Nakon dvije godine razvoja, Ipsos Puls je 1. lipnja i službeno u Hrvatskoj pokrenuo DotMetrics - projekt mjerenja posjećenosti internetskih medija (Internet audience measurement), zasnovan na analitičkom sustavu razvijenom od strane strateškog partnera FistNeta.
Big Data u pravom smislu riječi
DotMetrics prikuplja podatke o posjećenosti hrvatskih internetskih portala tako da bilježi i pohranjuje cjelokupan promet web stranice, povezujući ga s demografskim podacima iz anketa i bazičnih istraživanja. DotMetrics podatke o posjećenoj web stranici i uređaju koji ju je posjetio prikuplja na svakom portalu u mjerenju, te sve podatke sprema u baze podataka kako bi se kasnije mogli obraditi. Zbog volumena podataka koji se dnevno prikupljaju i čuvaju u bazama podataka, DotMetrics je istinski Big Data sustav, prvi takvog tipa proizveden u potpunosti u Hrvatskoj.
Male nijanse koje čine veliku razliku
U svijetu postoji malo sustava namijenjenih mjerenju internetskih medija, a DotMetrics uvodi novine koje redefiniraju ključne koncepte i razvijaju analitičke mogućnosti tržišta. Neke od novosti koje se nalaze u sustavu su mjerenje ekskluzivnih korisnika, odnosno korisnika koji posjećuju samo jedan web portal i niti jedan drugi te ažuriranje svih podataka, uključujući i demografske, na dnevnoj razini, što niti jedan od konkurenata u svijetu trenutačno nije u mogućnosti ponuditi. Na taj način, kroz DotMetrics se otvaraju nove mogućnosti pogleda na ključne pokazatelje, ažurnije informacije, a samim time i tržište ima prostor za dinamičnije djelovanje, dublje promišljanje vlastitih proizvoda i razvoj. Također, za DotMetrics ovo je tek početak, a velik broj novih proizvoda koji će se nadograditi na modul istraživanja posjećenosti medija već su u izradi.
Hrvatski proizvod prepoznate kvalitete
DotMetrics analitički sustav je u potpunosti proizveden u Hrvatskoj i plod je rada hrvatskih developera i stručnjaka iz tvrtke FistNet, što pokazuje da je kvaliteta naših developera besprijekorna, a da se hrvatski developeri mogu nositi s najkompleksnijim zadaćama koje tržište pred njih stavlja. Upravo iz tog razloga, tim koji je kreirao sustav je pozvan i na prestižno natjecanje startup projekata istraživačke prirode u marketingu u sklopu konferencije I-Com 2015. Iako nisu pobijedili na natjecanju, reakcije na sustav bile su izrazito pozitivne, a ostvareni su i novi poslovni kontakti.
Pionirskom metodologijom do uspjeha
Stručnjaci iz istraživačke agencije Ipsos Puls, koji već provode etablirana mjerenja čitanosti tiskanih medija i slušanosti radio programa u sklopu MEDIAPuls projekta, izradili su i testirali istraživačku metodologiju koja u najboljoj mogućoj mjeri nadopunjuje prednosti Big Data sustava, kako bi finalni podaci u sustavu bili najprecizniji mogući. Također, Ipsos Puls je kroz regionalni klaster Ipsos Adria, inicirao pokretanje projekta u susjednim zemljama, a kroz Ipsosovu globalnu mrežu, pokreću se inicijative i u drugim zemljama Europe.
Proizvod širokog spektra
U Hrvatskoj, svi relevantni online mediji već su neko vrijeme u mjerenju, njih točno 100, a od 1. lipnja DotMetrics je i službeno na tržištu. DotMetrics usluga je dostupna online izdavačima, kako bi bolje upoznali svoju publiku i njene interese te tako usmjerili vlastite medijske proizvode, ali i oglašivačima i marketinškim agencijama, kako bi na temelju tih podataka bolje planirali distribuciju oglasa za svoje proizvode.
Općoj javnosti mogli bi biti zanimljivi podaci koje DotMetrics na mjesečnoj razini objavljuje na svojoj javnoj web stranici (link: www.dotmetrics.net), a koji se tiču korištenja Interneta i internetskih portala u Hrvatskoj. Tako možemo vidjeti da su u svibnju Hrvati pregledali preko milijardu stranica na hrvatskom Internetu te da su korisnici po spolovima zastupljeni u skoro jednakoj mjeri. Najviše pregleda ostvaruje se sa stolnih računala i laptopa, ali čak 32,8% prometa ostvareno je s mobitela, dok je 5,2% ostvareno s tablet uređaja.
Planovi za budućnost
U DotMetricsu razvoj nikada ne prestaje te su tako, kako smo već spomenuli, novi moduli već u izradi. Koncentriramo se na nove sinergije podataka, osluškujemo tržište i komuniciramo s korisnicima kako bi se ovaj proizvod i dalje razvijao u najkorisniji alat svim trenutnim i budućim korisnicima.
>> Konferencija HP 360° „The New Style of Business“