zatvaranje 1. 3.

Zapadni kolodvor i Maksimir nisu spremni za čak 80.000 putnika

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
zapadni kolodvor (1)
20.02.2013.
u 12:25

HŽ Infrastruktura do 1. ožujka mora stajališta dovesti do prihvatljive razine. Premalo je vremena
Pogledaj originalni članak

Zgrada Glavnog kolodvora zatvara se 1. ožujka na deset dana zbog postavljanja novog signalno-sigurnosnog uređaja, a 80.000 putnika, koliko ih svakodnevno prođe Glavnim kolodvorom, preusmjerit će se na Zapadni kolodvor i postaju Maksimir. No, pitanje je hoće li stajališta koja nisu predviđena za toliki promet podnijeti toliko putnika.

– Na stajalištu Maksimir jedna je blagajna koja radi samo danju, u blizini perona je jedan kemijski WC, nema čekaonica, u blizini nema parkirališta, a stajalište je udaljeno od tramvaja – opisao je čitatelj te dodao da je na zapuštenom Zapadnom kolodvoru problem WC-a također riješen kemijskima.

Minimalan standard

Osim toga, putokazi upućuju ljude na sporedne izlaze, a blizu kratkih perona ostavljene su željezne konstrukcije. Hoće li HŽ Infrastruktura sva zamjenska stajališta u 10 dana, do početka radova, dovesti do minimalne razine putničkog standarda, ostalo je upitno jer iz HŽ-a nisu davali detaljnije informacije prije sastanka s Povjerenstvom za organizaciju prometa. Podsjetimo, obnova sustava vrijednog 12,6 mil. eura financirana je nepovratnim sredstvima iz IPA fonda Europske unije.

Posebni bus i tramvaj

Vlakove iz smjera Vinkovaca, Osijeka i Koprivnice preusmjerit će do stajališta Resnik, Sesvete i Maksimir, a na zapadu Zagreba oni iz Ljubljane, Splita i Rijeke zaustavljat će se na Zapadnom kolodvoru. Bit će uvedene i autobusne linije od Resnika do Glavnoga kolodvora, te posebna tramvajska Zapadni kolodvor – Glavni kolodvor – Borongaj. Hoće li HŽ-ove karte vrijediti u vozilima ZET-a, koji će prevoziti do centra, ne zna se jer se još pregovara. Što se tiče međunarodnih vlakova, privremena stajališta “glumit” će Glavni kolodvor, dok će obilazno preko ranžirnih pruga.

>>Glavni kolodvor zatvara se tek 1.
 ožujka, uz posebne linije ZET-a

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

OB
-obrisani-
15:45 20.02.2013.

HŽ treba sanirati taj kolodvor već jednom

VI
Vito
07:41 22.02.2013.

Ovo je užas Doznao sam da u novoj zgradi nikad nije bio moderan sustav, već da je stari sustav samo obnavljan Evo što su novine napravile u bivšem sustavu od nas - bio sam uvjeren kako u novoj zgradi pored Pošte postoji najmoderniji računalni sustav Kad ono sustav iz 1936.g. je samo obnavljan "Istrošeni" dijelovi su zamjenjivani obnovljenim i tako puno duže od 70 godina, čak i prije 1940g.

VI
Vito
07:46 22.02.2013.

Na moje pitanje postavljeno izravno HŽ-u odbio sam odgovor koji me "šokirao" Prenijet ću samo dio, jer toga ima dvije stranice: zgrada nove postavnice (pored zgrade Pošte) izgrađena ranije, točnije 1986. godine, ali ona nikad nije bila u funkciji sigurnosti i regulacije prometa na Zagreb Glavnom kolodvoru jer u njoj nisu bili instalirani uređaji niti je novi sustav sigurnosti izgrađen. Naime, ona je trebala imati tu funkciju ali je projekt kompletne izmjene sustava osiguranja kolodvora iz godine u godinu bio planiran, ali je njegova realizacija odlagana zbog nedostatka novca, tako da smo do danas ostali na starom sustavu. Dosadašnji elektromehanički signalno-sigurnosni uređaj sustava Siemens&Halske na Zagreb Glavnom kolodvoru izgrađen je 1936. u Braunschweigu u Njemačkoj. U tada izgrađene postavnice 1 i 2 na Zagreb Glavnom kolodvoru uređaj je ugrađen 1940. i od tada je neprestano u funkciji.