Davne 1891. zagrebačkim ulicama provozio je prvi tramvaj, i to konjski. Od svojeg spremišta u Savskoj, na mjestu gdje se danas nalazi Tehnički muzej Nikola Tesla, 5. rujna provozao je tako uz zgradu Hrvatskog narodnog kazališta te Frankopanskom do Ilice.
Konjski topot po tračnicama, koje se u se u metropoli počele graditi 1889., daleko se čuo, a svaki je konj o vratu imao i zvonce kako bi upozoravao pješake koji su prelazili prugu. Zagrepčani su ga zvali "konjka", a 18. kolovoza 1910. zamijenio ga je prvi tramvaj na električni pogon.
VEZANI ČLANCI:
Mreža tramvajskih pruga od tada je doživjela brojna širenja. Posljednje je bilo 2000. kada je u promet puštena dionica od Dubrave do Dubca te ona od Jaruna do Prečkog, a kako se mijenjala pruga, mijenjale su se i tramvajske linije.
U vrijeme kada su se brojevi linijama dodjeljivali prema njihovim odredištima, a ne smjerovima, točnije 30-ih godina prošlog stoljeća, zagrebačkim ulicama vozio je tramvaj broj 10. One koje su prometovale do Črnomerca nosile su broj jedan, trojke su išle prema Savskom mostu, četvorke prema Trešnjevki, osmice za Maksimir, a "desetka" je vozila do Gupčeve Zvijezde.
VEZANI ČLANCI:
Rutu je promijenila 60-ih kada je, zbog izgradnje podvožnjaka na Držićevoj, prometovala od Borongaja do Savskog mosta, a desetljeće kasnije linija je ukinuta jer joj se ruta preklapala s "jedinicom".
Liniju 16 pak Zagrepčani nisu vidjeli od 90-ih, a prometovala je od Črnomerca preko Jukićeve i Savske do Velesajma pa i Zapruđa.
VIDEO Direktor ZET-a otkrio kada će rabljeni tramvaj iz Njemačke krenuti na zagrebačke ulice
Već smo zaboravili da je tramvaj vozio preko jadranskog mosta i da je postojala tramvajska stanica kod folnegovićevog naselja.