Od 15. studenog 2015. godine do 15. travnja 2016. godine. obvezna je uporaba zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj, podsjeća HAK.
Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Također, cestarske službe, ovisno o vremenskim uvjetima mogu uvesti zimske uvjete prije ili/i nakon tog razdoblja u slučaju snijega ili poledice.
Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5 tone podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg (pripravni za postavljanje na pogonske kotače).
Zimska oprema autobusa i teretnih vozila su ili zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg postavljeni na pogonske kotače, a ako zbog tehničkih razloga lanci ne mogu na pogonske kotače, moraju imati zimske gume (M+S).
Zabrana prometa na određenoj dionici, nastupa proglašenjem zimskih uvjeta. Ako prometna policija zatekne vozilo bez zimske opreme na cesti u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah zaustavi vozilo ili da nastavi voziti cestom na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno ili da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom, vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna.
>> Pripremite automobil za zimu – evo koliko će vas to stajati!
Interesantno je da se zimske gume testiraju samo u ekstremnim uvjetima, ali mi se vozimo sa zimskim gumama (u vrijeme kad je propisano) kad su temperature različite (evo ovih dana je do 20). Logika mi govori da bi najbolji izbor bile all season zbog temperatura gdje više nemamo jasnu podjelu ljeto-zima a i snježnih dana je jako malo u nizinama. Ovako ispada da se zimska guma više vozi na temperaturama za koje nije predviđena. Bilo bi zanimljivo čuti što kažu objektivni stručnjaci, a ne ovi koji navijaju da industrija guma profitira.