Nakon što je Apple predstavio iPad, mnogi kolumnisti koji se bave gadgetima zaključili su da Steve Jobs četvrti put u povijesti pokušava na pravi način spojiti nove, već postojeće tehnološke mogućnosti u pristojan, upotrebljiv proizvod bez previše bugova.
Macintosh nije bio originalan izum, nego kvalitetan spoj već viđenih rješenja. Isto vrijedi za iPod, iPhone, pa i iPad. Međutim, svi ti proizvodi spojem praktičnosti i Jobsova marketinga postali su svojevrsni simboli, prekretnice u pojedinim industrijama. Takva budućnost vjerojatno čeka i iPad, koji je niz ideja! A taj niz ideja o mogućnostima koje će otvoriti iPad istodobno uzbuđuje i plaši.
iPad ili slične konkurentske proizvode, koji imaju format sličan dnevnim novinama, držat ćemo na stolu dok kod kuće doručkujemo ili pijemo kavu u kafiću. Što će mi nakon toga prljavi novinski papir kao nosač informacija? Hoćemo li i dalje kupovati novine? Nije li elegantnije i štedljivije uzeti on-line pretplatu? Hoće li vlasnici boljih kafića, frizerskih salona ili avioprijevoznika i dalje kupovati novine ili će se opskrbiti s tri-četiri iPada te nekoliko pretplata na nove vrste atraktivnih sadržaja? Što ubuduće očekivati od pretplate na on.line sadržaje? Hoće li nas kao konzumente različitih ozbiljnih i zabavnih sadržaja u budućnosti, kad pokraj sebe budemo znatan dio vremena (za stolom, u krevetu, na putu, u uredu...) imali iPad ili sličan proizvod, zadovoljavati postojeći formati prezentacije informacija koje nude dnevne novine, magazini, portali, TV ili radio? Neće!
U prvoj fazi sami ćemo broditi kroz nove, polako prilagođivane postojeće formate na iPadovu ekranu, ali ćemo vrlo brzo očekivati nove, integrirane sinergijske pristupe postojećih ili novih kuća koje žive od produkcije sadržaja. Nešto su novinski nakladnici u Hrvatskoj već počeli raditi na planu sinergijskog pristupa, ali nitko još nije daleko odmakao. Sada će svi morati žuriti. Zašto? Zbog stvaranja novih integriranih formata (tekstualnih, slikovnih, video, audio i ineteraktivnost u jednom paketu) za iPadove ili slične proizvode. Nužno će doći do nekih novih saveza televizija s tiskanim medijima ili će u svemu pobijediti neke nove kompanije. TV-kuće već bi sutra trebale sjesti za stol s predstavnicima najjačih tiskanih medija i početi pregovore o zajedničkoj budućnosti, ali možda je naivno očekivati spajanja dvaju vrlo odvojenih svjetova, iako će i oni jači (televizije) shvatiti da će se njihovi sadržaji ubrzo koristiti na drukčiji način.
Na ekranu iPada ili nekog sličnog konkuretskog proizvoda u skoroj budućnosti gutat ćemo informacije tako što ćemo selekcionirati najatraktivnije integrirane video, tekstualne, slikovne ili audiomaterijale u dosad neviđenim prezentacijskim formama i s novim bogatstvom linkova. Za mlađe generacije čak i klasični TV postat će preuzak, prespor i neatraktivan medijski kanal. Stari zanati tiskanog, radijskog, TV ili internetskog novinarstva stoga će biti spojeni u jednu novu vještinu, a čiji su se obrisi već polako počeli nazirati na nekim od moćnih svjetskih news portala. Nužno će se stoga mijenjati i načini prodaje sadržaja kao i načini njegove komercijalizacije. Mijenjat će se, naravno, i modeli partnerstva između medija, telekomunikacijskih kuća i svih kompanija koje žele prodati svoju uslugu ili proizvod, tj. dosadašnjih oglašivača bez obzira na to postoji li trenutačna volja za takve saveze.
Platforme sa sadržajem koji privlači lakše će se pretvarati ne samo u novu oglasnu platformu s dosezima koji će se mjeriti bitno drugačije nego danas, nego i u pravu produženu ruku maloprodaje svega, od financijskih proizvoda do stolica. U tom novom svijetu tek treba vidjeti kamo će nas odnijeti tijek misli digitalnih hordi u sve raznolikijim i utjecajnijim oblicima socijalnih mreža. Isto tako, potpuno je nepredvidiv smjer razvoja interaktivnosti na novim formatima za isporuku sadržaja, pa su tako podjednako nepoznati i modeli i potencijali komercijalizacije interaktivnosti.
Bojim se da nam je svima starijima od četrdeset ideja iPada opasno približila budućnost za koju smo mislili da će biti namijenjena našoj djeci ili možda čak unucima. Moji roditelji možda će se držati podalje od tog svijeta, ali moja supruga i ja više nećemo imati izbora. Što činiti? Trebamo li barem početi proizvoditi ekskluzivne podloške za iPad koji će nam omogućiti lakše gledanje iPada dok pijemo kavu?
Svaka čast iPadu ali ja sam veliki tradicinalist kaj se tiče novina i novine ću kupovati do smrti,jednostavno nije isto imati pored sebe ujutro iPad i novine. Može iPad za po fakultetu, na posao kad idem itd, ali novine su novine. A tinta se lako obriše s prstiju..