Prošle je godine na redovnom tehničkom pregledu pregledano 2,195.588 vozila, od kojih je 446.410, odnosno 20,33 posto, pri prvom pregledu bilo neispravno, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske. Pritom se utvrdilo 2,138.069 neispravnosti, a najveći postotak utvrđen je na uređajima za kočenje – 25,76 posto te na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju – 23,83 posto.
Prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj lani se povećala s 13,84 na 14,18 godina. U 2019. pak vozni se park bio nešto i pomladio. U CVH navode da je 1,594.975 (67,72 posto) vozila staro deset i više godina, no udio takvih vozila nije se jako povećao, bez obzira na negativne okolnosti, dok se zbog povećanih broja odjava starijih autobusa smanjila prosječna starost M3 autobusa. Što se tiče kategorije M1, odnosno osobnih vozila, tu je postotak starijih deset i više godina 67,08 posto.
Prosječna starost osobnih vozila lani je iznosila 12,89 godina, za razliku od 12,58 godina u 2019. Pandemija koronavirusa pak utjecala je na drastično smanjenje registracije novih vozila, sa 64.348 vozila M1 kategorije u 2019. na 36.417 vozila u 2020. Rabljenih osobnih vozila lani je registrirano 59.190, odnosno 25.723 manje nego godinu prije. Ipak, u 2020. zabilježen je porast broja vozila na električni i hibridni pogon pa su u kategoriji M1 zabilježena 1343 vozila na električni pogon i 8080 na hibridni pogon.
Vozimo se u starim kantama i onda se čudimo zašto toliko ginemo na cestama.