Opasno

Ne čekajte s popravkom vjetrobranskog stakla, šteta se plaća i tisuće kuna

Ilustracija
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
14.10.2018.
u 09:12

Čak i ako vam se učini da štete nema, ili da je ona presitna da bi se trebala popravljati, imajte na umu da sitne pukotine na staklu često rastu i šire se

Zamislite sljedeću situaciju: vozite se bezbrižno s odmora na moru, zadovoljni ste što ste i u najvećim gužvama na autocesti uspjeli sačuvati živce. Dobro ste se odmorili i sve je u najboljem redu, kad odjednom: kvrc! Automobil koji se, eto, već neko vrijeme vozi ispred vas zahvatio je stražnjom gumom kamenčić na cesti i lansirao ga ravno u vaše vjetrobransko staklo. Bez obzira na to jeste li iskusni ili povremeni vozač, ovako nešto vjerojatno vam se već dogodilo. Ako kojim slučajem i nije, gotovo sigurno hoće i nećete se moći izvući bez zamjene ili barem popravka vjetrobranskog stakla.

Jer, čak i ako vam se učini da štete nema, ili da je ona presitna da bi se trebala popravljati, imajte na umu da sitne pukotine na staklu često rastu i šire se, pa nešto što se u početku može činiti bezazlenim uskoro može prerasti u veliki problem. Dakle, ovisno o tome kojom je brzinom doletio i pod kojim kutom te ovisno o tome o koliko je velikom kamenu riječ, zbrajat će se i šteta na vjetrobranu. Ovo staklo, naime, ima svoje specifičnosti te se razlikuje od svih ostalih staklenih površina na automobilu.

Laminirano je, što znači da se sastoji od dva sloja međuosobno povezana plastičnom sigurnosnom folijom. Za razliku od ostalih stakala na vozilu koja spadaju u skupinu kaljenih, ono se zbog tog toga neće raspasti u milijun malih krhotina, nego će ostati učvršćeno na svom mjestu. No, to ne znači da je ono otporno na krhotine. Dogodi li vam se, dakle, spomenuti udar o staklo, važno je da ga detaljno pregledate i detektirate oštećenje. Što je ono manje, veća je vjerojatnost da ćete ga lakše i bezbolnije sanirati, ali pritom treba reagirati što brže.

– Kod udarca kamena ili bilo koje vrste oštećenja stakla gdje pukotina ne prelazi veličinu kovanice te gdje nema vidljivih linija koje su se raširile od pukotine preporučuje se sanacija stakla repariranjem. Svakako se preporučuje otići u staklo-servis u što kraćem roku nakon što staklo zadobije oštećenje. Tada je efikasnost reparacije znatno veća, a samim time je i rezultat saniranja oštećenja bolji, vrijeme reparacije se znatno skraćuje, a oštećenje se u konačnici niti ne primijeti. Odgađanjem popravka riskiramo ulazak nečistoća u pukotine čime se produžuje postupak popravka i smanjuje kvaliteta saniranja pukotine. Također, u većini će se slučajeva pod utjecajem toplog/hladnog zraka (grijanje i klima) pukotina širiti na ostatak stakla, a tada je moguća samo izmjena vjetrobranskog stakla – pojasnila je Snježana Maslek iz tvrtke Kristal d.o.o. s dugogodišnjim iskustvom u reparaciji i zamjeni stakala. Sasvim mala oštećenja moguće je sanirati i u kućnoj radinosti – proizvodima za popravak koji stoje stotinjak kuna – ali stručnjaci to ne preporučuju.

Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:

Ključne riječi

Komentara 2

HL
Hladan
09:57 14.10.2018.

Pristojni portali ovakav reklamni clanak oznace sa PROMO ili OGLAS !!

ZA
zagi101
12:09 14.10.2018.

napravio na svom i djeluje

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije