Škodina ikona, najpoznatiji model te češke marke, njihova nacionalnog ponosa, predstavljena je u najnovijem izdanju. Redizajnirana Octavia četvrte generacije u Hrvatsku stiže tijekom lipnja, a nasljednika najprodavanijeg automobila u Hrvatskoj već smo imali priliku isprobati i to na cestama Češke i Austrije. Podrazumijeva se, osvježenje je iskorišteno za vizualno zatezanje bora i unaprijeđenje po pitanju novih tehnologija, održivih materijala i (još) funkcionalnije opreme. Prvo što će većina uočiti su modernija LED matrix svjetla i sprijeda i straga, a novi su i branici, kao i prednja maska. Sve to Octaviju na cesti čini još prepoznatljivijom i atraktivnijom, sveukupni dojam je dinamičniji.
U interijeru, pak, Octavia je serijski dobila nove 10-inčne digitalne instrumente, intuitivniji infotainment s dodirnim ekranom od 13 inča (opcija), nove presvlake i dizajnerske detalje. Ovo je prvi put da Octavia dolazi s 13-inčnim središnjim zaslonom, a pri poboljšanjima infotainmenta vodili su se željama korisnika pa je pristup nekim funkcijama sada brži i logičniji. Ipak, i dalje se primjerice za podešavanje klimatizacije mora gledati u zaslon, što bi s idućom generacijom trebalo biti promijenjeno. Sada je, pak, dorađeno postolje za punjenje pametnih telefona, Phone Box, te ima snažnije bežično punjenje s izlaznom snagom od 15 W i ventilacijom. I USB-C priključci sada nude tri puta veću snagu punjenja nego prije.
VEZANI ČLANCI:
U paleti ponuđenih opcija interijera Design Selections dodatno se koriste održivi materijali. Primjerice, ljuske zrna kave koriste se za održivo štavljenje kože za sjedala. Neki klasični Simply Clever dodaci, poput strugača za led i kišobrana, također su izrađeni od recikliranih materijala. Ima i novih Simply Clever značajki pa prvi put putnici na stražnjim sjedalima imaju gdje odlagati torbe, šalice, boce jer im je na raspolaganju novi centralni pretinac.
Opcijski drzač tableta na poleđini prednjih sjedala sada je raspoloživ i za sportska sjedala. Nadalje, novodizajnirane su presvlake, obloge i paneli vratiju, a u interijeru uočavamo i nove dekorativne elemente, kao i novi Škoda logo na kolu multifunkcionalnog upravljača. Model je dobio i djelomično novu, djelomično unaprijeđenu sigurnosnu opremu: nova potpora za dekoncentraciju i umor pouzdanije nadzire vozačevo ponašanje; parkiranje je lakše zahvaljujući inteligentnoj potpori… Tipično za Octaviju - budući da je već tradicionlno za broj veća od konkurentnih modela u svojoj, kompaktnoj klasi - putnici straga ne mogu se požaliti da im nedostaje mjesta, a vrhunska je i zapremina prtljažnika.
U vožnji, Octavia je i dalje vrhunski vozački automobil, odlična kombinacija utegnutosti i udobnosti, automobil na kojeg se lako priviknuti jer sve teče tako prirodno. Lako upravljiva i brzog odziva, u izvedbi s benzincem od 150 konja i DSG automatskim mjenjačem na testnoj nas je ruti oduševila i potrošnjom od samo 4,7 l/100 km. U motornoj gami nove Octavije četiri su benzinca i dva dizelaša, svi 4-cilindrični, a novina su blagi hibridi. Konkretno, dvije varijante 1,5 TSI benzinskog motora - od 115 i 150 konja - dolaze s opcijskom mild-hybrid tehnologijom i DSG-om. Energija koja se kod njih generira tijekom kočenja pohranjuje se u litij-ionsku bateriju pomoću 48V starter-generatora. Oba 1,5 TSI motora također mogu isključiti dva cilindra pomoću ACT+ deaktivacije cilindara kako bi automobil trošio manje goriva.
Izlazna snaga kreće se od 115 KS u dvije osnovne inačice (benzinac i dizelaš, oba sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem), pa do 265 konja u Octaviji RS, a u ponudi je i varijanta s pogonom na sva četiri kotača. U paleti više nema 3-cilindričnog benzinca sa 110 konja. Oba 2,0 TSI motora sada su snažnija od prethodnika te nude 204 (standardan 4x4 pogon) odnosno već spomenutih 265 konja. Oba su motora i učinkovitija od prethodnika. Od benzinaca, na izbor je još i 1,5 TSI sa 150 KS (prednji pogon, ručni mjenjač). Dorađeni su i dizelaši, uz početni od 115 konja, tu je i onaj od 150 konja, sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Nova Škoda Octavia na raspolaganju će biti kao limuzina i karavan, odnosno Octavia Combi. Octavia u novom izdanju cjenovno kreće od 27.225 eura, za izvedbu Octavia Selection 1,5 TSI (115 KS). Blagi hibrid 1,5 TSI DSG mHEV iste snage stoji od 28.917 eura. Benzinac sa 150 konja košta 28.484 eura, a jednako snažan blagi hibrid s DSG-om je 31.026 eura. Što se dizelaša tiče, s opremom Selection 2,0 TDI od 115 KS stoji 29.990 eura, dok je 2,0 TDI DSG sa 150 konja 33.358 eura. Nova Octavia sa SportLine opremom košta od 31.482 eura (za 1,5 TSI inačicu od 150 KS), dok Octavia Combi cjenovno kreće od 28.130 eura, za varijantu sa Selection opremom i 1,5 TSI benzinskim agregatom od 115 konjskih snaga. Redizajnirana Octavia RS i Octavia Combi RS očekuju se u zadnjem kvartalu godine. Njihova cijena još nije poznata.