MANJE TROŠARINE

Stižu nove trošarine na automobile! Evo koja će vozila i koliko pojeftiniti

autocesta
Nel Pavletic/PIXSELL/Ilustracija
30.11.2018.
u 09:00

Što je veća prodajna cijena vozila, trošarina će se više spustiti. No, ne trebaju se radovati ni imućniji

Od Nove godine Vlada će izmijeniti trošarine na automobile. Dobra je vijest što će trošarine biti niže, ali ne trebate se previše veseliti jer su pojeftinjenja zaista minimalna, dok ih za automobile s cijenom do 150.000 kuna, koje kupuje najveći broj Hrvata, neće ni biti.

Nacrt uredbe o posebnom porezu na motorna vozila (PPMV) objavljen je na Vladinoj web-stranici e-Savjetovanja gdje zainteresirana javnost može dati svoje mišljenje o prijedlogu uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračunavanje trošarine na automobile.

Ovo je top 5 marki rabljenih auta unesenih u Hrvatsku ove godine

Prema nacrtu, nikakvih promjena za automobile vrijednosti do 150.000 kuna neće biti jer bi se, prema prijedlogu, mijenjala samo vrijednosna naknada koja se za aute do prodajne cijene od 150.000 kuna (s PDV-om) ne plaća, dok bi trošarinske stope za izračun naknade prema emisiji CO2 automobila ostale iste kao što su i sada. 

Međutim, niže će biti trošarine na skuplje automobile i to po principu – što je veća prodajna cijena vozila, trošarina će se više spustiti. No ne trebaju se previše radovati ni imućniji koji kupuju skuplja vozila, jer će pojeftinjenja biti tek kozmetička.

Primjerice, za automobile vrijednosti od 150.000 do 200.000 kuna dosad se plaćala trošarina prema vrijednosnom kriteriju od fiksnih 2000 kuna i još 5% od prodajne cijene vozila umanjene za 150.000 kuna. Prema novom prijedlogu, fiksnih 2000 ostalo bi, a na ostatak bi se obračunavalo 3% umjesto dosadašnjih 5%.

U konkretnom primjeru, Renault Megane Intens Blue dCi 115, čija je prodajna cijena s PDV-om 153.419 kuna, a sadašnja trošarina iznosi 5981 kunu, prema novom bi izračunu trebao pojeftiniti za 102,62 kune. Dakle, sasvim neznatno.

Trošarina za Hondu Civic 1,5 turbo Executive s prodajnom cijenom od 206.952,83 kune s PDV-om sadašnja trošarina iznosi 14.606,70 kuna, a nova bi bila 13.467 kuna, odnosno manja za 1139,7 kuna.

Ni trošarine na vrlo skupe automobile neće znatno pojeftiniti. Primjerice, trošarina za skupocjeni BMW Serije 8 M850i s prodajnom cijenom od 1,007.887,5 kuna (s PDV-om) do sada se plaćala trošarina od 243.626,38 kuna, dok bi nova trošarina bila 215.810,87 kuna, odnosno ipak opipljivih 27.815,15 kuna manje.

Nakon uvođenja novog WLTP ciklusa mjerenja potrošnje goriva 1. rujna ove godine, gotovo svim automobilima je porasla potrošnja goriva i ispust CO2. Kako se trošarine prema ekološkom kriteriju plaćaju baš prema ispustu CO2, znatno poskupljenje trošarina izbjegnuto je primjenom koreliranog NEDC sustava do daljnjega (najmanje do kraja 2019.).

Ali dobrom dijelu automobila je i prema koreliranom NEDC-u veći ispust CO2 pa im je trošarina prema ekološkom kriteriju skočila nakon 1. rujna. Mnogi proizvođači su zbog toga, a problem je isti u cijeloj EU, odustali od proizvodnje motora koji imaju veće ispuste CO2 pa ih se više i ne može kupiti.

POGLEDAJTE VIDEO: Ovo su neki od najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama

Ključne riječi

Komentara 26

DU
Deleted user
09:13 30.11.2018.

da li netko zna iz vlade koliko samo u IT dijelu kostaju ove "reforme". pa svake godine na odrzavanje zbog ovako genijalnih promjena odlaze milijuni i ne uspijevamo spojiti 3 mjeseca bez nekih promjena u programima. totalni luzeri!

DU
Deleted user
09:08 30.11.2018.

Hehe tzv. reforme.

RI
Ringo
10:38 30.11.2018.

Kakva crna trošarina? Treba cijena + pdv kao i za ostalu robu. Tko troši više, potrošit će više goriva u kojemu je masna trošarina. Za rabljene iz EU ne treba ništa: kupiš, registriraš i voziš. Homologacija je nepotrebna ako jee već bio registriran u EU. Zar je to teško donijeti takav zakon?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije