Svatko ima pravo jednom pogriješiti – zaključio je tako lani gradonačelnik Milan Bandić kad je obećao oprost prvih kazni, ali pritom zaboravio napomenuti kako to “pravo” vrijedi samo u izbornoj godini. Nakon praštanja ipak, čini se, ima kajanja jer mjera kojom ZET i Zagrebparking Zagrepčanima opraštaju prvi prekršaj sad je ukinuta, a u Gradu kažu kako je “to ionako bilo samo usmeno naređenje”.
A baš je dobro i došlo, dodaju, jer upravo su tim jednogodišnjim praštanjem uspjeli Zagrepčane potaknuti da “propisno parkiraju i karte za javni prijevoz kupuju češće”.
Osjetljivi prema korisnicima
Uvjereni u to da je “tolerantniji pristup dodatno pobudio svijest kako se prijevozna usluga treba platiti” jesu i u ZET-u, u kojem kažu da su oni, kao i Grad, socijalno osjetljivi prema korisnicima prijevozne usluge pa je zato 1. ožujka prošle godine uveden oprost kazni. Ipak, dodaju, uvažili su “mišljenja korisnika koji savjesno plaćaju uslugu prijevoza”, imaju “odgovornu upravljačku politiku”, pa se “dosadašnja pogodnost” više ne primjenjuje. Zagrebparking pak ističe kako oni nisu ni nadležni za izdavanje kazni za nepropisno parkirana vozila, već to rade prometni i komunalni redari, a oni vozači koji parkiranje ne plate ionako ne dobivaju kazne, već plate dnevnu parkirnu kartu.
– Građani se o postupku žalbe za premještanje nepropisno parkiranih vozila mogu obratiti Gradskom uredu za prostorno uređenje, Sektoru prometnoga i komunalnog redarstva koji vode predmetnu evidenciju. Ako Ured odluči odustati od izdanog naloga, o istome će informirati i podružnicu Zagrebparking, koja će postupiti prema važećim zakonskim i podzakonskim aktima kojima je uređen promet u mirovanju na području grada Zagreba – objasnila je Maja Toš iz Zagrebparkinga, u kojem pak neslužbeno doznajemo da, baš kao i u ZET-u, bez obzira na to uzeo li vam pauk auto prvi ili trinaesti puta, premještanje vozila platit ćete uobičajeno.
Pravo na “žuti karton”
Baš kao i dnevnu kartu ako zaboravite nadoplatiti, ovisno o zoni, šest, tri ili 1,5 kunu za novih sat vremena na parkiralištu. I kod njih je praštanje prestalo vrijediti prošlog mjeseca unatoč tome što je gradonačelnik Bandić lani uporno tvrdio da nije riječ o predizbornom potezu jer on “zadnjih pet godina ponavlja kako svatko ima pravo na jedan žuti karton, bilo da se zatekne u tramvaju ili pogrešno parkira”. Nije to baš tako, objašnjavaju nam u ZET-u i Zagrebparkingu, u kojima ističu da je nenaplaćivanje kazni tvrtkama donijelo nekoliko dodatnih milijuna kuna minusa u blagajnama. A ipak je budžet ono na što se posebno mora paziti.
– Bio bih sretan da nema pauka i kontrolora, da komunalni i prometni redari nemaju posla. Nije nam namjera loviti ljude lasom po tramvajima i parkiralištima i naplaćivati kazne, bilo to 15, 20 ili 25 milijuna godišnje. Namjera nam je da se to ne čini i da se uvede red – rekao je Bandić, koji je, čini se, nakon godine dana praštanja – uveo red.
Čitam komentare i ne mogu vjerovati. Ljudi bi javni prijevoz badava, parkiranje badava, otpis kazni i globa, halllllooooo! Nismo u vukoxebini nego u gradu. Kada sve to što tražite bude u Londonu, Parizu, Beču, onda se javite. Dotle kuš, ili natrag na Kozaru.