Staneš gdje uz cestu ima mjesta, a ako baš jako smetaš, u grad se vraćaš busom i, prije nego odeš doma, svratiš do Velesajma da na parkiralištu preuzmeš auto koji ti je odnio pauk. Sreća je u tome što vozilo Zagrebparkinga ne dolazi na Sljeme često jer to nikako nije praktično pa se oni koji na vrh Medvednice odlaze na svoja četiri kotača uglavnom ne moraju brinuti ne “uhvate” li jedno od rijetkih tamošnjih parkirališnih mjesta.
Iscrtana nisu dovoljna
Jer, računajući one ispred Tomislavova doma te pokraj planinarskih domova, nema ih ni stotinjak, a prema najavama Parka prirode (PP) Medvednica, sva bi se uskoro mogla naplaćivati. Da se razmišlja o eventualnom uvođenju naplate parkiranja, potvrdila nam je i ravnateljica PP-a Marina Popijač, ali o tome se, objasnila je, samo “razgovaralo”.
– Postavili smo nedavno brojač prometa da vidimo koliko uopće vozila dolazi, ali moramo prvo napraviti detaljne analize, ne možemo u realizaciju prije detalja – objasnila je ravnateljica čiji kolege govore da naplata parkiranja nije predviđena samo za iscrtana parkirališna mjesta jer ih jednostavno nema dovoljno, već je upravo karta za auto ta koja bi se morala kupiti prije penjanja na brdo. Ona bi bila dnevna, objašnjavaju u Parku prirode, a sve da bi se Sljeme oslobodilo ispušnih plinova i da se one koji vole prirodu potakne da u nju dolaze pješice ili ZET-ovim autobusom. Mali tu problem svakako nastaje onima koji dolaze sa strane Zagorja jer tamo bus do Sljemena ne vozi.
– Jasno nam je da bi tu moglo biti malo “škakljivo” jer dolaze nam i skijaši koji voze opremu pa, ako je ne uguraju u bus, što Zagorci ni ne mogu, pješice je nikako ne mogu nositi. Ali, opet, neće automobilima biti zabranjeno – govore iz Parka prirode pa još jednom ističu da se o naplati parkiranja samo razmišlja. Za sada. Jer kad se sagradi žičara, vozila će se nastojati sasvim iskorijeniti.
Mjesta ima u podnožju
– Takav je plan od početka. U parkove prirode diljem svijeta u pravilu se ne može osobnim automobilima i to je jednostavno tako. Ako je nešto zaštićeno, to se mora čuvati – govore nam na Medvednici. Hoće li zaista početi naplata ulaznica za automobile i prije nego što se sagradi žičara, još se ne zna pa se zato nije definiralo ni koliko bi dnevna parkirališna karta stajala. Što se Zagrepčana tiče, oni naplatu i bi i ne bi.
– Neka se naplaćuje, ali prije toga treba osigurati infrastrukturu. Što je s obećanom podzemnom garažom na Mihaljevcu? Nemaš u podnožju auto gdje ni ostaviti – kaže nam Martin Postružin, koji je baš jučer na Sljeme stigao automobilom. Da parkirališta nema u podnožju, nije, međutim, posve točno jer kod Blizneca i Šestina stotinjak je mjesta, a 50-ak ih je i na ulazu Pila sa zagorske strane. Stigne li se, doduše, do tih točaka automobilom, do vrha se dalje mora “cipelcugom”.
>> Pogledajte kako se bočno parkira u Splitu
Meni to sve smrdi na pljačku naroda.... NISTE napravili žičaru, bus za Sljeme RIJETKO vozi, uz to je i PRENATRPAN.... tlačite narod, stoko jedna... istina, ja osobno sa suprugom odem pješice na Sljeme i pješice doma... oko 20- ak km..... a što s ljudima koji ne mogu gore?... jbt, imate suosjećanja prema cuckima, migrantima, narkomanima ili raznim razbojnicima, ali prema normalnim ljudima nemate.... njih ćemo oguliti.... najbolje da naplaćujete parking od Bregane