Hrvatska je - nakon što je Jato Dynamics analizirao travanjske podatke o novoregistriranim automobilima diljem Europe - izbila na treće mjesto popisa država s najvećim tržišnim rastom. Prodaja novih automobila u našoj je zemlji u travnju skočila 27 posto (u odnosu na travanj 2015., sa 3763 na 4788 automobila), u Srbiji 36, a u Cipru 55 posto.
Švicarskoj 28.130 novih auta
No, to za Cipar znači samo 873 travanjska automobila, a za Srbiju 2708. U minusu je samo Švicarska, koja je ovoga travnja zabilježila 1,8% manje novoregistriranih automobila nego lanjskoga travnja (28.130 u odnosu na 28.660 automobila).
Jato Dynamics redovito analizira podatke za 29 europskih tržišta, pa je došao do toga da je ukupno tržište u travnju raslo za 8,9 posto, dok na godišnjoj razini - dakle, od početka ove godine do kraja travnja - rast iznosi 8,3%. Samo tijekom travnja put do novih vlasnika našlo je 1,32 milijuna automobila, a od početka godine na svih 29 promatranih tržišta zajedno prodano je 5,25 milijuna novih osobnih automobila.
SUV modeli i dalje su u trendu te na taj segment otpada čak 24 posto ukupno registriranih automobila. Snažnije od njega u Europi je rastao samo segment sportskih automobila, koji se u odnosu na travanj 2015. ‘nabildao’ za 30 posto. S druge strane, pada prodaja gradskih automobila i jednovolumena, kojima manji i SUV modeli srednje veličine također otimaju dio kupaca. Oko 12 posto automobila ukupno registriranih u travnju nosi Volkswagenov znak, pa taj njemački proizvođač - zahvaljujući Golfu, Polu i Passatu - nastavlja predvoditi tržište. Nije ga poljuljao ni travanjski rast od samo 2,4% in April, odnosno što na godišnjoj razini raste slabije od ostalih proizvođača. Renault na svim tržištima pokazuje stabilan rast, a pozicioniranjem na trećem mjestu približio mu se Ford.
Kadjar ispred Qashqaija
U europskih Top 10 marki još su Opel, Peugeot, Audi, Mercedes, BMW, Fiat i Škoda. Tri njemačke premium marke i Fiat jedini su iz Top 10 u postotku nadmašili ukupan tržišni rast. Renaultov Kadjar, pak, Nissan Qashqaiju uspio je preoteti titulu najprodavanijeg SUV-a u Europi.
Veliki modeli i luksuzna klasa. Kategorizacija bez veze. Kao E klasa nije luksuzna.