Morris Garages ili skraćeno MG povijesno je poznato ime u autoindustriji iz čijih su tvornica u Engleskoj u prošlom stoljeću izlazili neki od legendarnih automobila. MG iduće godine slavi 100. obljetnicu osnutka, a Britanci su bankrotom Rovera koji je bio posljednji britanski vlasnik MG-a sredinom 2000-ih poznati brend prodali kineskom gigantu SAIC-u. MG je tako na mala vrata s kineskim automobilima ušao prvo na britansko, a sada i na velika vrata na tržište Europske unije. Iako imaju u ponudi i benzinske te hibridne modele, njihov su zamašnjak električni baterijski automobili s kojima žele pomrsiti račune europskoj, japanskoj i korejskoj konkurenciji. Jedan od najbitnijih modela u tom nastojanju jest MG 4, vrlo privlačan novi električni kompakt, koji se ističe početnom cijenom od 33.500 eura. Nije malo, no s obzirom na cijene električnih konkurenata povoljno. Ta se cijena odnosi na model sa 170 KS i baterijom kapaciteta 51 kWh, dok smo imali prilike testirati snažniju izvedbu s 203 KS i Long Range baterijom kapaciteta 64 kWh. Riječ je o NCM bateriji (nikl/kobalt/mangan) iskoristivog kapaciteta 61,7 kWh i takav MG4 nudi prilično lagodan domet od 450 km.
MG4 je kompaktni hatchback s peterim vratima dugačak 428,7 cm uz međuosovinski razmak od 270,5 cm. Kapacitet prtljažnika je 363 l (1177 l). Dizajn je moderan, uz mnoštvo LED dioda i skulpturalnih linija karoserije. Testni najraskošniji paket opreme Luxury dolazi i uz dvokrilni stražnji spojler koji optički produžuje liniju automobila, a na njemu se nalaze zanimljivo složena LED svjetla. Dakle, MG4 je po noći itekako prepoznatljiv. Previše? Ovisi o ukusu, no privlači poglede.
Dok je eksterijer ekstravagantan, interijer je minimalistički uređen uz samo najnužnije fizičke tipke i ugodne materijale. Kokpit je digitaliziran, ispred vozača nalazi se 7-inčna instrumentna ploča s podesivim zaslonom, dok je u sredini 10,25-inčni centralni lebdeći zaslon osjetljiv na dodir. Upravljanje funkcijama je jednostavno i logično, a mogućnosti povezivanja odlične (Apple CarPlay i Android Auto dolaze kao standard). Uz Luxury opremu dolazi s nadograđenim 3D sustavom sa 6 zvučnika, satelitsko navigacijom, kamerom za parkiranje od 360°, grijanim prednjim sjedalima i grijanim upravljačem, podesivom podnicom prtljažnika, bežičnim punjenjem telefona... Tako opremljen MG4 uz bateriju od 64 kWh stoji 40.000 eura.
Zbog dugačkog međuosovinskog razmaka nudi zaista prostranu unutrašnjost, kako sprijeda tako i na stražnjim sjedalima, a prtljažni prostor je povećan zahvaljujući tankom baterijskom paketu koji je visok samo 11 cm. Prema prostranosti u kabini za MG4 se zaista može reći da je pravi obiteljski automobil.
Pokretanje je kao u Tesli i VW električnim modelima, dakle bez okretanja ključa ili pritiska tipke, jednostvno se okugli selektor automatskog mjenjača okrene u Drive ili Reverse. Kod gašenja ga je dovoljno okrenuti u P mod i izaći iz vozila. Dakako, za sve to potrebno je ključ imati uza sebe. MG4 s 203 KS i 250 Nm povlači snažno od samog starta, kako smo i navikli kod električnih automobila. Do stotke mu treba 7,9 s, dok je najveća brzina ograničena na 160 km/h. Preko središnjeg zaslona moguće je odabrati nekoliko modova vožnje, od sportskog načina, eco načina i comforta do moda snow te prilagodnjivog customa. Isto tako, moguće je birati četiri načina rekuperacije energije, pa tako kod slabog načina rekuperacije MG4 krstari, dok kod snažnog načina rekuperacije čim se otpusti gas koči. Može se odabrati srednji način, ali i adaptivni.
U MG4 se vozi ugodno, a iako je vrlo brz, nije prvenstveno namijenjen jurnjavi zavojima, već mu više odgovara mirnija vožnja, a i masa od 1,7 tona se dobro osjeti kod kočenja. Tada je i vrlo štedljiv, u gradu smo trošili oko 16 kWh/100 km. S tim tempom se zaista može prijeći više od 400 km s jednim punjenjem. A puniti se može brzo, na DC punjaču do 135 kW napuni se od 10 do 80% za svega 35 minuta, dok će na AC punjaču od 7 kW trebati 9 sati. MG i kod električnih modela nudi standardno tvorničko jamstvo od 7 godina ili 150.000 km.