Izložba u HAZU

Zagreb prema Kinclu

Foto: Branko Kincl
\'boogiewoogie_nnn_gra_260510\'
Foto: Branko Kincl
\'maksimir_nnn_gra_260510\'
Foto: Branko Kincl
\'R1_nnn_gra_260510\'
Foto: Branko Kincl
\'ZAKONZ_nnn_gra_260510\'
Foto: Branko Kincl
\'001_nnn_gra_260510\'
Foto: Branko Kincl
\'FOMOZRACNA1_nnn_gra_260510\'
26.05.2010.
u 22:20
Arhitekt Branko Kincl ponudio je sugrađanima zanimljive vizure grada
Pogledaj originalni članak

Arhitekt Branko Kincl, najpoznatiji kao autor maksimirskog stadiona, otvorio je izložbu u Grafičkom kabinetu HAZU na kojoj su izloženi projekti stambene, sportske i prometne namjene. Među trideset panoa na kojima su predstavljeni realizirani projekti, projekti prijavljivani na natječaje te prijedlozi najveći dio radova posvećen je upravo razvoju Zagreba. Rođenom Zagrepčaninu Kinclu rodni je grad neiscrpan izvor inspiracije.

Sportski kompleksi

Sportski kompleks na Sveticama, ujedno i najzanimljiviji za istočni dio grada, uključivao bi novi maksimirski stadion, Dom hrvatskog rukometa i Plivački centar. Kincl je sa suradnicima projektirao i vrlo zanimljivu ideju – zatvoreno skijalište na Sljemenu. Iako je takva ideja, gledajući s ekonomskog stajališta, vrlo daleko od realizacije, u ovom trenutku postoji već šestotinjak takvih skijališta diljem svijeta. Kao još jedan prijedlog, plod autorovih afiniteta i promišljanja, nastao je i projekt Sportskog centra Brestovac. Kompleks nekadašnjeg lječilišta za plućne bolesnike, koje je danas potpuno devastirano, poslužio bi kao centar za pripremu vrhunskih sportaša.

Problem prometne povezanosti podsljemenske zone, područja na kojemu živi više od 300 tisuća ljudi, također je dobio mjesto u radovima Branka Kincla. Preko sjeverne tangente stvorio bi se neprekidni prometni smjer koji bi smanjio dužinu putovanja između sjeveroistoka grada i Podsuseda te Zaprešića čime bi se rasteretio promet kroz centar.

Prometna problematika

Od prometnog su značenja i dva projekta, mostovi Bundek i Jarun, čijom bi se gradnjom napustila zagrebačka tradicija percipiranja mostova kao isključivo cesta premosnica Save. Treća tema koja se provlači kroz Kinclova rješenja vezana je uz stambeno-poslovnu namjenu. Među takvim rješenjima posebno je intrigantan kompleks uz rotor nazvan "Zagrebački Boogie-woogie" kojim bi se promijenila vizura južne obale Save. Potreba da se pruži humanost u služenju čovjeku u prostoru iznjedrila je viziju drukčijeg Zagreba koji bi mogao imati prepoznatljivo moderno lice.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 25

OB
-obrisani-
13:54 27.05.2010.

Svasta ! Zivjeti u ovim kutijama pored kruznih tokova saobracaja i uzivati u izduvnim gasovima.....samo fali jos na slici dalekovod za visoki napon.

PT
ptica2
14:02 27.05.2010.

\"Boogie Woogie\" je odličan, samo bojim se da bi ga netko ogradio visokim zidom kao \"Arenu\" ili Plodine iz Zadra postavile Ispred svoj natpis veličine 700 X 500 i visine ma kar !00 m, Nek se zna, a zna se.

DE
detour
13:51 27.05.2010.

taj isti kincl je devastirao maksimirski stadion koji je bio zasticeni spomenik kulture i jedan od najvaznijih i najuspjelijih objekata sportske arhitekture u zagrebu i hrvatskoj. taj je stari turinin stadion bio nagradjivan i van zemlje. devastaciju stadiona su neki drugi arhitekti odbili napraviti, ali onda je dosao kiincl kojem je najvazniji novac i krenulo je unistavanje. na kraju svega, kincl je jos za svoj sramotni rad dobio i primio nagradu grada zagreba - s pripadajucom lovom. i to je bio skandal, buduci da je te godine nagradu strucna komisija dodjijelila nekom drugom, ali je odluka preko noci promijenjena na pantovcaku. kincl je osoba koja je za novac bila spremna unistiti hrvatsku kulturnu bastinu, a prema takvima moze se osjecati samo istinsko gadjenje.