prošlo je 11 godina i bilo je jako puno posla na rješavanju imovinsko-pravnih predmeta, rješavanju izmjene i dopune Prostornog plana Medvednice i Urbanistšičkog plana uređenja (UPU) Vršne zone Medvednice. 

"Sve je to trajalo, mijenjale su se Vlade, sa nekima manje, sa nekima više smo imali uspjeha. Zahvaljujem svim Vladama koje su nas pratile u tome", rekao je. 

Bandić je podsjetio da su projekt sljemenske žičare "počeli operativnije" prije skoro dvije godine kada su projektirali rekonstrukciju pruge Mihaljevac-Dolje, kao prvu fazu. Druga faza je bila raspisivanje natječaja za opremu žičare koja je završila prije godinu dana, a koju je na javnom nadmetanju dobila tvrtka "Doppel Mayr", za oko 111 milijuna kuna. Bandić je rekao da su nakon toga krenuli u projekt građevinskih radova i natječaja za građevinske radove te da su u finale ušle dvije tvrtke, dva konzorcija - jedna na čelu s "Pionirom" i još dvije tvrtke te "Kamgrad" i još dvije, tri tvrtke.

"Jedna je cijena bila 298 odnosno 299 milijuna kuna, a druga je cijena bila 342 ili 343 milijuna kuna. Trajalo je to, morali smo paziti na svaki zarez, poštivati proceduru i Zakon o javnoj nabavi. Konačno su se danas stekli uvjeti, sve te preduvjete smo ispunili i stavili smo potpis", istaknuo je Bandić.

Direktor GIP Pionira: Gradilište žičare bit će nam prioritet  

Direktor GIP Pionira Ranko Predović rekao je da je taj ugovor posebna obveza njega i njegove tvrtke.

"U sljedećih godinu dana to gradilište će imati prioritet pred svim ostalim našim gradilištima, uložit ćemo posebni trud i nadam se da ćete svi na kraju biti zadovoljni i da ćemo se možda vidjeti i prije roka", poručio je.

Bandić je na pitanje novinara kako će doći do 370 milijuna kuna koliko će koštati radovi na žičari, jer je u gradskom proračunu za žičaru osigurano oko 80 milijuna kuna, odgovorio da će prema tempu i dinamici radova rebalansiranjem gradskog proračuna osigurati sredstva koliko bude dovoljno.

"Žičara je prioritet Grada i za nju će biti osigurana sredstva", poručio je.   

Istaknuo je da će Grad osigurati novce i za one kapitalne projekte koje će u narednih 10 dana u Pismu namjere uputiti premijeru Andreju Plenkoviću - od Imunološkog zavoda, Dječje bolnice, 60 niskopodnih tramvaja, projekta "Zagreba na Savi" i tračničke veze sa Zračnom lukom.

"Uz rotor koji zajedno radimo s Vladom jer ga financiramo 85 posto sredstava iz Europske unije", istaknuo je Bandić. 

Na pitanje hoće li nova regionalna podjela od 2022. stvoriti Zagrebu probleme da manje novca 'izvuče' iz fondova, Bandić je odgovorio da sutra imaju sastanak na tu temu s ministricom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijelom Žalac.

"I morat ćemo 'peglati' jer nije u interesu premijera Andreja Plenkovića ni resorne ministrice ni Vlade da 'ubiju' Zagreb jer su 'ubili' pola Hrvatske. I mislim da smo i 2018. zatvorili zajedno i da ćemo i 2019. zatvoriti zajedno. Treba naći taj balans između Zagreba, koji je iznad europskog prosjeka četiri posto i Vukovarsko-srijemske županije ili Ličko-senjske koja je tri i pol do četiri puta manje. Ja zagovaram ravnomjerni razvoj Hrvatske i pljeskati ću tome, ali ne smijemo 'ubiti' Zagreb, i na tom tragu, budite sigurni, da ćemo naći rješenje", poručio je Bandić te napomenuo da su i projekti koji idu kao Pismo namjere premijeru na tom tragu. 

Na pitanje je li gradski zastupnik Jozo Milićević, koji je nedavno podržao proračun Grada, ušao u njegovu stranku i hoće li ući u skupštinski klub, s obzirom da je postao član Predsjedništva novoosnovanog Foruma branitelja njegove stranke, Bandić je odgovorio da Milićević nije član stranke, a sve ostalo će se doznati na vrijeme.

VIDEO - potpisan ugovor za izgradnju sljemenske žičare

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

ZA
Zagy154
19:55 16.01.2019.

aaahhhaaahhhhaa

FR
franjo
22:18 16.01.2019.

To je trebalo još prije što godina da se sa žičarom može na Sljeme a ne sad. To nije napredak ,već zaostalost.

MK
MKGRA
08:08 17.01.2019.

gondole su prevelike za deset ljudi, tko se još sječa voznje starom žičarom, gondola neće krenuti dok nije puna a to radnim danom jako teško