Kakav je to novi tramvaj koji će zaploviti zagrebačkim ulicama do Božića prema riječima direktora ZET-a Marka Bogdanovića. Detaljno smo pregledali vozilo koje je stiglo prvog dana prosinca u ZET-ovu garažu u tipičnom plavom ruhu.
Nosit će garažni broj 1001, a već su postavljene naljepnice s logom ZET-a i grbom Grada Zagreba. Iako su prema prvim fotografijama izvana brojni čitatelji u našoj anketi, njih gotovo 80 posto kazali kako im se tramvaj ne sviđa, ovaj model vraća jednu staru dobro poznatu stvar.
Naime, na modelu AdTranz ovog tramvaja tip GT-6 na prednjoj maski dominira pravi gumeni odbojnik koji osim dojma robusnosti podsjeća na legendarne pulfere na tramvajima. Osim toga on je ključan za sigurnost prilikom možebitnog sudara umanjuje i samu štetu na vozilu, ali i udarac.
No, kako do sudara ne bi došlo brine više setova kočnica koje imaju rezervno napajanje kako bi se tramvaj sigurno zaustavio i u slučaju nestanka struje. Tu je i kočnica s pomoću pijeska, odnosno u slučaju proklizavanja vozač ispušta pijesak na tračnice i stvara trenje koje pomaže sigurno zaustaviti vozilo.
Ovaj primjerak nije lako zaustaviti jer prazan teži 30.6 tona, a pod punim opterećenjem može težiti čak 45.7 tona. Osim tipično plave boje na prvi pogled primjetna su i nešto šira vrata u odnosu na modele sličnog godišta, a vrata se otvaraju s pomoću tipkala kao na novim modelima, kako iznutra tako i izvana. Osim toga, tramvaj je opremljen rampom za olakšan ulazak osobama s invaliditetom. Tramvaj ima 4 dvokrilna vrata. Ono što odmah upada u oko je da na kraju vozila nema omiljene "klupice" odnosno sjedala poredanih jedno uz drugo. Zeleni tapecirung puno je deblji, a sjedala udobnija od primjeraka koji su trenutno u zagrebačkom prometu.
VEZANI ČLANCI:
Ukupni kapacitet je 62 sjedećih i 159 stajaćih mjesta što njemački tramvaj čini trenutno najvećim prema kapacitetu u ZET-ovoj floti. Ukupno je to 221 mjesto, dok sljedeći po veličini, ujedno i najčešći Končarev model TMK 2200 može primiti najviše 201 putnika. Dobra je to vijest za gužve u tramvajima, iako iz ZET-a još ne otkrivaju na kojim će se linijama primjerak naći.
No, slijedimo li logiku zamjene najstarijih vozila u floti ovim njemačkim primjercima, onda bi se novi tramvaj trebao pojaviti na linijama 2, 4, 5, 6 i 7 koje svojim kapacitetom odgovaraju specifikacijama ovog tramvaja.
Najviše se polemike vodilo oko toga što tramvaj nema klimu i to jest realni nedostatak s obzirom na to koje je godište taj nedostatak i ne čudi pa ćemo vidjeti hoćemo li se u njima kuhati u ljetnim mjesecima, ako će tada biti u prometu. No, za zimu su spremni jer grijanje radi, radijatori su isprobani i u funkciji.
Što se tiče pozicije za vozača, njega ili nju očekuje grijano sjedalo, sustavi pomoći u vožnji, oba retrovizora su grijana kako se zimi ne bi ledila. Maksimalna brzina na satu iznosi 90 kilometara na sat, no ona je zakonski ograničena na 50 kilometara na tračnicama u gradskom prometu, iako je prosječna brzina tramvaja u Zagrebu daleko niža.
VEZANI ČLANCI:
Odmah iza vozačevih vrata nalazi se mali "televizor" odnosno displej koji će prikazivati putne informacije slično kao i u novim tramvajima, a iznad svakog zgloba (harmonike) nalazi se po još jedan manji displej. Zanimljivo je vidjeti povijest tog vozila kroz naljepnice koje su ostale od originalnih vlasnika u Augsburgu.
Pa se tako, među ostalim, na naljepnicama ističe kako tramvaj ima bežični internet, no pitanje je hoće li mu ta mogućnost ostati. Sve u svemu, tramvaj proizveden 1996. djeluje bolje i očuvanije od brojnih mlađih primjeraka koji voze Zagrebom, no pitanje je koliko će dugo ostati u takvom stanju.
Spomenimo još kako je trenutno isti model u prometu u više njemačkih gradova kao što su Berlin i München, ali i na dalekom istoku, odnosno u dijelu japanskih gradova.
GALERIJA Prvi rabljeni tramvaj iz Augsburga stigao u Zagreb
Buaaha kvazi voditelj u startu veli: 27, 20 ili 15g star, nije bitno. Naravno da kada vaš nikakvi gradonačelnik mulja da vama nije bitno. Bitno je i te kako čim netko mulja. Direktor Bogdanović kaže da kuhati se po ljetu nećete jer klimu nema, ali zato ima sustav "intenzivne" ventilacije tako da otvorite prozor da ne završite na intenzivnoj. Klimu mu također možete sami ugraditi. Kupili smeće, pored lijepih, modernih i kvalitetnih domaćih tramvaja pa sada muljaju i uvjeravaju da smeće nije smeće. Ma sebe uvjeravajte jadnici