Mercedesov coupe govori jezikom aerodinamike. CLA smo isprobali u pomalo iznenađujućem, ali zapravo posve smislenom izdanju. U interijeru svjetlosiva koža, sportska sjedala, ventilacijski otvori vizualno inspirirani motorima zrakoplova, instrumenti asociraju na one u sportskim automobilima, kromirani detalji kamo god se okrenete. A pod prednjim poklopcem maleni benzinac, 1,6-litreni stroj od 122 konjske snage.
Iako je trend downsizinga u automobilskoj industriji aktualan već neko vrijeme, isprva nismo bili baš posve uvjereni da mali agregat može na cestu prenijeti dinamičan duh koji proizlazi iz dizajna modela CLA, koji se uvelike oslanja na veći i hvaljeni coupe CLS. No, inovativan 4-cilindarski stroj s izravnim ubrizgavanjem to ipak može. Reakcija nije trenutačna, niti su ubrzanja munjevita – što je razumljivo – ali kompaktni benzinac u vožnji daje osjećaj dinamike i zadovoljstva. Za to je svakako zaslužna i inovativna tehnologija podvozja, koja naglasak stavlja upravo na kombinaciju dinamičnosti i udobnosti. Dovoljno je agilan da ne stvara frustracije i dovoljno umjeren u potrošnji da vozač ostane zadovoljan i nakon odlaska na benzinsku postaju.
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Učinkovitost tehnologije izražena je varijabilnim upravljanjem ventilima, a dodatnom smanjenju potrošnje pomaže start/stop sustav. Malen motor savršeno surađuje s preciznim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Upravljač je izravan i prilagodljiv, na njemu su i tipke za upravljanje funkcijama kojima se vozač često koristi u vožnji. Uz to što izgleda odlično, interijer je udoban, ergonomski osmišljen i bogato opremljen. Testnom je primjerku dodatna oprema (kamera za vožnju unazad, tempomat, run flat gume, bi-xenonska svjetla, grijanje prednjih sjedala, koža...) cijenu podignula na 284.130 kn. CLA 180 inače stoji od 257.780 kuna.
>> Najmanji Mercedesov SUV košta od 257.978 kuna
>> Atrakcija na Ženevi - vožnja G-klasom po posebnoj rampi