ZET se oglasio nakon današnjeg prosvjeda dijela radnika te poručio kako se, s obzirom na broj okupljenih, moglo vidjeti da prosvjed odražava stajalište tek manjeg broja radnika. ZET je, kako navodi, prepoznat kao odgovoran i socijalno osjetljiv poslodavac kojem su socijalna i materijalna prava radnika uvijek bila na prvom mjestu. Što se tiče prosječne plaće vozača, iz ZET-a navode kako je sa 1.277,27 eura povećana na 1.364,90 eura te kako će od 1. srpnja, kada se osnovica dodatno poveća za 3%, prosječna plaća vozača iznositi 1.400,21 eura
Reakciju ZET-a na prosvjed dijela radnika prenosimo u cijelosti: "Kao što se moglo vidjeti po broju okupljenih, prosvjed odražava stajalište tek manjeg broja naših radnika. Razlog su konstruktivni pregovori i dogovor kojeg smo postigli s predstavnicima reprezentativnih sindikata, a koji predstavljaju veliku većinu naših radnika, o novom Kolektivnom ugovoru za radnike ZET-a, kao i Odluci o novoj sistematizaciji radnih mjesta. ZET je prepoznat kao odgovoran i socijalno osjetljiv poslodavac te su nam socijalna i materijalna prava radnika, koja su osigurana Kolektivnim ugovorom, uvijek bila na prvom mjestu i na najvišoj mogućoj razini sukladno raspoloživim resursima, što većina radnika ZET-a prepoznaje i cijeni.
VIDEO Prosvjed nezadovoljnih radnika ZET-a, najavljuju i mogućnost štrajka
Temeljem navedenoga, ističemo kako je nova Uprava temeljem pregovora s reprezentativnim sindikatima, kroz novi Kolektivni ugovor i sistematizaciju osigurala povećanje materijalnih prava svih radnika ZET-a, pa tako i vozača. Povećana je osnovica plaće za 5%, a od 1. srpnja povećava se za dodatnih 3%. Do potpisivanja novog Kolektivnog ugovora, osnovica je iznosila 405,10 eura, a sada je povećana na 425,35 eura, dok će od 1. srpnja iznositi 438,11 eura. Nagrada za radnike je povećana sa 663,61 euro na 995,42 eura, dodatak za prehranu je povećan sa 663,61 euro na 796,34 eura. Božićnica je povećana s prethodnih 165,90 eura na 232,26 eura, a na isti način je povećan i regres, odnosno sa 165,90 eura na 232,26 eura. Također su povećani iznosi za stalni dodatak, dok je za darivatelje krvi umjesto 8 osigurano 10 slobodnih dana. Novim ugovorom, naknada za međumjesni prijevoz pokriva 100% troškova u odnosu na dosadašnjih 80%, a naknada za rad nedjeljom podignuta je sa 35 na 50%. Novom sistematizacijom radnih mjesta ispravljene su neuravnoteženosti koeficijenata radnika koji su sada stavljeni u ravnopravniji položaj, a između ostalog izjednačeni su koeficijenti za dio vozača koji je do sada bio zakinut te su i oni stavljeni u ravnopravni položaj s ostalim kolegama vozačima.
Zahvaljujući navedenim dodatcima i pravima, prosječna plaća vozača ZET-a je sa 1.277,27 eura povećana na 1.364,90 eura, a od 1. srpnja, kada se osnovica dodatno poveća za 3%, prosječna plaća vozača iznosit će 1.400,21 eura.
VEZANI ČLANCI:
Odgovorna upravljačka politika nove Uprave podrazumijeva i intenziviranje aktivnosti za što bolje uvjete rada, kao i jačanje ljudskih resursa, a koji su neophodni za realizaciju tako opsežne i kompleksne usluge. Slijedom toga, nakon gotovo dva desetljeća započela su zapošljavanja u ključnim zanatskim zanimanjima te su od 23. kolovoza 2022., otkad je objavljen javni poziv za zapošljavanje na 22 operativna radna mjesta, zaposlena 102 nova radnika u strukovnim zanimanjima, od čega je 88 radnika vezano za servise, odnosno održavanje voznog parka. Na ovaj način nastoje se podići servisne aktivnosti na višu razinu, kao i ubrzati radnje općenito vezane uz održavanje voznog parka u cijelosti.
Također, vezano za stanje voznog parka, naglašavamo kako su sva vozila ZET-a, koja se dnevno nalaze u prometu, u sigurnosnom, tehničkom i svakom drugom smislu ispravna te nema nikakvog razloga za zabrinutost korisnika jer nam je njihova sigurnost, kao i sigurnost prometnog osoblja prioritet. Nakon 17 godina pokrenuta je nabavka novih 20 niskopodnih tramvaja, nabavljeno 65 novih autobusa i kreće modernizacija i izgradnja novih tramvajskih pruga", poručuje ZET.
Kaj imaju na prosvjedu biti ovi iz 365 i ova proleterka? Skup nije trebao biti ispolitiziran. Plaće nisu male, ali koeficojenti jesu. Novom sistematizacijom izgubili su samo vozači koje su njihovi sindikati izigrali. Naknadna pamet. A sad je kasno. Jedini put je izlazak iz korumpiranih sindikata i traženje novog sugovornika za borbu protiv ove uprave jer ovi koji su danas bučili nemaju znanja kako postići željeni rezultat.Takoder ukinuti zapošljavnje rodbine zetovaca i poništiti nedavna zapošljavanja po sindikalnom ključu.