CISEx

Neki nisu znali 'isključiti' računalo, zabranili smo im prekovremeni rad

rad od doma
Foto: Getty Image
1/4
30.04.2020.
u 12:24

Kako izgleda rad od kuće kada to rade IT-jevci? Ukratko: problema nisu imali. Nedostaju im ured i zafrkancija te razmjena ideja uživo, no svi potvrđuju da im je produktivnost veća

Kako izgleda rad od kuće kada to rade IT-jevci? Ukratko: problema nisu imali. Nedostaju im ured i zafrkancija te razmjena ideja uživo, no svi potvrđuju da im je produktivnost veća.

Test Dome

Bili i ostali “remote”

Željko Švedić, suvlasnik: Mi smo od prije bili 100% “remote” firma tako da nije došlo do bitne promjene u načinu rada. Remote firma mora biti potpuno drugačije komunikacijski posložena. Sva bitna komunikacija mora biti pisana, u dijeljenim dokumentima, online project management sustavu ili e-mailovima. Mnogi zaposlenici ne vole pisati duge dokumente, ali mi to zahtijevamo jer je dobra pisana komunikacija velika prednost firme. Pisanje strukturira misaoni proces, olakšava drugima razumijevanje vaših ideja, može se proslijediti ostalima u firmi, postoji arhiva donesenih odluka, može se pretraživati itd. Novi zaposlenici kod nas prvih nekoliko dana provedu samo čitajući dokumente. Posebna prednost pisane komunikacije jest to što omogućava asinkroni rad. Dokument koji napiše jedan zaposlenik drugi zaposlenici mogu komentirati u vrijeme koje njima odgovara. Imamo zaposlenike od Brazila do Australije kojima nije lako organizirati online sastanak jer im se radna vremena ne poklapaju. Iako je trenutačna situacija nezahvalna, mislim da će, nakon što ova pandemija prođe, ostati jedna pozitivna stvar: cijela nova generacija firmi naučit će kako raditi na daljinu.

IT Sistemi

Zajednička jutarnja online kava

Hrvoje Sukić, COO: Mogućnost rada od kuće imali smo i prije, ali samo povremeno koristio ju je manji broj zaposlenika. Zahvaljujući Business Continuity planu i tehnološkoj spremnosti, u svega jedan dan potpuno smo se prilagodili radu iz naših domova bez ikakva zastoja. Kako bismo zadržali neke uobičajene rituale i druženja svako jutro svi zajedno pijemo kavu, samo u virtualnom okruženju. Na MS Teamsima otvorili smo poseban Home Office kanal na kojem se družimo, razmjenjujemo ideje i razmišljanja, fotke i videe privremenih ureda, kućnih ljubimaca koji nam rade društvo kao i slobodnog vremena koje pokušavamo što kvalitetnije iskoristi. Jedna od prednosti je što smo svi u online modeu, svi sastanci se odrađuju remotely pa se neka pitanja rješavaju i brže nego do sada. Većina nas je zadovoljna radom od kuće pa bismo ubuduće takvu mogućnost koristili ili jednom tjedno ili u dogovoru sa svojim voditeljem.

Foto: Getty Image

Kontra

Tehnički sve isto, ali..

Ilija Brajković, partner: I prije pandemije nudili smo rad od kuće zaposlenicima, ali ta se mogućnost nije baš puno koristila. Većini zaposlenika odgovarala je rutina ureda i sva IT oprema na raspolaganju. Srećom, već smo bili digitalizirani, koristili smo aplikacije poput Slacka za instant-komunikaciju, OneDrive za dijeljenje datoteka, Productive za komunikaciju na projektima... Stoga nije bilo potrebe za puno promjena kada je došla pandemija. Jedino smo početkom travnja Slack zamijenili Microsoft Teamsima koje smo bili počeli koristiti za videokomunikaciju pa nam je sada lakše jer sve imamo u jednom alatu. Dakle, s tehničke strane ništa nam se nije promijenilo. Većini zaposlenika odgovara ovakav način rada, ali to je individualno. Konkretno, meni više odgovara ured jer mi nedostaje vanjski monitor i rutina koju imam u uredu, što mi je nemoguće imati kod kuće uz malo dijete.

Bornfight

Od laptopa do stolca

Tomislav Grubišić, CEO: Do ove situacije nikad nismo bill full-time remote kompanija. Svi su naši zaposlenici imali mogućnost raditi od kuće, no koristili su je tek nekoliko dana mjesečno. S druge strane, radili smo na postupnoj prilagodbi procesa kako bi stvarno svi mogli raditi od kuće, a ova pandemija potaknula nas je da to napravimo puno brže. I dobro je ispalo. U dva smo se dana uspjeli sasvim prebaciti na rad od kuće (osigurali smo da svi naši zaposlenici imaju apsolutno sve što im je potrebno za rad – od laptopa do stolca. Posebno bih istaknuo rad našeg Human Resources tima – ne samo da su pripremile sve potrebne dokumente kako bi ovaj prijelaz prošao što jednostavnije, već kontinuirano održavaju i radionice o upravljanju stresom te su svakog dana dostupne na takozvanim Time-In sastancima koje je najjednostavnije opisati kao 1-na-1 psihološka savjetovanja u kojima svatko od naših zaposlenika može porazgovarati o stvarima koje ih muče. To je jedan od ogromnih benefita koji stvarno ima izniman utjecaj i na zadovoljstvo i na angažiranost naših ljudi.  

Foto: Getty Image

Mediatoolkit

Zabrana ‘prekovremnog’ rada

Ivor Bihar, COO: Vrlo smo se jednostavno iz stalne pripravnosti na rad od kuće prebacili na rad od kuće. Zbog suradnje s partnerima diljem svijeta svi naši radni procesi i materijali od početka su slagani na način da se mogu primjenjivati i da im se može pristupiti s bilo koje lokacije. Naučili smo sve naše sastanke s partnerima i klijentima održavati virtualno te spadamo u rijetke tvrtke s klijentima iz cijelog svijeta koje zabrana putovanja nimalo nije pogodila. Dapače, možemo reći da se globalno poslovanje naglo prebacilo na naš model rada. Jedini osjetni nedostatak koji možemo iznijeti jest onaj vezan za njegovanje timske kulture. Sami djelatnici u redovitim anketama o zadovoljstvu ističu kako im zapravo nedostaje spontana uredska zafrkancija, ali s poslovne strane nema nikakvog problema. Pandemija je na neki neobičan način ojačala timsku koheziju. Jedan od koraka koje smo ipak morali poduzeti jest zabraniti zaposlenicima rad izvan radnog vremena. U novim uvjetima teško je razdvojiti privatno od poslovnog. To rješavamo stalnom komunikacijom očekivanja, obraćanjem pažnje na vrijeme aktivnosti i doslovnim zabranama rada nakon predviđenog vremena. U prvom tjednu rada od doma dogodilo nam se da većina zapravo nije znala jednostavno isključiti računalo, no to smo vrlo brzo uspješno ukinuli.

Verso Altima Grupa

Veća povezanost i solidarnost

Dario Đurić, voditelj odjela razvoja: Mogućnost rada od kuće i prije je bila opcija i odlično je prihvaćena. Rad od kuće donio je veću povezanost s kolegama i korisnicima, češće i kvalitetniji kontakt putem online alata, jednaku, ako ne i veću razinu produktivnosti, internu povezanost i solidarnost.

InSky Solutions

Planiranje radnog vremena

Darko Pucarević, poslovni savjetnik: Premda je mogućnost rada od kuće u određenoj mjeri postojala i ranije, u uvjetima pandemije potpuno je zaživjela. Komunikacija kakvu smo dosad prakticirali nedvojbeno se promijenila. Nismo više u prilici skoknuti do kolege u susjedni odjel i na brzinu riješiti situaciju koja nas muči. Umjesto toga, našli smo se u situaciji kad nam sva komunikacija ovisi o suvremenim tehnologijama koje i sami nudimo i implementiramo. Naši pouzdani i odgovorni zaposlenici, radeći iz svojih domova, održali su visok nivo produktivnosti koji su imali radeći u uredu. Ključni faktori za postizanje takvog uspjeha svakako su stvaranje radnog okruženja u vlastitom domu, pravilan raspored radnog vremena kao i planiranje koji su nam kolege potrebni za izvršavanje pojedinih zadataka.

Poslovna inteligencija

Veća produktivnost i ušteda

Nataša Margetić Lukić, voditeljica ljudskih potencijala: Rad od kuće i ranije smo koristili, trenutačno je jedina bitna razlika što sada svi naši zaposlenici rade od kuće. S većinom naših klijenata i do sada smo radili udaljenim pristupom i tu nije bilo velikih promjena. Nedavno smo proveli anketu među našim zaposlenicima kojih je 70% primijetilo veću produktivnost u posljednjih nekoliko tjedana te se fokusiraju na pozitivne aspekte rada od kuće kao što su ušteda vremena koje inače provode u prometnoj gužvi te mogućnost da posvete više vremena svojim privatnim projektima. Ono što nam nedostaje naša su svakodnevna druženja i sastanci koje smo privremeno preselili u virtualni svijet.

Foto: Getty Image

HSM INFORMATIKA

Atmosfera je i dalje sjajna

Jakov Urbanke, član uprave i direktor Cloud Consultinga: Mogućnost rada od kuće nudili smo i ranije, ali u znatno manjem opsegu, dok smo kolektivni rad od kuće primijenili već od sredine ožujka. Budući da su sve aplikacije koje koristimo u cloudu, tehnološki smo bili spremni pa nam prelazak na rad od doma nije predstavljao veći problem. Što se produktivnosti tiče, ne postoje veći nedostaci. Neki poslodavci misle da će prelaskom na rad od doma produktivnost pasti, ali ovo iskustvo, vjerujem, pokazat će da je istina drukčija. Motivirani ljudi koji vole svoj posao naći će način da ostvare odlične rezultate i za vrijeme rada od doma. Na poslodavcu je samo da svojim zaposlenicima osigura tehničke i organizacijske preduvjete. Što se tiče prihvaćanja rada od doma među kolegama u HSM-u, zaista sam oduševljen – produktivnost i kvaliteta isporuke je sjajna, a raduje me da je atmosfera u timu i dalje jako dobra.

UNDABOT

Osjećaj veće produktivnosti

Hrvoje Kapetanović, CEO: Zahvaljujući postojećem iskustvu rada od kuće, većini naših zaposlenika bilo je relativno bezbolno prebaciti se u potpunosti na rad od kuće. Jako nam je drago vidjeti da se neki sada osjećaju i produktivnijima nego prije, dok većina ima više vremena za osobne stvari jer ne putuju svakodnevno na posao. Glavni izazov s kojim se svi susrećemo jest nedostatak kontakata uživo, odnosno nekih “standardnih” obrazaca komunikacije koje smo imali do sada, no zato se u svakodnevnoj komunikaciji trudimo što više posvetiti jedni drugima. 

Naši voditelji timova i voditelji projekata od samog su početka krenuli s mišlju kako najbolje osigurati kvalitetan rad svih članova tima pa tako uspijevamo i u ovim nepredvidivim vremenima uspješno raditi s našim klijentima.

HR CLOUD

Samostalno kreiranje radnog vremena

Maja Vlaić, Sales Representative Croatian Lead: I prije smo zaposlenicima nudili mogućnost rada od kuće u dogovoru s poslodavcem, a zbog zaštite zaposlenika u vrijeme pandemije, tu vrstu rada uveli smo kao obveznu. Zaposlenici su ovaj način rada prihvatili izrazito dobro. Nedostatak socijalnog kontakta svakako znatno ublažuju online alati koje koristimo. Jedan od alata koje koristimo jest i naše rješenje Workmates koje omogućuje internu komunikaciju zaposlenika te objavljivanje svih informacija koje svi zaposlenici u određenom trenutku moraju imati. Najveća prednost koju bismo istaknuli jest fleksibilnost koju pruža rad od kuće, kao što je mogućnost samostalnog kreiranja radnog vremena svakog od zaposlenika. Zaposlenici lakše mogu mijenjati radno vrijeme, koje u ovakvim dinamičnim industrijama ne mora biti sasvim fiksno.

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar ElizabethAV75
ElizabethAV75
14:45 01.05.2020.

w︆︅w­︅︆w︆︆.︆︆l︅︆o︆︅v︅­︆e­­­­x︆︆x︅︆.︆︅c︅︆l︆︅­u︅︆b

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije