Vodeće njemačke tvrtke iz automobilske industrije - među kojima su i Audi, BMW, Daimler, Opel, Volkswagen, Continental, Ericsson, MAN, Bosch, Siemens, Vodafone - proteklog su tjedna javnosti predstavile trenutačno stanje projekta “Activ”, na kojem već četiri godine zajedno rade. Riječ je o inteligentnom sustavu asistencije vozaču, s ciljem povećavanja sigurnosti na cestama. Ovaj projekt - najvažniji njemački projekt za sigurnost prometa - u završnoj je fazi.
Pored praćenja situacije u prometu te obavještavanja vozača o radovima, ograničenjima, zastojima, nezgodama... sustav bi se trebao pobrinuti i za veću sigurnost pješaka i biciklista. Pokraj pasivne sigurnosti u vidu oblikovanja prednjeg dijela vozila kako bi što manje ozlijedio pješaka, radi se na aktivnim sustavima koji bi kamerama i radarima detektirali pješake i bicikliste te bi sustav procijenio jesu li oni ugroženi.
Auto će sam kočiti
U kritičnim situacijama automobil bi sam kočio kako bi se izbjegao nalet na pješaka ili biciklista. U većini pak slučajeva za izbjegavanje naleta bilo bi dovoljno da se smanji brzina vožnje. Za ovo konkretno područje bio je zadužen Volkswagen pa iz VW-a objašnjavaju da je u sustav izbjegavanja pješaka uključen i upravljački sklop. Automobil će, naime, otkriju li senzori opasnost, također sam početi lagano skretati u stranu kako bi zaobišao pješaka i izbjegao nesreću. Sustav koji upozorava vozača da je slučajno prešao središnju bijelu liniju na cesti već je integriran u vozila. No, u budućnosti on će biti nadograđen te će upravljački sustav automobil polako vratiti u njegov prometni trak. No s obzirom da je riječ samo o sustavu pomoći, vozač će moći ustrajati na prelasku bijele linije bude li to želio. Brzina vožnje koju vozač odredi za neko putovanje također će se mijenjati u skladu sa situacijom na cesti. Konkretno, sustav će - zahvaljujući brojnim senzorima ugrađenim u automobil - sam prilagoditi brzinu vozila skrene li vozač s dobre na lošiju prometnicu.
Glatko kroz zonu radova
Za više od 30 posto gužvi na njemačkim prometnicama krivi su radovi na cesti. S druge pak strane, istraživanja pokazuju da je glatko odvijanje prometa najbolji način da se spriječe nezgode. Stoga se radi na dogradnji sustava Adaptive Cruise Control, kako bi on mogao vozača provesti kroz zonu radova sugerirajući mu optimalnu rutu te prilagođavajući brzinu vožnje, kao i preporučljivi razmak među vozilima, situaciji na prometnici.
Projekt “Aktiv” ima proračun od 60 milijuna eura. Ministarstvo ekonomije i tehnologije sudjeluje sa 25 milijuna eura, a Ministarstvo obrazovanja sa 2,1 milijun eura. Istraživanja su podijeljena u dva glavna projekta: “Aktivna sigurnost” i “Upravljanje prometom”. S investicijom od 37,5 milijuna eura “Aktivna sigurnost” najveći je projekt ove inicijative.
Vec vidim lika koji ceka taj auto i onako mu postavi nogu, ovaj skrene i zabije se u drugi auto i pogine 10 ljudi u lancanom sudaru :D P.S. Gospode i svi ostali kako me nervira ova reklama za AHAA TCOM tarifu sa strane. Sve da je i najbolja ne bi je uzeo. I.