Škoda je - 22 godine nakon predstavljanja izvornika - svijetu pokazala novu Fabiju. Četvrtu generaciju druge najprodavanije Škode (prva je Octavia) vozili smo u Poljskoj, u Gdanjsku, te smo se iz prve ruke uvjerili da zaista donosi prostraniji interijer te veći komfor. I bolju sigurnost, navodi proizvođač. Uz čvršću strukturu, nova Fabia ima do devet zračnih jastuka i sigurnosne značajke obično rezervirane za skuplje automobile, poput sustava Travel Assist, Park Assist i pomoći pri manevriranju. Fabia prvi put nudi Isofix priključak i za suvozačevo sjedalo.
Nova Fabia veća je od prethodnice u svakom pogledu. Duga 410,7 cm - 11 cm više od dosadašnje Fabije - u prtljažnik prima 380 litara (1190 litara sa spuštenim naslonima stražnjih sjedala). Kad govorimo o zapremnini prtljažnika, to je povećanje od 50 l. Duljinom je, pak, nova Fabia prva koja je premašila četiri metra. Široka je 178 centimetara te je 146 cm visoka. Razmak među osovinama iznosi 256,4 cm. Nova Fabia najprostraniji je automobil u svom segmentu. Popularan gradski automobil zadržao je Škodine dosadašnje kvalitete – robusnost, pouzdanost, lakoću uporabe – no u kombinaciju unosi nove tehnologije. U Hrvatskoj se ovaj novitet očekuje krajem listopada.
U vožnji je Fabia na tragu ostalih, većih Škodinih modela. Djeluje čvrsto, robusno. Upravljiva je i ugodna. Upravljač je direktan, ručni mjenjač njemački precizan. Isprobani 1,0 TSI EVO motor s 81 kW/110 KS uglađen je i elastičan. Stiže uz 6-brzinski ručni mjenjač, DSG je opcija. Očekuje se da će nova Fabia u Hrvatskoj stajati od 108.000 kuna. Takva, početna Fabia ima, među ostalim, Front Assist sa sustavom zaštite pješaka i biciklista te Line Assist sustav, potom sustav praćenja budnosti vozača, el. podesive i grijane vanjske retrovizore, Easy Light Assist sustav, LED glavna i stražnja svjetla, radio, Bluetooth, klimatizacijski uređaj, limitator brzine, djeljiv naslon stražnje klupe. Među raspoloživim sustavima potpora je i pomoć pri izlasku iz parkirnog mjesta, gdje Fabia vozaču pruža vizualnu i zvučnu podršku prilikom izlaska unatrag iz nepreglednih parkirnih mjesta. Ako vozač ne reagira na vrijeme, automobil će sam usporiti. Birati se može i Park Asist 3,0 koji omogućuje automatizirano parkiranje u paralelno mjesto, kao i, primjerice, automatska regulacija razmaka pri brzini do 210 km/h.
U usporedbi s prethodnicom, kod nove Fabije unutrašnjost je osjetno poboljšana. Količina prostora oduševljava, čak i kad su putnici krupniji. Multimedijski sustav je napredniji, materijali kvalitetniji. Digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča može se prilagođavati. Zadržana je tradicija pametnih, tzv. Simply Clever rješenja. Nova Fabia ima pet potpuno novih pametnih značajki. Unutarnji retrovizor dobio je (opcijski) USB priključak. Naslon suvozačevog sjedala može se preklopiti, a Fabia je dobila i preklopivu zaštitu praga prtljažnika, kako se ne bi oštetio, te spremnik u središnjem tunelu. Ispred ručice mjenjača držač je za kartice i kemijske olovke.
Da, i kad nadoplatis za metalik boju i za jos 2-3 stvarno nuzne doplate jos, eto ti cijene od 130.000, a u tom cjenovnom razredu ima i boljih auta.