Plava je s 10 posto udjela na europskom tržištu najpopularnija kromatska boja automobila, dok je čak 78% europskih kupaca lani izabralo “auto bez boje”, odnosno s akromatskom bojom u čiju skupinu spadaju bijela, crna, siva i srebrna, pokazuje godišnja analiza vodećeg europskog proizvođača boja za završne premaze, njemačkog BASF-a.
Bijela je još uvijek najpopularnija boja automobila u Europi, s udjelom od 29 posto, a slijedi je crna s 19 posto i siva s 18%. Gotovo 80 posto boja za automobile u 2016. godini pripada akromatskim bojama. Među kromatskim bojama plava je i dalje najpopularnija, s udjelom od 10%, a slijede crvena i smeđa. Razlika ipak ima među pojedinim segmentima vozila: dok su mali auti često obojeni bijelo ili u akromatske boje, kod SUV-ova prevladava siva. Iako je distribucija boja u 2016. ostala gotovo jednaka kao i 2015., došlo je do povećanja raznolikosti unutar pojedinih raspona boja. Razlog je stalan razvoj novih boja i velika potražnja za posebnim efektima. Miješanjem postojećih boja s raznoraznim česticama dobivaju se premazi s efektom svjetlucavih zrnaca ili metalik premazi.
– Taj široki raspon mogućnosti ide ruku pod ruku s društvenim megatrendom prema individualizaciji. Danas krajnji korisnik može za svoj auto odabrati jedinstvenu, personaliziranu boju – kaže Stefan Sickert iz BASF-a. Osim što pomažu u individualizaciji, ti efekti ističu oblik karoserije, a time i karakter auta. Plava je vodeća boja po raznolikosti, s više od 100 varijanti. Za petama mu je siva, s 90-ak različitih nijansi.
>> Za pravi popravak hrđe treba ići kod majstora, ali evo što možete i sami
>> Već za 300 kuna klima-uređaj opet odlično hladi