konkurencija na cesti

Zagrebački taksisti o dolasku Ubera – to je siva ekonomija

Foto: DPA/PIXSELL
taksisti
Foto: Uber
taksisti
Foto: Jakov Novak
taksi
Foto: Jakov Novak
taksi
Foto: Jakov Novak
taksi
Foto: Jakov Novak
taksi
Foto: Pixsell
taksi
Foto: Pixsell
taksi
Foto: Pixsell
taksi
Foto: Pixsell
taksi
Foto: Jakov Novak
taksi
21.04.2015.
u 12:54
Uz Uber svatko tko ima vozačku dozvolu može naplaćivati prijevoz
Pogledaj originalni članak

Najavljeni dolazak novog konkurenta na tržište taksija u Zagrebu, koji bi po principima poslovanja svakom vlasniku vozila omogućio usputnu zaradu obavljajući taksi djelatnost, u najmanju ruku šokirao je sve registrirane taksi tvrtke.

Jednostavno funkcioniranje

– Siva ekonomija – tako to ukratko opisuju zagrebački taksisti složni u jednom – dolazak tehnološke tvrtke Uber, koja samo u ovoj godini na globalnoj razini očekuje deset milijardi dolara prihoda, kršenje je uređenih pravila postavljenih na domaćem tržištu.

I dok taksisti zbog propisa samo za obnovu dozvola moraju ishoditi petnaestak različitih dokumenata i potvrda i uplatiti iznos od 1500 kuna, potencijalni Uber-konkurenti tu bi cijelu proceduru izbjegli jer tehnički je riječ o vožnji koja “nužno ne mora biti standardna vožnja taksijem”.

Naime, način funkcioniranja Ubera jednostavan je – korisnik putem telefona instalira program kojim se naručuje prijevoz. Nakon zaprimljenog zahtjeva, poziv se prosljeđuje najbližem Uber registriranom vozaču. Vožnja se naplaćuje tako da se novac skida s bankovnog računa, pri čemu Uber uzima svoj dio, a preostali iznos prosljeđuje se vozaču.

Neće imati licencu, a radit će jednaki posao za koji svi taksisti moraju imati dozvole. To sve liči na dolazak neke opcije koja nema propise i nije legalna – poručio je Jozo Kovačević, predsjednik udruženja Radio taksi Zagreba.

I dok domaći taksisti, bez obzira na to za koju tvrtku rade, osim uvjeta propisanih za vozila moraju imati položen poseban taksi i majstorski ispit, obavljen liječnički pregled i potvrdu da nisu kažnjavani, Uber vozačima dovoljno je tek da imaju vozačku dozvolu. Takve vozače nedavno je zabranila i Njemačka štiteći ujedno one registrirane taksiste koji moraju zadovoljiti sve uvjete sigurne vožnje jer Uber vozači nisu pod regulativom o sigurnosti putnika i kvaliteti usluge.

Nemaju licencu

– Nemam ništa protiv da Uber nudi posao licenciranim taksistima, ali davati tu mogućnost nekome tko nema licencu i ne plaća porez, a naplaćuje uslugu ilegalno je – kazao je Mići Kuzmanović, vlasnik tvrtke Zebra taksi.

I dok se procjenjuje kako je na području Zagreba nešto više od 1400 taksista, protivnici novih konkurenata su i vlasnici Eko taksija jer, kako naglašavaju, u Zagrebu ne postoji deficit autotaksi vozila, što čini razliku u odnosu na tržišta gdje se Uber probio ponajviše zbog činjenice da je u pojedinim gradovima jedan od većih problema bio nedovoljan broj taksi vozila, kao što je to slučaj s Parizom.

– Inzistirat ćemo da se prilagode i poštuju zakone koji reguliraju putnički prijevoz, a što nije dosad uvijek bio slučaj u zapadnoeuropskim gradovima gdje Uber posluje – poručili su iz Eko taksija.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

TM
Tim_Minchin
14:47 21.04.2015.

neka vam je taksisti, predugo ste radili sto ste htjeli od nas, nadam se da ne ocekujete da stanemo na vasu stranu sada... spustit cete vi lipo cijene i raditi za placu ko i ostatak drzave... a ne ko do sada, start 10, km 5, cekanje 40, nebi da se vozim u limuzini dok me hostesa ceska po j.....

Avatar cera
cera
14:26 21.04.2015.

Čuj poseban taxi ispit,kao da vozi avion haha

Avatar 4mat
4mat
17:02 21.04.2015.

...sve su to cari neoliberalnog kapitalizma..u pocetku se svi pravdaju kako je to bolje za kupca a na kraju i krajnji kupac i svi prodavaci popuse i nastane ovo di jesmo sada....