Autostyle

Isplati li se posjedovati automobil

AutoStyle
Foto: PR FOTO
1/5
19.09.2016.
u 13:12

Koji se opasni trendovi prelijevaju i na naše prometnice te je li zaista neophodno na tehnički pregled ići svake godine

Otkako su snižene cijene usluga taksi prijevoznika u Hrvatskoj, sve se češće može čuti komentar vozača kako bi bilo jeftinije voziti se taksijem, nego posjedovati automobil. Provjerili smo bi li se to doista isplatilo, a zanimljivo je vidjeti i koliko godišnje zapravo stoji korištenje auta. Uzeli smo za primjer osobu koja svakog radnog dana u Zagrebu za putovanje s posla i na posao - koji joj je od kuće udaljen 5 km - koristi taksi, a prijevoz joj bar jednom zatreba i svakog vikenda. Ista bi osoba za odlazak na ljetovanje trebala unajmiti automobil na 10 dana. Kad se sve to zbroji, ovakav bi način prijevoza godišnje koštao 25.000 kuna, a pritom bismo se u taksiju vozili daleko manje od prosječne kilometraže od 12.000 km koju godišnje napravi hrvatski vozač. S druge strane, vlasništvo nad novim automobilom godišnje stoji 30.000 kn, nad rabljenim oko 20.000 kn.

Više o ovoj temi, ali i o brojnim drugim temama te novitetima koji će premijerno biti pokazani krajem rujna na Pariz Auto Showu pročitajte u novom broju magazina AutoStyle, koji će se samo u srijedu nuditi uz Večernji list, po cijeni od samo pet kuna.

Novinari magazina AutoStyle za vas su isprobali novi Volvo S90, a napravili su i prve kilometre u novoj Opel Mokki X, Kiji Optimi plug-in Hybrid, Hyundaijevu Ioniqu, Audiju Q2. Koji se opasni trendovi prelijevaju i na naše prometnice te je li zaista neophodno na tehnički pregled ići svake godine, također pročitajte u srijedu u novom broju magazina AutoStyle.

Foto: VLm

Komentara 14

BE
Berlioz
12:57 20.09.2016.

Godišnji trošak 30 000kn za novi a 20 000 za rabljeni na prvu zvuči puno a zapravo je nerijetko skromna procjena ovisna o vrijednosti automobila. Po mojem praćenju troškova auto klase Peugeot 304 ili Passat koštaju više od te procjene. Recimo servis u neovlaštenom servisu neće biti manji od 1200kn u ovlaštenom preko 2000 ovisno o vrsti i snazi motora. Četiri ljetne gume su 2400, zimske isto toliko, mijenjaš ih svake četiri godine i ispadne oko 100kn mjesečno. No treba uračunati i trošak zamjene guma dva puta godišnje što je od tristo kuna do znatno više ovisno imaš li ljetne i zimske felge ili samo jedne. Registracija i osiguranje od 2500 naviše ovisno o bonusu, dobi, itd. Porez 400 kuna, nešto će otići na popravke, par stotina kuna na akumulator, 300-400 kuna za brisaće, 60 kn mjesečno na pranje, sto kuna na parking, 800 kuna mjesečno za gorivo. Ljudi ne vode evidenciju pa zaboravljaju koliko su potrošili na popravke kroz godine a još ako imaš peh pa moraš popravljati limariju zbog udubljenja ili korozije ili neki veliki kvar. I na sve još dodaš gubitak vrijednosti automobila koji je zastrašujući prve tri godine ali nije mali ni u narednim godinama. Uglavnom troškovi na mojim automobilima su bili između dvije i tri tisuće kuna mjesečno s time da sam ih kupio za gotovinu i nisu bili novi. Da su bili kupljeni na kredit i novi troškovi bi bili puno veći.

JO
josip
13:57 19.09.2016.

"stricni novinaru" a kako si ti izracunao da auto godisnje kosat 30000kn?

Avatar VitoBH
VitoBH
15:59 19.09.2016.

Isplati li se auto ovisi o modelu. Tako Renault modeli više prave problema kupcu nego zadovoljstva.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije