Kobna križanja

S timerima i kamerama na semaforima bilo bi triput manje nesreća

Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
1/8
26.07.2017.
u 10:00

Gdje je to moguće, semafore bi trebalo zamijeniti kružnim tokovima koji su sigurniji, ali i štede energiju te su jeftiniji za održavanje

Nakon stravične nesreće na raskrižju Klaićeve i Kačićeve ulice u kojoj je poginuo devetogodišnji dječak, ponovno se rasplamsalo pitanje o crnim prometnim točkama u gradu i nužnom pronalasku rješenja za “ukleta” križanja.

Nema prometne kulture

– Nepregledno raskrižje poput onog u Kačićevoj ne može se popraviti, ali broj nesreća na tom mjestu triput bi se smanjio samo da se postave paneli koji odbrojavaju koliko je vozačima vremena ostalo za prolazak na zeleno svijetlo, odnosno za koliko će se sekundi upaliti crveno – ističe prometni stručnjak i sudski vještak za promet Goran Husinec. Problem je, ističe, u činjenici da se mnogi vozači na tom i sličnim raskrižjima u centru grada “zalete” i s 80 kilometara na sat kako bi “uhvatili” zeleno svijetlo na semaforu. Kada bi postojao “timer”, ljudi bi, smatraju vještak, mogli bolje procijeniti hoće li ubrzati ili kočiti. Nakon višegodišnjeg upozoravanja gradskog zastupnika HNS-a Tomislava Stojaka na kobno raskrižje Klaićeve i Kačićeve, prošli su tjedan na teren izašle i gradske službe. Najavili su da će s policijom razmotriti moguća rješenja za to križanje i poduzeti tehničke zahvate. Sudski vještak Husinec predlaže i da se na raskrižjima postave vidljivije i veće kamere koje bilježe prekoračenje brzine i prelazak na crveno.

– Neizostavna je i prometna kultura koja bi se trebala razvijati od malih nogu – ističe vještak.

Kružni tok umjesto semafora

Gdje je to moguće, semafore bi trebalo zamijeniti kružnim tokovima koji su sigurniji, ali i štede energiju te su jeftiniji za održavanje. Pritom treba voditi računa da je riječ o jednostavnim, a ne velikim i kompliciranim rotorima poput onog u Remetincu, koji je već godinama mjesto s najviše nesreća u gradu.

– Rotor je krivo konstruiran i prekopiran od njemačkog u kojem se vozne trake spuštaju, dok se u našem dižu, zbog čega je smanjena preglednost. Trebalo bi ga srušiti i napraviti tunel koji bi vodio od autoceste do Novog Zagreba, a iznad sagraditi novi, sigurniji rotor – savjetuje Husinec. Po broju nesreća od 2014. do 2016., nakon rotora, slijede križanja Hrvatske bratske zajednice s Ulicom grada Vukovara te Slavonskom avenijom, kao i Selske i Horvaćanske te Branimirove i Osječke ulice.

Komentara 17

KR
kruti189
11:59 26.07.2017.

drugarici novinarki bi trebalo upaliti crveno SVJETLO u redakciji zbog osnovne nepismenosti!!!

LI
liliZG
11:18 26.07.2017.

zašto su ukinuli trepčuće zeleno svijetlo, ... nekada davno bilo je trepčuće zeleno svijetlo koje je upozoravalo da će se upaliti žuto pa crveno i to ti je bio znak da usporiš, .. a ovako zeleno, najednom žuto i crveno , sve u trenutku i još ako se slučajno žuta svijetla poklapaju na jednom i dr semaforu, eto nesreće...

Avatar Tomo Tom
Tomo Tom
10:49 26.07.2017.

Bolje uskladiti rad semafora u citavom Zagrebu, staviti panele sa odbrojavanjem vremena do promjene svjetla. To bi trebala biti tehnicka rjesenja koja bi znantno poboljsala promet u ZG. Prvenstveno bolja sinkronizacija semafora.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije