Farmeron, hrvatska startup-tvrtka poznata po softveru koji poljoprivrednicima omogućuje praćenje podataka o njihovoj stoci, našao se na CNN-ovom popisu sedam najluđih stvari povezanih s internetom. Osnivač tvrtke Matija Kopić odrastao je na velikoj slavonskoj farmi gdje je promatrao oca kako se muči s hrpom dokumenata potrebnih za vođenje farme. Kad je počeo studirati informatiku, odlučio je svoje iskustvo pretvoriti u uspješan posao pa je prije dvije godine pokrenuo Farmeron.
– Poljoprivrednici su mnogo vremena trošili na različite alate kako bi kombinirali različite skupine podataka. Mi to pokušavamo popraviti – objašnjava Kopić, čija tvrtka ima više stotina klijenata u 14 država svijeta, a najviše ih dolazi iz SAD-a. Farmeron za osnovni plan naplaćuje od 25 do 45 centi na mjesec po životinji, no brojni su klijenti velike korporacije koje plaćaju više za dodatne opcije.
Osim Farmerona, na CNN-ovom su popisu i pariška tvrtka ReadIYmate, koja proizvodi robotske igračke od papira koje se povezuju putem Wi-fija, Natural Fuse, uređaj koji nadzire svojstva biljaka da upijaju ugljik, Vitality GlowCaps, sustav na kutijama za pilule koji nadzire uzima li pacijent lijekove sukladno propisanom receptu, Lonely Christmas Tree, koji osvjetljuje vaše drvce kad primite e-mail ili komentar na YouTubeu, Donflush.me, internetska platforma koja stanovnike New Yorka obavještava u slučaju preplavljivanja kanalizacije te bežične pelene s čipom tvrtke 24eight, koje roditeljima šalju SMS kad je vrijeme za promjenu.
Da baš super...