Jel' znate da mi prevezemo u godini 65 puta svakog građanina Hrvatske? Godišnje vam je to 1200 puta oko ekvatora. A tih 1200 puta oko ekvatora godišnje vam je ekvivalent 65 puta do Mjeseca i nazad, "puca" Dubravko Baričević, prvi čovjek ZET-a.
Organiziraju prijevoz
Ne krije impresioniranost brojkama koje, kaže, voli prenijeti u nešto zanimljivo, poput ovog gore obilaska ekvatora... No, brojke koje najviše žuljaju javnost zbog tvrtke kojoj je na čelu jesu - broj zaposlenih, njihova plaća i minus s previše nula. Ovu potonju milijardu Baričević će ispraviti u 700 milijuna. U redu, nije šija nego vrat?
– Nama nikome nije puno platiti vodu, ali dati za prijevoz nam je puno. Sve komunalne tvrtke moraju stvoriti kvalitetu života građanima, no ne na njima zarađivati. Ne dugujemo nikome, nego je Holding nama dao sredstva kojima smo mi plaćali, i sad je to prebačeno na ZET, e, to je druga stvar – priča direktor, koji je u ZET-u 24 godine. Stoga ne čudi da zna imenom svakog radnika koji prolazi dvorištem u Ozaljskoj, usput ga zaustavlja i jedan od sindikalaca... A on nastavlja:
– ZET nije kupio ni prvu grupu tramvaja. Mi imamo ugovor s Gradom gdje Grad plaća i osigurava uvjete i infrastrukturu, a ZET organizira i obavlja taj prijevoz. A sad ispada da mi i kupujemo. U tih 700 milijuna je leasing svih autobusa, invalidskih vozila, cabrio buseva, vlakića... Baš te vlakiće platili su kao sveti Petar kajganu. A ukras su na remizi dok rata od 100.000 kuna sjeda svaki mjesec. Time što ih je sparkirao u dvorište Baričević je, kaže, uštedio pola milijuna. I preskupi vlakići na ulice će nakon što se blagoslovi njegov prijedlog da se ta karta naplaćuje deset kuna. Ukinuo je i besplatnu vožnju oko Trga i za Sljeme. Reći će - racionalizacija.
– Potkraj 2010. trebali smo 85 novih vozača autobusa, a sada 43. A nijednu liniju nismo ukinuli, razumijete?! Ali zašto, recimo, da nedjeljom vozi autobus u Prečko dva čovjeka? – dodaje Baričević, koji još nije dovršio "kresanje" linija.
Bez opterećivanja
A "kresanja" među zaposlenima neće biti, izričit je. Ima ih, kao iz topa će, 4346. Od toga dvije tisuće vozača prosječne plaće sedam tisuća kuna, u administraciji ih je 333, a ostalo su radnici u radionicama, servisima, čistači...
– U koji god segment ZET-a dođete ljudi fali. Može se govoriti o nekom zbrinjavanju, ali prvo se mora napraviti kvalitetna procjena. Ako bismo uspjeli zbrinuti 300 ljudi, onda bi bila nužnost uzeti obrazovane kadrove – opisuje direktor o čijoj se smjeni počelo naklapati dok još nije ni zagrijao fotelju.
No, ne opterećuje se time. Ponosan je na tradiciju tvrtke u kojoj radi, i čiji radnici "dnevno s busevima prijeđu 70.000 kilometara, a tramvajima 15.000".
– Jedan bus sa 163 mjesta, a 1,5 putnik po autu se vozi. Dakle, jedan naš bus zamijeni 109 auta, a ako je auto pet metara, to je kolona 543 metra. Eto zašto javni prijevoz – opisuje računicu koju je jednom, kaže, demonstrirao i gradonačelniku...
Ta mi je dobra - 4346. Od toga dvije tisuće vozača prosječne plaće sedam tisuća kuna, u administraciji ih je 333, a ostalo su radnici u radionicama, servisima, čistači... Trećina niskopodnih tramvaja stoji, jer nemaju zamjenske dijelove... Serviseri? Zar to nisu radnici? Čistači? Po dvoje čiste travaje preko noći... 2000 vozača po 7000 kuna mjesečno = 14.000.000 kuna samo na plaće onima koji jedva čekaju putniku zatvoriti vrata pred nosom... 333 u administraciji - zanimljivost - nema njihove \"prosjčene\" plaće... Koliko tramvaja? Koliko autobusa? Koliko kombija za invalide? Koliko kombija za radioodašiljač? Koliko službenih vozila za privatne svrhe? - možda samo za jedanput oko ekvatora? Koliko servisnih vozila? Koliko ukupno IQ radi u ZET-u? Kad se toliko šepuri s brojkama - za knjigu gluposti...