Na testu

FOTO Petmetarski dizelaš bez dopunjavanja odradi više od 1100 km, na otvorenoj cesti zadovoljan je s četiri litre goriva

Foto: Sandra Mikulčić
1/18
05.09.2024.
u 08:00

Volkswagen Passat isprobali smo u reprezentativnoj 2,0 TDI DSG R-Line izvedbi. Radi uglađeno, gotovo ga i ne čujemo, a troši 'na kapaljku' - prosječna nam je potrošnja tijekom testa bila 6 l/100 km

Koja gužva na benzinskoj! Sreća da ne moramo točiti gorivo... Prolazilo nam je to kroz glavu uz svaku od benzinskih postaja na autocesti. Klasika za vikende potkraj kolovoza: kolone na cesti, kolone pred popratnim objektima. No, kazali smo već, bar se zbog dopunjavanja goriva nismo morali zaustavljati, iako nam ruta nije bila kratka - uz prevaljenih 900 kilometara još je u spremniku bilo goriva za 240 km. Pod prednjim je poklopcem, naravno, već provjereni i hvaljeni turbodizelaš 2,0 TDI sa 150 konjskih snaga, uz 360 Nm. Za što ugodniju i učinkovitiju vožnju, uglađeni stroj uparen je sa 7-stupanjskim automatskim prijenosom s dvostrukom spojkom, brzih i neprimjetnih izmjena stupnjeva prijenosa. Kažemo li još da je riječ o Volkswagenovoj cestovnoj krstarici dugoj gotovo pet metara (točnije, 492 cm) koja u prtljažnik pravilnog oblika i dulji od dva metra prima čak 690 litara u osnovnoj izvedbi, te 1920 l s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala, malo tko neće prepoznati da je riječ o novoj, devetoj generaciji Passata.

Foto: Sandra Mikulčić

Mnogi su bili razočarani najavom da novi Passat dalje ide bez limuzinske izvedbe, samo kao karavan. Limuzini je presudila slaba potražnja na velikim europskim tržištima, gdje vozači preferiraju karavane. Sudeći prema onome što je Passat Variant dosad pokazao, i naši bi vozači mogli zavoljeti karavanske inačice, posebno u ovakvoj, najraskošnijoj R-Line izvedbi. Bez obzira gledamo li veličinu automobila, prostranost kako na sportskim prednjim tako i na stražnjim sjedalima sa zasebnom klimatizacijom, opremljenost, kvalitetu materijala, preciznost izrade, vozne osobine... isprobani Passat zaslužuje maksimalne ocjene. Čitav djeluje masivno, čvrsto, zvučna izolacija je vrhunska, osjećaj tijekom vožnje kao da lebdite na svom privatnom oblaku - jako udobnom, ali u svakom trenutku svjesnom svake krivine, svakog kilometra. U više navrata čak nas je iznenadila okretnost, ali i ležernost kojom veliki karavan svladava oštrije zavoje, pri ne baš niskim brzinama. Podvozje je ovdje pravo remek djelo! Dodatno na standardni postav, testni je Passat opremljen nižim podvozjem i adaptivnim amortizerima DCC Pro koji se neprestano prilagođavaju brzini vožnje i stanju ceste. I pritom Passat ne traži prevelik angažman vozača. Za volanom najčešće nismo imali dojam vožnje tako velikog automobila. Multifunkcionalno kolo upravljače presvučeno kvalitetnom kožom savršeno leži u rukama, iza njega sada je ručica mjenjača - kao u električnim ID modelima. Privikavanje ide lako i brzo, gotovo pa nije ni potrebno. Digitalni instrumenti dijagonale 26 cm skladno su dopunjeni velikim centralnim zaslonom infotainmenta, ispod kojega se sad otvorio prostor za više pretinaca, uključujući onaj za bežično punjenje mobitela. U testnom Passatu raskošan je Discover Pro Max infotainment sustav dijagonale 38,1 cm, uz koji u paketu (780 eura doplate) dolazi IDA glasovni asistent i head-up zaslon. Izgleda impresivno, rezolucija je vrhunska, što je najočitije kad se na zaslonu prikaže slika s parkirne kamere. Sustav radi brzo, intuitivan je, lako se na njemu snaći - pogotovo uz logične prečace i kontrolne klizne komande klimatizacije izdvojene ispod centralnog zaslona (po novome, noću su osvijetljene).

Foto: Sandra Mikulčić

Vratimo se na srce novog Passata. Iako je provjereni turbodizelaš sa 150 konja već dobro poznat, svaki nas put iznova razveseli, posebno nakon progona kojem su dizelaši bili izloženi. Za ozbiljno putovanje, mišljenja smo, nema do dobrog dizelaša. U ovoj novoj razvojnoj fazi radi uglađeno, gotovo ga i ne čujemo, a troši 'na kapaljku' - prosječna nam je potrošnja tijekom testa bila 6 l/100 km, na otvorenoj cesti može se spustiti i na četiri litre. Vozne osobine pritom su za svaku pohvalu: na dodavanje gasa reagira trenutačno, ubrzava sasvim solidno, maksimum mu je na 222 km/h. Dakle, velikom automobilu teškom 1,8 tona ovaj motor u potpunosti odgovara. Bogata R-Line oprema ovdje je još dopunjena s više stavki s popisa dodatne opreme (stakleni krov, DCC Pro ovjes, Discover Pro Max navigacija, kuka, praktične pregrade i kukice u prtljažniku, Harman Kardon audio sustav...). S doplatama mu je tako cijena 64.780 eura, dok Passat 2,0 TDI sa 150 konja i Business opremom stoji 44.435 eura, a R-Line izvedba bez doplata košta 54.035 eura. Zanimljivo, novi Passat s ovom je cijenom povoljniji od konkurencije.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije