Inflacija željeznice

Za nekoliko stanica vlakom 510 kuna

Foto: PIXSELL
Za nekoliko stanica vlakom 510 kuna
06.09.2011.
u 09:00
U Hrvatskim željeznicama kažu kako je, unatoč drastičnom poskupljenju, prodaja radničkih mjesečnih pokaza porasla
Pogledaj originalni članak

Cijena mjesečnog, odnosno godišnjeg pokaza, otkako je gradska vlast ukinula subvencije učeničkih, studentskih, umirovljeničkih i socijalnih mjesečnih karata za prijevoz prigradskim željezničkim linijama, porasla je dvostruko.

Poskupjele su i tarife za zaposlene građane jer je između HŽ-a i Grada Zagreba – pukla ljubav.

Mnogi zato više ne kupuju oba pokaza, već se odlučuju za jedan, dok u HŽ-u kažu kako primjećuju porast prodaje radničkih mjesečnih karata, a pad studentskih u odnosu na isto razdoblje lani.

Karte umjesto pokaza

Jer zajednički radnički pokaz za ZET i HŽ prije je stajao oko 300 kuna mjesečno, a sada čak 510 kuna! Socijalna mjesečna karta stoji pak 247 kuna.

Oba pokaza ne kupuje ni 24-godišnja Ivana Mišić iz Dugog Sela.

– Ma kakvi, to bi bilo preskupo... – ustvrdila je Ivana.

Mjesečno za prigradsku željeznicu izdvaja 240 kuna.

– Za razliku od ZET-a, za vlak je moguće kupiti polumjesečnu kartu, što je meni dobro došlo prošli mjesec jer sam dva tjedna bila na godišnjem – ispričala je Ivana. Objašnjava i zašto je zadovoljna HŽ-om, unatoč činjenici da onih 240 kuna mjesečno plaća za – tri stanice. Na njezinoj relaciji riječ je, zapravo, tek o 10 minuta vožnje...

– Super su mi vlakovi, kod nas u Dugom Selu uvijek vozi neki vlak, kad god dođem na stanicu, čekam najviše desetak minuta. I brzo dođem do grada, inače je to javnim prijevozom živi užas – kaže Mišić.

U jednakoj je situaciji i 21-godišnja Kristina Kasal, koju smo zatekli kako nakon odrađene noćne smjene čeka vlak na Zapadnom kolodvoru. Iako snena, vrlo je jasno rekla da joj ne pada na pamet plaćati pokaz za javni gradski prijevoz.

– Dobivam od firme 240 kuna pa kupujem pojedinačne karte jer radim svaki drugi dan te mi se ne isplati kupovati pokaz – priča Kristina, koju bi mjesečna karta do Sesveta i natrag stajala između 280 i 300 kuna.

– Ne mogu još uz vlak plaćati i ZET – kazala je.

Voze li se legalno ili često HŽ-om, ZET-om će, dakle, ilegalno ili tek vrlo rijetko. Poput studenta strojarstva Ivana Gospočića.

Strah od kontrolora

– Prije sam plaćao 115 kuna mjesečno, sad plaćam 350 mjesečnu kartu od Žejinaca i još 1300 kuna za autobus, a danas sam dvosmjernu kartu od Gajnica do Glavnog kolodvora platio 18 kuna... – prekinuli smo Ivana u nabrajanju...

Ima on svoju studentsku kartu u džepu, ali mu je, eto, baš taj dan istekla.

– Inače toleriraju tri, četiri dana, ali ne želim riskirati jer neće mi svaki kondukter priznati ovu mjesečnu kartu kao još vrijedeću – oprezan je student.

Kad zbroji koliko mu je mjesečno potrebno za sve te karte, ne preostaje novca za javni gradski prijevoz.

– Nemam pokaz za tramvaj... – priznao je student.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

PU
pumbica
09:58 06.09.2011.

Još jedna pljaćka,a Sanader je u reštu.Tko je sada lopov?Isto mu je mjesto u Remetincu.Petsto kuna nije nizi do Splita koštala karta.Znaći da je jeftiniji avion nego vlak,a i autobus.....

BA
baća45
17:22 06.09.2011.

Za pumbica: GDJE JE TU LOPOVLUK????? ZAŠTO KRITIZIRAŠ HŽ KAD GA KORISNICI HVALE????? ILI LOŠE ČITAŠ ILI SLABO RAZUMIJEŠ???? Citat 1.: \'\'zajednički radnički pokaz za ZET i HŽ prije je stajao oko 300 kuna mjesečno, a sada čak 510 kuna! Socijalna mjesečna karta stoji pak 247 kuna\'\' citat 2.: Mjesečno za prigradsku željeznicu izdvaja 240 kuna. Za razliku od ZET-a, za vlak je moguće kupiti polumjesečnu kartu, što je meni dobro došlo prošli mjesec jer sam dva tjedna bila na godišnjem – ispričala je Ivana. Objašnjava i zašto je zadovoljna HŽ-om, unatoč činjenici da onih 240 kuna mjesečno plaća za – tri stanice. Na njezinoj relaciji riječ je, zapravo, tek o 10 minuta vožnje... Citat 3.: \'\'Super su mi vlakovi, kod nas u Dugom Selu uvijek vozi neki vlak, kad god dođem na stanicu, čekam najviše desetak minuta. I brzo dođem do grada, inače je to javnim prijevozom živi užas, kaže Mišić.\'\' \'\'U jednakoj je situaciji i 21-godišnja Kristina Kasal, koju smo zatekli kako nakon odrađene noćne smjene čeka vlak na Zapadnom kolodvoru. Iako snena, vrlo je jasno rekla da joj ne pada na pamet plaćati pokaz za javni gradski prijevoz.\'\'

VI
Vito
08:08 07.09.2011.

Dajte ljudi malo razmislite - zbog koga ili čega bimorali plaćati tramvajski pokaz, ili općenito kartu za vožnju tramvajom? Oduzimaju nam 18 % od plaće, imaju plaće nekoliko desetaka tisuća pa i stotine tisuća kuna, a nas j..bu u zdrav mozak s 10 kuna za 300 metara vožnje u trajanju i po 10 minuta... Vlakom ste za 20 minuta iz središta grada do Dugog Sela i/ili Zaprešića i to za samo 21 kunu... A tramvajom i autobusom do istog odredišta s istog polazišta vam treba najmanje četiri puta duže... nek si ovi u gradskoj upravi smanje plaće za iznose koje su ukinuli zajedničkom kartom željeznice i tramvaja pa bionda mogli raspravljati je li potrebno plaćanje tramvaja ili nije... Tramvaj i autobus gradske tvrtke je javni prijevoz pa bi kao takav morao biti besplatan. Zašto plaćanjem karata dolijevati novac na i tako pretjerano visoke plaće i tako niškorisnim činovnicima?