Kolona vozila duga nekoliko stotina metara svako jutro stvara se na isključenju s obilaznice prema Svetoj Nedelji i Samoboru, a vozači, pomičući se "mic po mic", gube više od pola sata kako bi se dokopali stare ceste između Zagreba i Samobora. Od dugog čekanja još je veći problem sigurnost vozača jer se kolona formira na zaustavnom traku brze obilaznice na kojoj se vozi brže od 120 kilometara na sat. Uzrok gužvi je masovni dolazak Zagrepčana na posao u poslovnu zonu Svete Nedelje i Samobor te semafor na križanju silaznog traka s obilaznice i Ulice dr. Franje Tuđmana koji propušta samo po nekoliko vozila.
Policija nemoćna
– Strašno je, kolona je svako jutro sve duža, a ništa se ne poduzima da se problem riješi. Umjesto semafora trebalo bi napraviti kružni tok kakvih već ima na tom potezu, time bi se problem sigurno smanjio – smatra Dinko Uglješić koji svakodnevno ide iz Zagreba na posao u skladište u Svetu Nedjelju. U gužvama tijekom radnog tjedna zaglavi i Luka Pivač, zaposlen u obližnjem šoping-centru.
– Problem je ujutro od 7 do 8 kada ljudi idu na posao jer se silazni trak obilaznice smatra prometnicom manje važnosti od Ulice Franje Tuđmana pa je i semafor kraći te se kolona stvara još na obilaznici – kazao je Pivač. Da su gužve zaista gorući problem, potvrdili su i u policiji koja, kad god može, upravlja semaforima da se ubrza protočnost prometa.
– Ako nemamo drugih prometnih obveza, svaki dan smo ovdje od 7 do 8.30, čime smanjujemo gužve, no to nije pravo rješenje jer se ne može računati da smo uvijek na ovom mjestu – kazali su policajci koje smo zatekli na terenu. Gradonačelnik Svete Nedelje Drago Prahin, kaže, upoznat je s problemom koji pokušava već neko vrijeme riješiti, no silazni trak s obilaznice u nadležnosti je Hrvatskih autocesta, cesta prema Samoboru i Zagrebu u nadležnosti Hrvatskih i Županijskih cesta, dok je za četvrtu cestu na semaforu, nadležan Grad Sveta Nedjelja.
– Najopasnije je što se gužve stvaraju već na autocesti i strah me i pomisliti što se sve može dogoditi da netko naleti na kolonu koja zna biti duga i do dva kilometra. Posebno je opasno za vrijeme jake magle kada je slaba vidljivost – napomenuo je Prahin.
Kazao je da se silaznim trakom s autoceste svaki dan spusti više od 35 tisuća vozila, što je odavno preraslo protočnost semafora.
– Oko 20 tisuća vozača skreće lijevo prema Samoboru, a oko 15 tisuća desno u smjeru Podsuseda – istaknuo je Prahin. Najbolje je rješenje gradnja velikog rotora, objasnio je Prahin i dodao da je u kontaktu s nadležnima u Hrvatskim cestama iz kojih su obećali u što kraćem roku riješiti problem.
– Kako bismo ubrzali rješenje problema, mi ćemo riješiti tehničku dokumentaciju i imovinskopravne odnose, a od ostalih ustanova tražimo da preuzmu na sebe gradnju – najavio je svetonedeljski gradonačelnik.
A mogao bi i most?
Kada je riječ o rokovima, kazao je kako se nada da bi se rotor mogao sagraditi već sljedeće godine jer tuda prolaze zaposlenici i kamioni u jednu od najjačih poslovnih zona u zemlji. Kružni tok podržava i prometni stručnjak Ivan Dadić jer smatra da bi se time problem donekle riješio, no smatra da bi se pritisak vozila znatno smanjio kada bi se sagradio most između Samobora i Zaprešića jer dio vozača upravo tu silazi s autoceste i kreće prema Zaprešiću.
– Nije mi jasno zašto se gradnja tog mosta toliko odgađa iako bi se ubrzao promet, smanjila udaljenost, a na dobitku bi bio i okoliš – istaknuo je Dadić.
Problem je u tome što su svi koji se bave prometom na Prometnom fakultetu očito samo kupili diplome. Nisu se školovali, pa nam je takav promet u svim gradovima, na svim cestama i autocestama.