Pametni mobiteli, tableti i drugi gadgeti velika su strast mnogim tinejdžerima, ali i zrelim ljudima. No, zasigurno ste primijetili da se djeca doslovce lijepe za ekrane vaših mobitela i nerijetko vam ih uzimaju da si odigraju igricu za koju niste ni znali da imate na svom smartphoneu.
Današnja djeca odrastaju s ovom tehnologijom i puno brže je savladavaju, nego odrasli. Spojiti igru i edukaciju cilj je mnogih kreativnih programa za djecu.
Jedna skupina roditelja iz Amerike koja je bila nezadovoljna dostupnim rješenjima odlučila je u igru i edukaciju dodati i elemente tehnologije i inovacije, te su kreirali impresivan startup Make Wonder koji je prikupio preko milijun dolara na Crowdfunding kampanji.
Proizveli su potom futurističke igračke - dva robotića Dash i Dot, kojima djeca mogu upravljati i programirati njihove kretnje i akcije.
Roboti su kreirani s namjerom da pomognu djeci da surađuju i da nauče kako programirati. Ne bave se djeca pritom nekim kompliciranim softverom za kodiranje, nego kroz jednostavne aplikacije na mobitelu ili tabletu uče osnove programiranja izborom različitih komandi za kretanje, snimanje glasa, promjena boja i drugih mogućnosti.
Zahvaljujući kreativnom programu za djecu Fora radionice dobili smo priliku iz prve ruke isprobati Dash i Dot robote. Na veliku sreću mojih nećakinja i nećaka. U isprobavanju mogućnosti ova dva simpatična robota pomogli su mi Tiffany 11, Ana 10, Collin 10, Nelly 7 i Iva 6. Klinci su odmah vrlo pozitivno reagirali na dizajn robota. Mali okrugli plavci s narančastim šminkerskim dodacima osvajaju na prvi pogled.
Također, brzo su otkrili da je veći robot Dash također i zanimljivija igračka jer jednostavno može raditi više stvari i definitivno je za njim bila veća navala. Dash ima tri nogice, tri mikrofona i više senzora koji mu omogućuju da prepoznaje drugog robota, skenira prostor kojim se kreće, te također vizualne i audio komunikacijske mogućnosti. Može emitirati i svjetlost u različitim bojama, a zvukovi koje emitira mogu se programirati.
Manji robot Dot ima manje opcija, nije pokretljiv, a moji nećaci su ga najviše koristili da komunikaciju s drugim robotom, odnosno snimanje svojih glasovnih poruka na Dashu i puštanju te poruke na Dotu. Dot također može mijenjati svoja svjetla.
Taj dio snimanja i slanja poruka djeci se i najviše svidio i najviše su se zabavljali tom mogućnosti. Svi su također htjeli isprobati vožnju Dashom, pogotovo Collin.
Osim osnovne aplikacije Go ovi roboti mogu koristiti i zahtjevnije aplikacije poput Path (labirint za kretanje Dasha) i Xylo (puštanje pjesama). Također, vrlo zanimljiva aplikacija je Blockly (pogodnija za djece uzrasta od 8 do 12 godina) koja djecu uči programiranju. Povlačeći naslove naredbi na određeno mjesto kako bi roboti izveli zadanu zadaću.
Upravljati Dashom preko smartphone ili tablet aplikacije je u praksi dosta jednostavnije, nego upravljanje robotom BB-8 tvrtke Sphero, poznatom droidu iz filma Star Wars.
Test je pokazao da bez obzira koja je dob djeteta (ili pak odrasle osobe) da će uživati u igranju s robotima sve dok traje baterija. A to je otprilike sat vremena, potom baterije robota opet treba napuniti.
>>Super prilika za zabavu i učenje uz Fora radionice
>>Igraju se znanstvenika, uče, sklapaju i programiraju robote