SREĆA U NESREĆI

Cijena štete na vozilu može se popeti i do nekoliko desetaka tisuća kuna: „Šokirao sam se, kako bih se drukčije mogao osjećati“

Projekt Sigurnije sutra
Foto: Shutterstock/Native Team VL
1/4
31.05.2022.
u 08:00

Riječanin Lovro Duda doživio je frontalni sudar, na sreću, bez težih tjelesnih ozljeda. Iako je njegov automobil pretrpio značajna materijalna oštećenja, ona su brzo i efikasno sanirana upravo zahvaljujući – osiguranju

Prosječni iznos djelomične štete na vozilu kreće se oko 8.500 kuna, a za nešto veću materijalnu štetu u sudaru cijena popravka penje se i do nekoliko desetaka tisuća kuna. U to se osobno uvjerio i Lovro Duda, 26-godišnji Riječanin koji živi na Krku. Prije pet mjeseci i usred zime, vozeći se vijugavom cestom na otoku Krku Lovro je doživio prometnu nesreću. Ono što je trebao biti samo još jedan običan radni dan, za ovog mladog vozača pretvorio se u potencijalnu noćnu moru.

Lovru je udario vozač iz suprotne trake koji je u trenutku upravljanja vozilom dobio srčani udar i izgubio kontrolu nad istim. Nekoliko sekundi kasnije i u nevjerici što se zapravo dogodilo, Lovro Duda uspio se pribrati i shvatiti da se vozač zabio u njegov novi automobil. Razbio mu je čitav prednji dio automobila. - Šokirao sam se, kako bih se mogao drugačije osjećati – prisjetio se sudara 26-godišnji Riječanin.

Spasilo ga osiguranje

Lovro je tad vozio gotovo pa novi Audi A3 koji je bio star godinu dana. Kupio ga je u auto kući te za njega izdvojio 160.000 kuna. Šteta koju je sudar prouzročio bila je, prema procjeniteljima, 65.000 kuna, više od 40 posto iznosa novog vozila. - Došla je policija i evidentirala događaj. Čovjek koji me udario hitno je prebačen u bolnicu i kasnije je, nakon što se oporavio, priznao krivicu. A to se vidjelo i po zapisniku i fotografijama s mjesta nesreće. Bio sam u svojoj traci, a on je završio u mojoj – nadodao je detalje o nesreći ovaj mladić.

Lovro Duda
Foto: Privatna arhiva

Srećom, vozač koji ga je udario imao je obavezno automobilsko osiguranje, a Lovro ugovorenu kasko policu kod svog osiguravajućeg društva koje mu je pomoglo ubrzati kasniji proces prijave i naplate štete od strane osiguravajućeg društva kod kojega je osoba kriva za nesreću imala ugovorenu policu.

- Otišao sam u svoje osiguranje. Rekreirali smo sudar i opisao sam im sve detalje. Odnio sam papire i prateću dokumentaciju u čovjekovo osiguranje i započeo proces. Došli su u međuvremenu i moji i njegovi procjenitelji te napravili uvid u štetu na vozilu – nadodao je Lovro. Naime, njegovo osiguranje pripomoglo mu je ubrzati i proces glede popravka vozila.

Osiguranje je isplativa investicija

Iako postoje i police za starije automobile, dosadašnja praksa pokazala je kako se kasko polica vrlo često ugovara za nova vozila, što ne iznenađuje budući da je popravak novog vozila čak i nakon manje nezgode izazovno financirati, a to je pokazao i slučaj Lovre Dude. Zamjena samo jednog dijela može koštati i nekoliko tisuća kuna. Ta se brojka najčešće penje i na nekoliko desetaka tisuća kuna. Primjera radi, samo zamjena oštećenog vjetrobranskog stakla košta otprilike 5.000 kuna.

- Već 4 godine imam policu kasko osiguranja. Čim sam kupio novo vozilo, htio sam se osigurati. S obzirom na visoku svotu koju sam izdvojio za automobil, to mi je bila najbolja prilika da ugovorim i osiguranje s kojim ću biti zadovoljan. Prilikom donošenja odluke imao sam na umu da se uvijek može dogoditi nepredvidiva situacija, primjerice, da ga ja razbijem, ili da mi ga netko drugi razbije i pobjegne s mjesta nesreće, a ovako sam uz kasko osiguranje nekako spokojniji i mirniji – istaknuo je Lovro Duda.

Foto: Shutterstock

Prema posljednjim statistikama MUP-a za 2021. godinu, broj prometnih nesreća porastao je za čak 18 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Naime, prošle godine je čak 28.460 evidentiranih slučajeva među kojima je trećina njih imala ozlijeđene.

Osiguranje i sigurnost, potvrđuje Lovro, glavni su razlozi zašto je odlučio osigurati svoje vozilo. A prometna nesreća u kojoj je sudjelovao samo je potvrdila kako je njegovo ranije uvjerenje bilo ispravno. Za svoj osobni automobil koji je star jednu godinu Lovro na godišnjoj razini za premiju izdvaja iznos od 4700 kuna. - Otišao sam u osiguravajuće društvo, ponio sam osobnu iskaznicu, vozačku i prometnu dozvolu, pogledali su sve parametre i prema kategoriji automobila izračunali iznos, i sve je bilo vrlo brzo gotovo – prisjetio se Lovro otvaranja kasko police osiguranja.

Uz osiguranje, brzo riješio problem

Kao i kod obveznog auto osiguranja, cijena police kasko osiguranja vozila varira budući da se određuje i formira prema specifičnim karakteristikama vašeg vozila ali i vozača. Jezgrovito rečeno, osiguravajuće društvo cijenu kasko police određuje prema vjerojatnosti da će morati isplatiti naknadu u slučaju štetnog događaja, a na tu vjerojatnost utječu mnogobrojni faktori kao što su: starost vozila, njegova marka, snaga motora i ostale karakteristike, ugovara li ga pravna ili fizička osoba kao i dob, iskustvo te sklonost nezgodama u prošlosti. Neka osiguravajuća društva uzimaju u obzir i koliko je vozilo sigurno te se prema tome formira cijena premije pa je tako cijena kasko police manja ako vozilo ima sustav upozoravanja na sudar, auto alarm ili sigurnosne kamere. Naposljetku na cijenu kasko osiguranja utječe i stečeni bonus, a praksa većine osiguravajućih društava je da se za svaku godinu bez štete bonus povećava do maksimalno 50 posto. Lovro Duda plaća godišnju premiju za svoje vozilo, i za njega je to razumna cijena koja se itekako isplati.

- Jako sam zadovoljan zasad. Moje osiguranje mi je i u slučaju moje nesreće najviše pomoglo. Preuzeli su moje papire kako bi se sve što prije riješilo te predali moj predmet na daljnje postupanje što je u konačnici ubrzalo i sam proces isplate – rekao je Lovro.

Foto: Shutterstock

Naime, svaki Europljanin, u prosjeku, barem jednom u životu sudjeluje u prometnoj nesreći, stoga na osiguranje treba gledati kao na nužnost. Kasko polica ne štiti osobe samo od materijalnih gubitaka u prometnoj nesreći, nego i u situacijama poput sve učestalijih vremenskih nepogoda, pada ili udarca nekog predmeta, naleta vozila na divljač ili domaće životinje, odrona stijena te mnogih drugih nepredvidivih i iznenadnih situacija.

Kao i kod opće percepcije osiguranja, pa tako i za kasko, u Hrvatskoj se nerijetko može čuti neosnovana tvrdnja kako je premija za kasko skupa i neisplativa. No, kad se uzme u obzir da i najmanji popravak na vozilu može košta kao i prosječna godišnja premija kasko police, perspektiva postane poprilično drugačija.

- U situaciji kao što je moja, polica kasko osiguranja je apsolutno isplativa – kontrirao je tomu stavu Duda te potvrdio da bi ovu vrstu osiguranja sugerirao svima, a pogotovo vlasnicima novijih automobila. - Na parkingu te može netko ogrebati. Ima svakakvih ljudi danas, neki  samo napuste mjesto nesreće, ne ostave niti broj mobitela. Ovako si siguran – nadodao je 26-godišnji Lovro Duda koji živi i radi na otoku Krku.

Kako bi podignuli razinu financijske pismenosti u Hrvatskoj, društva za osiguranje i Hrvatski ured za osiguranje, uz potporu Udruženja osiguravatelja Hrvatske gospodarske komore pokrenuli su informativno-edukativni projekt financijske pismenosti na području osiguranja pod nazivom SIGURNIJE SUTRA. Cilj projekta je potaknuti građane da aktivnije promišljaju o korištenju osiguranja budući da su kroz cijeli život izloženi rizicima – od zdravstvenih, imovinskih, preko nesretnih slučajeva, pa sve do rizika koji se vežu za poslovanje. Projekt SIGURNIJE SUTRA provodi se u okviru Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti za razdoblje od 2021. do 2026. godine.

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije