Svi su naši predsjednički kandidati zavirili na Obamine internetske stranice, ali nisu dobro pokrenuli vlastitu kampanju na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Zaključak je to panel-rasprave na konferenciji Weekend Session na temu "Točka preokreta - Obamina kampanja ili kako su novi mediji preuzeli igru".
U vrlo zanimljivoj raspravi o društvenim mrežama govorilo se o tome kako se u predizbornoj kampanji koristi internet, a posebno popularni Facebook i Twitter. Govornici Alemka Lisinski (T-HT), Vedran Vereš (Digitel medijski servisi), Vedran Gulin (Proximity) i Jan Jilek (INAMA, Xclaim) složili su se da je i sama nazočnost političara na internetu napredak za Hrvatsku, ali da to i ne rade baš vješto.
Posebnost konferencije je bila ta što su se izravno u raspravu uključivali i hrvatski twitteraši svojim komentarima i pitanjima postavljenima u realnom vremenu, a emitiranima na platnu usred pozornice.
Tako su twitteraši zaključili da je samo jedan politicar u Hrvatskoj izravno komunicira s gradanima (Vojko Obersnel poznat i kao @Obi_Rijecki)
- Glavni je problem nerazumijevanje interneta. Ne želim biti fan nekog predsjedničkog kandidata na Facebooku ako znam da tu neće biti dvosmjerne komunikacije - zaključio je Jan Jilek, a Vedran Gulin je iznio i konkretan primjer loše komunikacije političara na internetu: Jedan je kandidat stavio post na Twitteru u kojem je napisao da je stavio 15 slika na Facebook s tog i tog skupa. I šta sad? Pa to me uopće ne zanima - kritizirao je "robotski" pristup komunikaciji na netu. Nije otkrio da se radilo o profilu Ive Josipovića.
Uspoređujući "Obama-efekt" s kampanjom u Hrvatskoj, postavljeno je pitanje može li u Hrvatskoj tko iskočiti na sličan način.
- Od naših kandidata nitko nema potencijala za dostići Obaminu razinu. Niti je Hrvatska sada u takvu stanju političkog vrenja kao što je tada Amerika bila. I Hrvatska je u političkoj i ekonomskoj krizi, ali ipak nema takva vrenja niti tako jakih sadržaja kao što je zdravstvena reforma u SAD-u - ocjenjuje Alemka Lisinski iz T-HT-a.
- Obamina internetska kampanja je svijetla točka, ali da je koristio samo internet ne bi postao hrvats... pardon, americki predsjednik - tvrdi Vedran Vereš.
Istaknuo se i problem pomanjkanja kulture volontiranja u Hrvatskoj, a jedno od konkretniih pitanja s Twittera bilo je: koliko stoji internetska kampanja u Hrvatskoj?
Vedran Vereš je "izračunao" da je potrebno 100.000 kuna, na što se u raspravu uključio i marketinški stručnjak Krešimir Macan sa svog profila na Twitteru ocijenivši da je "za superkampanju potrebno 200.000 kuna".
ima,ima,pa tko tuče ove ankete za primorca?pogledajte koliko mu sanse daju a koliko ima na internetu