PROMET

ZET-u najopasniji Ilica i rotor

07.03.2002.
u 00:00
* Po broju nesreća prednjači i Maksimirska cesta zbog neopreznoga uključivanja u promet
Pogledaj originalni članak

Tramvaji i autobusi ZET-a u protekloj su godini sudjelovali u nesrećama barem dva puta dnevno, pokazuje nedavno usvojeno izvješće o sigurnosti prometa tog gradskog poduzeća. Tijekom 2001. dogodile su se 724 prometne nesreće, od toga u tramvajskom prometu 379, a u autobusnom 345. Na ljestvici najopasnijih prometnica vodi Ilica s 36 nesreća u tramvajskom i 31 u autobusnom prometu, dok kao crnu prometnu točku - što se podudara i s policijskim izvješćem - u ZET-u ističu rotor kod Remetinečke ceste.

- Statistike pokazuju da se broj prometnih nesreća u posljednjih 10 godina neprestano smanjuje. Primjerice, 1992. dogodilo se čak 1420 nesreća, a intezitet prometa bio je puno slabiji nego danas. Lagani porast dogodio se tek lani, kad je u odnosu na godinu ranije bilo 96 nesreća više - objašnjava direktor ZET-a za promet Branko Mikinac, napominjući kako su najčešće nesreće sudari tramvaja ili autobusa s osobnim automobilima.

- Po broju nesreća prednjači i Maksimirska cesta, gdje se - baš kao i u Ilici - sudari događaju zbog neopreznog uključivanja u promet. Automobili su svuda parkirani po nogostupima i između drvoreda u Maksimirskoj, a situaciju dodatno otežava i loša preglednost - veli B. Mikinac.

A loša preglednost po mnogima je razlog što se rotor kod Remetinečke ceste sve češće spominje kao crna prometna točka. ZET-ovim, ali i ostalim vozačima, najveći je problem upravo ulazak u rotor s Jadranske avenije. Od križanja je opasno i ono u Ilici kod Zagrebačke te u Branimirovoj kod Erdödyeve i Domagojeve, gdje je Grad obećao postaviti semafore.

Među opasnim prometnica je i Selska cesta, gdje su autobusi ZET-a u protekloj godini sudjelovali u 12 nesreća, kao i Ljublanska avenija s 11 i Zagrebačka cesta u Sesvetama s 10 prometnih nesreća.

Zanimljivo je i to da ZET-ovci imaju problema i na terminalu Črnomerac na kojem se lani dogodilo šest prometnih nesreća, što je tri puta više od prosjeka na ostalim okretištima. Grad zbog toga razmišlja o zatvaranju prometa preko terminala za stanare Bračunove i taksiste, koji su, osim uz ZET-ove autobuse, tamo jedini mogli voziti. Po novom bi se, naime, skretanje desno iz Bračunove prema terminalu zatvorilo, a vozači bi imali obavezu voziti ravno prema Ilici.

D. Ćuk

Pogledajte na vecernji.hr