Želio sam ovaj automobil samo za sebe, bio je to san i mora ostati san. Nikad nisam prestao razmišljati o idealnom automobilu. Sve što sam trebao napraviti je konstruirati tvornicu u kojoj ću ga proizvesti. Rekao je to Ferruccio Lamborghini, osnivač marke Lamborghini, koji se prethodno obogatio na traktorima.
Problem s Ferrarijem 250 GT
Prvi kamenčić u toj kreativnoj lavini zapravo je pokrenuo Enzo Ferrari, osnivač konkurentskog brenda, kad je Lamborghiniju - tada nezadovoljnom vlasniku Ferrari 250 GT automobila koji je imao dugotrajniji problem s kvačilom - rekao da on može proizvoditi i voziti traktore, ali da ne zna ništa o automobilima i da ne zna voziti Ferrari automobil. Lamborghini je bio dovoljno ljut da 1963. godine pokrene svoju tvrtku i stvori sportski automobil pod svojim imenom. Automobil koji je smatrao savršenim.
Dobru podlogu stvaranju savršenog sportskog automobila dala je Ferruccijeva fasciniranost motorima. Od rane je mladosti popravljao sve motore koji su mu došli pod ruku. Novca za pokretanje proizvodnje sportskih automobila imao je i više nego dovoljno, jer se proizvodanja traktora pokazala vrlo unosnom.
Prvi Lamborghini nazvan 350 GT prodan je u tada velikih 130 primjeraka. Njegov aluminijski V12 motor razvijao je 350 konjskih snaga. Slijedila je legendarna Miura, automobil koji je proslavio ime Lamborghini. Miura je bil automobil ispred svog vremena i smatra se prvim pravim superautomobilom. Predstavljena je u studenom 1965. na salonu automobila u Torinu. Centralno smješten motor i agresivan izgled bili su recept za uspjeh. Uspješni modeli kasnije su se samo nizali, ali ubrzo su zaredali i financijski problemi. Tvrtka je promijenila nekoliko vlasnika, a danas radi pod okriljem VW grupe.
Od 1350 eura za sudjelovanje
Stota obljetnica rođenja Ferruccija Lamborghinija obilježava se 28. travnja ove godine, a proslava u Bologni počinje sutra te će trajati pet dana. Naravno, ništa nije besplatno, pa za sudjelovanje u programu kojeg je osmislila obitelj Lamborghini - a koji podrazumijeva obilazak svih značajnih mjesta iz Lamborghinijeve povijesti - valja izbrojati od 1350 eura, plus 150 eura za vožnju po trkaćoj stazi u Modeni.