Volvo je hrabro objavio da mu je cilj da do 2020. nitko ne pogine ili ne bude teže ozlijeđen u novom Volvo automobilu. Nakon prvobitne skeptičnosti, pokušali smo načine na koje je u Hrvatskoj protekle godine došlo do težih prometnih nesreća povezati s najnovijim sigurnosnim sustavima koje je automobilska industrija predstavila u novim modelima.
Nesreću spriječiti ili ublažiti
Trend je jasno vidljiv - najnoviji sustavi mahom 'pokrivaju' najučestalije vrste nesreća, a nesreću mogu spriječiti ili barem ublažiti.
Konkretno, u prvih 11 mjeseci prošle godine (po evidenciji MUP-a) dogodilo se ukupno 9757 nesreća s nastradalim osobama, u kojima je bilo 285 poginulih i 13.085 ozlijeđenih osoba. S ozlijeđenima i bez njih, ukupno su se u promatranom razdoblju na našim cestama odigrale 28.722 prometne nesreće. Najviše ih se - čak 11.247 - dogodilo na ravnoj cesti. Drugo mjesto po broju nesreća koje su se dogodile na istovrsnim lokacijama drže raskrižja (8853 nesreća). Zavoji su na trećem mjestu s 5111 nesreća. Kad je riječ o broju poginulih i ozlijeđenih, na neslavnom prvom mjestu promjena nema, dok zavoji i raskrižja mijenjaju mjesta. Na ravnoj cesti najviše je i poginulih (118 osoba) i ozlijeđenih (5130 osoba). Nesreće na zavojima rezultirale su sa 100 poginulih i 2969 ozlijeđenih, dok je na raskrižjima bilo 49 poginulih i 4466 ozlijeđenih osoba.
Zadržati automobil na cesti
Iz najnovijih sigurnosnih sustava vidljivo je da se automobilska industrija fokusirala upravo na te probleme - kako pomoći vozaču da ne izleti s ceste, da ne prijeđe u suprotni vozni trak, da ne naleti na automobil ispred sebe te da na vrijeme uoči drugog sudionika u prometu. Sustavi poput pomoći pri parkiranju i detekcija vozila u mrtvom kutu već su uobičajeni, a ovdje donosimo kratak osvrt na nesreće u Hrvatskoj te sustave koji bi ih mogli spriječiti ili ublažiti njihove posljedice. Generalno gledajući, ovi sustavi zaista mogu spašavati živote, jer za većinu nesreća glavni je krivac čovjekova nepažnja, a ovdje senzori i radari prate promet, ali i vozačevu reakciju.