Minus od 265,8 milijuna kuna – ni prošla godina, sudeći po izvješću Holdinga za 2017., nije bila godina javnog prijevoza. Gotovo tristo milijuna “u crvenom” stanje je na računu ZET-a, a u odnosu na godinu prije, minus se povećao za nešto više od 130 milijuna kuna. Manji su prihodi od karata, stoji u izvješću u kojem su se pohvalili da su prodali 24,7 milijuna onih za četiri kune, ali manje onih za deset, kao i pokaza.
Pravdanje gubitaka
Nisu ih htjeli kupovati ni u gradskoj upravi jer, kako stoji u izvješću koje potpisuje Ana Stojić Deban, predsjednica uprave Holdinga, ZET je manje prihode ostvario i jer je, između ostalog, manje pokaza prodao djelatnicima Grada. U gubicima ZET u stopu slijedi Zagrebački velesajam, koji je u minusu 72,6 milijuna kuna, a kao jedan od glavnih razloga za to navodi se neodržavanje Auto Showa.
Svoje su gubitke pravdali i ostali, i to redom ustanova Vladimir Nazor, koja je u minusu 17,7 milijuna, Gradska groblja s 1,6 milijuna kuna, Arena Zagreb sa 6,1 milijun, a i Tržnice, koje su godinu završile sa šest milijuna kuna “u crvenom”. Upravo su Tržnice vrlo realne u objašnjavanju svojih gubitaka pa u Holdingu jasno daju do znanja kako su prostori koje nude zakupcima “neadekvatni”, nema dovoljno parkirališta, a i “radno vrijeme nije usklađeno s radnim vremenom kupaca”.
Manje 45.000 karata
Problem su, kažu, i trgovački centri jer imaju “grijane prostore, robu nude po nižim cijenama, uz mogućnost kartičnog i bezgotovinskog plaćanja, što je, bez obzira na razliku u kvaliteti proizvoda, prihvatljivije mladim obiteljima”. U plusu u 2017. bili su Zagrebparking, Čistoća, ZGOS, Robni terminali i Autobusni kolodvor, unatoč tome što je prodano oko 45 tisuća karata manje nego 2016.
O izvješću Holdinga raspravljat će se na Skupštini u četvrtak.
Bandinjove karte od 4 kune, visoke place u ZET-u i eto cetvrt milijarde minusa.