NAKON POLA GODINE

Nova pruga do tunela gotova, u petak ponovno vozi petnaestica do Gračana

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Gračani
01.08.2017.
u 08:51
Radovi kasne mjesec dana, ali stanovnici Gračana svejedno se raduju što će konačno prugu koristiti, a ne njome hodati do buseva
Pogledaj originalni članak

Kao na brodu usred oluje, a u Gračanima – tako su se, objašnjavaju Zagrepčani, osjećali kad bi petnaesticom od Mihaljevca putovali do tunela. Legendarni tramvaj s jednom vagonom, kojeg se mnogi još sjećaju i pod brojem “21” na prugu će se vratiti krajem tjedna, ali zadanim će putem sada “kliziti”, i to u svom niskopodnom izdanju.

Polasci do ponoći

– Pruga je dovršena i obavili smo prve testne vožnje, sve funkcionira baš kako smo zamislili, bit će to odlično – ispričali su nam radnici koje smo sreli kako još uređuju stajalište Dolje, i to ubrzanim tempom, kako bi sve stigli obaviti do četvrtka, ujedno i posljednjeg dana radova. Vesele se kraju najviše stanovnici Gračana, koji su se dosad, preko obnovljene pruge pješice spuštali do autobusa za Mihaljevac, koji od veljače vozi umjesto petnaestice.

– To vam sve nešto kasni. Kad su počeli s radovima sredinom veljače, rekli su da je rok kraj lipnja. To je prošlo, pa su nam rekli da će otvoriti liniju sad za vikend. Opet nisu, ali sad kažu da od petka vozi redovno. Živi bili, pa vidjeli – rekla je Barbara Banek iz Gračana, koju smo jučer sreli kako na stanici Dolje čita ZET obavijesti. Osim petnaestice, primijetila je, umjesto noćne tramvajske linije 33, vozit će autobus, a svidjelo joj se i što su ujutro polasci “pojačani”, pa će se do Mihaljevca moći spustiti svakih 11 minuta.

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Barbara Banek

Gledamo svaki dan kako napreduju radovi na pruzu, trebali su biti gotovi prije mjesec dana, ali odužilo se

– Zadnji su polasci isto odlični, pogotovo za izletnike na Sljeme jer se tramvaj može uhvatiti i nakon 23.30 – zadovoljna je bila umirovljenica odrađenim u prvoj fazi izgradnje nove žičare. Jer upravo pruga u dužini od 5,2 kilometara te vrijedna 22 milijuna kuna, najavljeno je još prije pet mjeseci na početku radova, prvi je korak u velikoj modernizaciji puta na vrh Medvednice. Startalo se u veljači, podsjetimo, odmah i s drugom fazom u kojoj su se uklanjali stupovi i sajle nekadašnje žičare, a dok treća i četvrta faza podrazumijevaju gradnju nove s međustanicom kod Brestovca, pa sve do vrha.

Na ljetovanje ili skijanje?

Potpuno nova žičara, koja će od Dolja do vrha stizati za 16 i pol minuta te prevoziti 1050 putnika na sat, prve bi Zagrepčane trebala “ugostiti” za točno godinu dana, a upravo oni koji bi se vozili, pomalo su skeptični da će se to zaista i dogoditi.

– Kasne sa svime. Pruga je trebala biti završena prije mjesec dana, staru su žičaru počeli rušiti i tako sve stoji, nekadašnju donju postaju još nisu ni taknuli. A još bi trebali, po planu, urediti i čitav Mihaljevac, napraviti podzemnu garažu, nema šanse da stignu to sve u 365 dana – zaključio je Tomo Trsić iz Gračana, koji predviđa da će i nova žičara kasniti, i to, ni manje ni više, nego godinu dana. Iz Grada, pak, uvjeravaju kako sve ide po planu, čitav projekt, vrijedan čak 35 milijuna eura, neće zapeti. Ako se radovi i odulje, kažu, neće duže od nekoliko mjeseci, pa ako se na ljeto 2018. još neće moći na Sljeme žičarom, na skijanje će se, sigurni su, ići upravo sajlom.

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Mihael Gelo

Doživljaj je bio do Dolja ići petnaesticin s jednim vagonom. Malo mi je čak i žao što će biti niskopodna

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Ivan Branković

Kao klinci stalno smo išli na Sljeme, i to tadašnjim tramvajem brojem '21'. Sad, ako odem, onda odem automobilom

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

DU
Deleted user
21:56 01.08.2017.

Bandić i ekipa su izrekli toliko neistina (da ne upotrijebim pravi izraz) u i "o" Gračanima" da se sablaznim od svake sljedeće ! Žičara je i dan danas mogla uz uredno održavanje voziti kao što voze i 100 god starije linije u svijetu da nije došao špekulant i ugasio pogon !! Cirkus sa tramvajem (odakle im samo 5,2 km ???) je zadnji primjer. Sve vezano uz "nova" prometna rješenja u Zagrebu radi ekipa totalno upitnih kvalifikacija a osobito os sjever.jug !! ...da ne spominjemo čuvenu Bandićevu "sjevernu tangentu" i 100-injak obećanja. ...Čudi da vrli mediji nisu upitali što su kao izvođači ovog čuda od rekonsrukcije radili -Mađari ????!!! itd,itd,...

DU
Deleted user
09:24 01.08.2017.

VL - zlatna ribica. "Premda i stanovnici Gračana već godinama upozoravaju na brojne neobilježene grobnice, Grad Zagreb nedavno je najavio gradnju žičare i otpočeo radove na tome projektu. Tako su, prije nešto više od mjesec dana, najprije srušene okolne barake kao priprema za gradnju žičare, a počeli su i radovi na novom tramvajskom okretištu. No, već i letimičan pogled na izravnani teren ubrzo je otkrio brojne kosti."

DU
Deleted user
11:17 01.08.2017.

21-jedinica je tradicija a "nasljednica" 15 je zakon. Hvala Bogu da nisu ukinuli tu prugu, ona je dio Zagreba i njegove tradicije!