Za Euro NCAP - Europski program testiranja sigurnosti novih automobila - protekla je godina bila najaktivnija dosad. Kako bi se utvrdilo koliko su sigurni za vozača, putnike, ali i pješake ciljano je u proteklih 12 mjeseci razbijeno gotovo 70 novih modela automobila.
Najsigurnijim se među njima pokazao Volvo XC60. Veliki švedski terenac (zadnjih godina u kineskom vlasništvu) najsigurniji je, jasno, i u svojoj kategoriji, a u zaštiti odraslih putnika pobrao je čak 98 posto mogućih bodova. Djecu štiti s 87-postotnom sigurnošću, dok su pješaci na koje bi naletio XC60 76 posto zaštićeni. Kad je riječ o ugrađenim sustavima zaštite i pomoći vozaču, Volvo XC60 zaradio je 95% bodova. U crash testovima vozača i putnike zamjenjuju lutke opremljene senzorima, teške i osjetljive poput pravog čovjeka. Uz ‘odrasle’ lutke, u testiranju ponašanja vozila u direktnom i bočnom sudaru, naletu na stup i naletu na pješaka - kao i u utvrđivanju ozljeda kakave bi u nesrećama tog tipa zadobili sudionici nezgode - sudjeluju i lutke koje ‘glume’ djecu u dobi od šest i deset godina.
Pogledajte kakve skupocjene automobile voze hrvatski nogometaši:
Uz Volvo, dobitnik godine je Volkswagen, jer su njegovi modeli pobrali lovorike u čak tri kategorije. VW Polo najsigurniji je među malim automobilima, T-Roc najbolje štiti vozača i putnike u klasi malih off-roadera, a Arteon se dokazao kao najsigurniji u višoj klasi. Zadovoljni još mogu biti u Opelu i Subaruu, jer je Opel Crossland X najsigurniji mali jednovolumen, a Subaru XV i Subaru Impreza dijele titulu najsigurnijeg obiteljskog automobila.
Većina modela testiranih protekle godine okitila se s maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Taj podatak dodatno dobiva na težini zna li se da je Euro NCAP postrožio kriterije za dobivanje najbolje ocjene. Stariji modeli - testirani zato što su redizajnirani - općenito dobivaju manje bodova, u čemu se reflektira izostanak naprednih sigurnosnih sustava i tehnologija za pomoć vozaču. Proizvođači automobila pratili su sve veće zahtjeve te su novi automobili sve sigurniji. Dobro se to vidi na sustavu detekcije pješaka i automatskog kočenja, koji je 2016. prvi put testiran u sklopu Euro NCAP programa, a dostupan je na 82 posto automobila testiranih 2017. godine. Njih 62 posto serijski je opremljeno ovim sustavom.