Ako u centru grada ugledate žene koje odjevene po posljednjoj modi 16. stoljeća recitiraju, pjevaju i zabavljaju okupljene, niste se teleportirali na Apeninski poluotok u vrijeme Commedie dell’arte, kad je takvo što na ulicama i trgovima bilo uobičajeno, već ste naišli na “Šetnju s Kolumbinama”. A one su kostimirane glumice koje obilaze 19 glavnih točaka Zagreba, od Zdenca života ispred HNK do ulaza u tunel Grič, izvodeći pritom djela naših najvećih književnika poput Antuna Gustava Matoša i Miroslava Krleže, ali i Molièrea, nerijetko i pjevajući, upoznajući tako ljude s poviješću grada. Neodoljivo podsjećaju na vremena kad su glumci, glazbenici, žongleri improvizacijama zabavljali publiku, uglavnom na otvorenom. Od tuda dolazi i ime Kolumbina, koja predstavlja jednu od ženskih uloga u veselim putujućim družinama.
Maske s borosanama
– U našoj predstavi u pokretu isprepleću se povijesne činjenice s legendama. Izvodimo književne, kazališne, filmske i glazbene ulomke iz hrvatske baštine zajedno s mojim tekstom koji sve povezuje u cjelinu i opravdava to naše veselo kretanje kroz grad. U njemu dva lika, Kolumbina i Kolumbinotica, odjenu posebno ruho pa 90 minuta, koliko traje predstava, progovaraju standardnim hrvatskim jezikom, ali i raznim dijalektima, a nakratko i zapjevaju, ne samo na hrvatskom, nego i na latinskom, engleskom, talijanskom, turskom – kaže Irena Matas, koja je autorica projekta, voditeljica “družine” i jedna od izvođačica.
Ohrabrila se poslati scenarij i zagrebačkoj Turističkoj zajednici, što se pokazalo dobrim potezom jer su upravo u procesu dobivanja financijske pomoći za ovu godinu, a kako bi privukle i strance, trenutačno radi na prevođenju predstave na engleski. Kostime im je izradila Melita Kliček, a ocrtavaju originalne haljine kakve su nosile prve Kolumbine. Imaju i maske, i to tipične venecijanske koje su popularizirale upravo glumice Commedie dell’arte, a ljeti na nogama nose borosane.
Interakcija s publikom
Šetači su integrirani u predstavu i dolazi do raznih oblika interakcije pa je svaka izvedba jedinstvena. Publiku čine i odrasli i djeca, ističe Irena Matas, odnosno svi od 7 do 77 godina.
– Nama je prvenstveni cilj zabaviti naše šetače kako bi se barem za tren rasteretili od briga, problema i stresa koje nosi svakodnevica te se prisjetili koliko su i sami kreativni – zaključuje autorica projekta.